Fazer 600
Fra : Bent Hansen

Dato : 08-08-03 08:15

Jeg har netop læst en test af Yamahaen.
Hvorfår har alle ikke sådan en? - Holdbarhed? Reservedelspriser? komfort?
Pris og data er ellers ok.

Hilsen Bent.
GSX 750

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-08-03 10:53

Bent Hansen wrote:
> Jeg har netop læst en test af Yamahaen.
> Hvorfår har alle ikke sådan en? - Holdbarhed? Reservedelspriser?
> komfort? Pris og data er ellers ok.

Udseendet taler ikke ligefrem for den .. Den er meget pæn, men så har de
lige lavet det der underlige noget oppe ved tanken og ud til forlygten..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-08-03 11:06

> Udseendet taler ikke ligefrem for den .. Den er meget pæn, men så
> har de lige lavet det der underlige noget oppe ved tanken og ud til
> forlygten..

Jeg synes nu, den er meget flot. Desuden kører den som en drøm med et godt
træk gennem hele kurven. Når man sammeholder det med prisen (også på
forsikring hvor den lige akkurat kommer ind under 100.000kr værdi i
sport-touring katagorien = billig forsikring) er det en af de mest
attraktive mc'er derude. 2003'eren er meget flottere end de tidligere
modeller og billeder yder den ikke retfærdighed.

mvh Jacob Larsen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-08-03 12:23

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> mest attraktive mc'er derude. 2003'eren er meget flottere end de
> tidligere modeller og billeder yder den ikke retfærdighed.

Jeg synes også det er en attraktiv maskine, men det er absolut ikke nogen
forsikringsvenlig motorcykel. Hos TopDanmark skulle jeg smide 18 af de store
seddeler om året med 2 års anciennitet - det er helt sort synes jeg.
Tilgengæld ville Tryg nok som de eneste være interesserede i den da jeg pt.
giver 7.800,- for min Fazer 1000.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-08-03 12:56

> [...]
> sort synes jeg. Tilgengæld ville Tryg nok som de eneste være
> interesserede i den da jeg pt. giver 7.800,- for min Fazer 1000.

Den jeg har kørt på, er forsikret gennem Tryg gruppeforsikring for 4900kr.
Det er starttrinet der (for fazer 600), hvis man har kørt i 5 år
(tilsyneladende ligemeget om man har haft skader eller ej) eller er 25+ år
gammel. Hvis den havde kostet bare een kr. mere ville den stige en del, da
den så ville runde de 100k. Thunderacen med samme motor, er vist placeret i
sport-kategorien med dertil hørende endnu højere præmie, nok mest pga kåben
som man jo også bare kan sætte på fazeren. Dermed synes jeg nu nok, at det
er en forsikringsvenlig mc.

TopDK er forresten ikke længere billige til mc, som de var for 5 år siden.
Jeg skulle som 23-årig give 13.000 for en 125'er hvor min jævnaldrende
kamerat for 5 år siden (altså da han var 18) skulle give 4400kr. At jeg så
alligevel ikke købte en 125'er er en anden sag.

mvh Jacob Larsen

Fra : nd

Dato : 08-08-03 12:56

"Bent Hansen" <benthansen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop læst en test af Yamahaen.
> Hvorfår har alle ikke sådan en? - Holdbarhed? Reservedelspriser? komfort?
> Pris og data er ellers ok.

"Folk" ved vel ikke bedre?

Niels
FZS600

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-08-03 14:23

nd <sletmig.ndr.tf@taarnby.dk> wrote:
> "Bent Hansen" <benthansen@email.dk> skrev i en meddelelse

Nøh, det har jeg heller aldrig forstået

[snip]

> "Folk" ved vel ikke bedre?
> Niels
> FZS600

Og så mener jeg (nok) som så mange andre, at de nyere modeller er sejere at
se til end de første. Men så allivel: Når jeg såen står og kigger på min
98model er jeg ikke i tvivl om at det er den rigtige Fazer: Ik´så meget pjat
med den, såen lidt a´la ulv i fåreklær

3.600 fuldkasko hos LB, (elite i behersket fremskreden alder)

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : nd

Dato : 08-08-03 16:58

Ja, en neddrosslet sportsmotor i et rørstel af jern og er nok ikke de bedste
salgsargumenter nu om dage Meeen hva' faaen det virker jo, det da da fint
med at følge med RC30, Duc748, gixxer750, SV1000 og hvad der ellers var med
i tirsdags til Cafe Striben

vh

Niels
FZS600

---

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-08-03 16:35

nd wrote:

> "Folk" ved vel ikke bedre?

Noget i den retning, for det er huleme en rigtig, rigtig, rigtig god
cykel. Nu har jeg kørt 26k km på min, uden en eneste forkert prut
Den er dejlig... Mmmmmmmhhh...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : klaus kristensen

Dato : 08-08-03 14:51

"Bent Hansen" <benthansen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop læst en test af Yamahaen.
> Hvorfår har alle ikke sådan en? - Holdbarhed? Reservedelspriser? komfort?
> Pris og data er ellers ok.

fordi jeg hellere vil have en grøn kawasaki! derfor

klaus

Fra : Pwh

Dato : 08-08-03 15:02

klaus kristensen wrote:
> "Bent Hansen" <benthansen@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> fordi jeg hellere vil have en grøn kawasaki! derfor
>
> klaus

Det er også det eneste der virker :)

/Jens Grøn/hvid Kwak KR-1

Fra : Pwh

Dato : 08-08-03 15:00

Bent Hansen wrote:
> Jeg har netop læst en test af Yamahaen.
> Hvorfår har alle ikke sådan en? - Holdbarhed? Reservedelspriser?
> komfort? Pris og data er ellers ok.

Det er en 4-tagger ;)

/Jens KR-1

Fra : Veset

Dato : 08-08-03 17:19

On Fri, 8 Aug 2003 09:15:24 +0200, "Bent Hansen" <benthansen@email.dk>
wrote:

>Jeg har netop læst en test af Yamahaen.
>Hvorfår har alle ikke sådan en? - Holdbarhed? Reservedelspriser? komfort?
>Pris og data er ellers ok.

Den er for lille...

--
Veset
XRV 750

Fra : Pwh

Dato : 08-08-03 17:56

Veset wrote:

> Den er for lille...

Helt forkert, den er alt for stor og tung ;)

/Jens med Kwak KR-1 på 123kg

Fra : Veset

Dato : 08-08-03 21:13

Din er også for lille....

--
Veset
XRV 750

Fra : Pwh

Dato : 08-08-03 22:28

Veset wrote:

> Din er også for lille....

Øv, det sagde hun også igår ;(

/Jens Kwak KR-1 der er for lille

Fra : JHR

Dato : 09-08-03 03:22

Køb dig en SV 650 S istedet.
Check denne anmeldelse med direkte sammenligning mellem de 2 modeller:
http://www.sv650.org/newbuyer/index.htm

Mvh
Jeppe.

Fra : nd

Dato : 09-08-03 07:59

"JHR" <j_have@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Køb dig en SV 650 S istedet.
> Check denne anmeldelse med direkte sammenligning mellem de 2 modeller:
> http://www.sv650.org/newbuyer/index.htm

LOL det er den mest objektiv "test" jeg har set til dato, uden nogen form
for forudtagenhed det kan nemt hamle op med de presentationer der er i
Club Yamaha bladet

Det kan være der nu er nogen der skal have solgt deres Ducati 748 og købt
en SV650S pga. af de bedre bremser Bruce says.................

vh

Niels
FZS600

---

Fra : Armand

Dato : 09-08-03 09:11

nd <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en

> [...]
> Det kan være der nu er nogen der skal have solgt deres Ducati 748 og købt
> en SV650S pga. af de bedre bremser Bruce says.................

Påståes det virkeligt at SV-bremser er bedre end de blå Yamaha-firepot's??

--
Armand.

Fra : nd

Dato : 09-08-03 09:33

> nd <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en

> Påståes det virkeligt at SV-bremser er bedre end de blå Yamaha-firepot's??

Nope bedre end Duc'ens Brembo bremser fra 70 mph til 0, se side 10

Niels

---

Fra : Armand

Dato : 09-08-03 15:24

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Nope bedre end Duc'ens Brembo bremser fra 70 mph til 0, se side 10

Ergo: Det er modellens bremseevne, som i høj grad påvirkes af totalvægten,
der omtales!?
Min subjektive vurdering af de to's bremser indbyrdes, bekræfter netop
Yamaha's "blå" calibres rygte, hvorimod jeg faktisk var nærmest skuffet over
SV'erens bremser første gang jeg prøvede en sådan :-/

--
Armand

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 09-08-03 19:53

"JHR" <j_have@post3.tele.dk> wrote in message
> Køb dig en SV 650 S istedet.
> Check denne anmeldelse med direkte sammenligning mellem de 2 modeller:
> http://www.sv650.org/newbuyer/index.htm

Siddestillingerne på de to maskiner så forskellige, at det nok er de
allerfærreste der synes man sidder godt på begge.
Det er da vigtigt og nemt at forholde sig til, og så behøver man slet ikke
gå ind i de dersens lange diskussioner om
hvad der er den bedste motortype (en diskussion som iøvrigt ofte føres med
teknisk forkerte argumenter, som
følge af at omdrejningstal og drejningsmomenter ikke kan sammenlignes
direkte), kører bedst eller ser mest sexet ud.

Hvad er det egentlig der får folk til gerne at ville overbevise hele verden
om at de har valgt den eneste rigtige MC-model?
Jeg kan nævne en del skidt om SV'en, netop fordi jeg har en. Jeg håber det
er mere nytting information for
de SV-interesserede, end hvis jeg bare skamroste den.

--
VH Flemming Nyboe, SV650S
Der sagtens kunne finde på at købe noget 4-cylindret, eller endda en

Fra : Bent Hansen

Dato : 10-08-03 07:31

SV 650 !!, det har jeg også overvejet, hvordan er bagsædet ?
Hilsen Bent.

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 10-08-03 21:00

"Bent Hansen" <benthansen@email.dk> wrote in message
> SV 650 !!, det har jeg også overvejet, hvordan er bagsædet ?
> Hilsen Bent.

Lidt bedre end det ser ud til, men det siger jo heller ikke så meget.
Det er meget tyndt helt bagerst, og dermed tyndt polstret, og det er lidt en
skam, for det er der jeg helst vil sidde for at maksimere knævinklen (jeg er
ca. 178).
Hvis man vil holde om føreren skal man sidde helt fremme på bagsædet (skarp
knævinkel) og læne sig _meget_ frem.
Men OK - bagsædet kan da bruges.
Jeg bliver små-øm af det efter 1 til 1½ times tid på motorvej. Det bliver
jeg iøvrigt også af at sidde _stille_ på forsædet (dvs. motorvej) på ca.
samme tid. Jeg kan til gengæld køre på landeveje i timevis uden at mærke det
mindste, men det er nok fordi man flytter vægten lidt mere rundt.

Alt i alt er sædet (både for og bag) nok ikke så godt som Fazerens, tror
jeg, selvom jeg kun har prøvet en kort tur på en Fazer hhv. for og bag.

Som jeg nævnte i et tidligere indlæg er kørestillingen på SVS'en en helt
anden end Fazerens (SV-N'en er et sted midt imellem), og det er en forskel
der er værd at tage i betragtning. I bykørsel skal du bære en del vægt på
armene. Ved 100-120 km/t bærer luften dig rimeligt godt (afhængigt af
hvordan du sidder), fordi SVS'ens originale kåbeglas er meget lavt.

--
VH
Flemming Nyboe

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-08-03 11:13

JHR wrote:
> Køb dig en SV 650 S istedet.

Det ville da være dumt, når nu alle og enhver ved at Fazeren er bedst
--
mvh Jes Vestervang på en Fazer

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-08-03 11:30

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote:

> Det ville da være dumt, når nu alle og enhver ved at Fazeren er bedst

Og det er uden for enhver diskussion

Fra : Orla Pedersen

Dato : 10-08-03 22:49

Jes Vestervang skrev i meddelelsen <3F361AC3.1020805@royal.flof.dk>...

>Det ville da være dumt, når nu alle og enhver ved at Fazeren er bedst

Og så pludrer den Og så er den _grimmest_!

mvh
Orla

Fra : Veset

Dato : 10-08-03 19:15

On Sat, 9 Aug 2003 04:21:40 +0200, "JHR" <j_have@post3.tele.dk> wrote:

>Køb dig en SV 650 S istedet.

Den er også for lille.....

--
Veset
XRV 750

Fra : Pwh

Dato : 10-08-03 19:41

Veset wrote:

> Den er også for lille.....¨

For lille til hvad ???

/Jens Kwak KR-1 der kører i cirkler om overvægtige offroadere

Fra : Veset

Dato : 10-08-03 20:05

On Sun, 10 Aug 2003 20:41:01 +0200, "Pwh"

Til sådan en som mig.....

--
Veset
XRV 750

Fra : Pwh

Dato : 11-08-03 19:04

> Til sådan en som mig.....

Hvis du fysisk er for stor til en Fazer600 skal du slet ikke
prøve at krybe sammen på min KR-1'er, en af de store
drenge ude på mit arbejde skulle prøvesidde den, og det så
rimeligt komisk ud når en gut på 2m og 120kg skulle finde
plads på en 250ccm raket på 123kg :)
Godt man selv er af normal størrelse ;)

/Jens Kwak KR-1

Fra : Anet

Dato : 10-08-03 21:38

> [...]
> Jeg har netop læst en test af Yamahaen.
> Hvorfår har alle ikke sådan en? - Holdbarhed? Reservedelspriser? komfort?

(klip)

Sådan en model har jeg da haft en årgang 2001 og har byttet den ud med
Giga-Fazeren som er et helt klart godt bytte.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-08-03 01:37

Anet wrote:

> Sådan en model har jeg da haft en årgang 2001 og har byttet den ud med
> Giga-Fazeren som er et helt klart godt bytte.

Ja for f...... ! Jeg bliver mere og mere vild med den jo mere jeg kører på
den!

--
Tony
Fazergrande

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-08-03 19:12

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> Ja for f...... ! Jeg bliver mere og mere vild med den jo mere jeg
> kører på den!

Ka´ I kom´ til?

Fra : Anet

Dato : 11-08-03 21:01

> Ka´ I kom´ til?
>
> --
(klip)

Ja, det er jo dejligt at Tony har den samme gode smag i valg af mc som mig.

--
~Hilsen
Annette~