louis-post,fortsat
Fra : Jesper Hillerup

Dato : 09-08-03 11:54

jubii, så er min pakke fundet,men,men,men nu er den blevet væk igen.
via postdk.kundeservice kan jeg se pakken er sendt fra louis d.23/7 og
er modtaget af postdk. d.24/7 videresendt til esb.6710 ankommet der
d.25/7 samme dag videresendt til esb.6700 (nu bliver det
mærkeligt)derfra er den videresendt til nordjyllands postcenter og
modtaget d.5/8 og ingen har set den siden!!
til fortællingen, skal der lige siges at jeg bor i esb.6715

--
Mvh - Jesper Hillerup
CB 500 Four

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-08-03 12:38

> jubii, så er min pakke fundet,men,men,men nu er den blevet væk igen.
> via postdk

Tak det ikke personligt - det er bare postdk i en nøddeskal (men f.eks
apost er heller ikke et hak bedre)

Et par d.f.m. relevante post.dk historier

Mit engelske "motor" blad kom ikke som forventet. Et par uger efter det
burde være kommet skriver jeg til det engelske forlag. De har fået
bladet retur med "Adressant ukendt på addressen" (eller hvad det nu
hedder) fra postdk. Bladet var korrekt addresseret og nærmere
efterforskning viste at det var vesterbro postkontor der af uvisse
årsager havde modtaget bladet ved en fejlsortering, men så bare ikke gad
besværet med at få det ud til det rigtigt distrikt ....

Jeg have købt en ny udstødning postordre i tyskland. Da jeg skal hente
pakken ligner den noget der er blevet slæbt i en snor efter bilen hele
vejen... Jeg ønsker så at en post.dk medarbejder er behjælpelig med at
checke indholdet inden den udleveres til mig. Er udstødningen synligt
beskadiget ønsker jeg jo naturligt nok at nægte modtagelsen. Det kan
ikke lade sig gøre - Jeg har bare værsgo at betale postopkrævningen og
skulle der så være noget galt med pakken kan jeg jo bare reklamere
bagefter .... Men da jeg "slipper" for hende ved skranken og får en mere
fornuflig fyr i tale kan han godt se fornuften i det. Specielt da nogle
af hullerne i pappet i forvejen er lappet tape henover den tape (med
logo) som afsenderen tydeligvis har brugt... Heldigvis var udstødningen
intakt.

Mht til at reklamere har jeg også prøvet det. Mine bitubo dæmpere
trængte til nye pakninger og da den lokale shop ikke lige havde grejet
til det kunne de jo ligesågodt ryge til en shop i tyskland hvor de havde
givet mig et tilbud til en god pris. Men selvom de er pakket i ~5cm
skumgummi og en solid papkasse er "gaflen" på den ene brækket på vej til
tyskland (5mm aluminiumbrækker ikke bare af sig selv). Så er problemet
at tyskene ikke nægter at modtage pakken. De har modtaget en palle
pakker og ser ikke hver enkelt før senere på dagen. Så er der ingen
erstatning ! Der skal reklameres direkte til pakkeposten ved
overdragelsen af pakkerne. Jeg ansøger om erstatning til det postkontor
der har afsendt pakken og de giver hurtigt et afslag. Så klager jeg til
toppen. Efter 3 måneder hører jeg til sagen - de undskylder sig med at
de har travlt. Godt 1/2 år efter klagen hører jeg igen til sagen - Den
er imellemtiden blevet væk. Men hvis jeg sender den igen vil de kigge på
det. Dagen efter at de modtager den får jeg igen afslaget på at den
tyske modtager skulle have nægtet at modtaget pakken der var synligt
beskadiget.

Jeg må hellere stoppe her inden jeg går i selvving med histier om apost.
F.eks med chauffører der ikke "gider" aflvere en pakke fordi det er en
omvej hjem til kaffen og istedet noterer at der ingen var hjemme på
addressen .... osv ....

/A