R4F!
Fra : Benz...

Dato : 07-08-03 09:13

Hej NG.

Jeg ville bare høre om der var nogen som skulle på knutstorp her på mandag?
Så kunne vi jo følges, hvis der er nogen som er interesseret?

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : PeterL

Dato : 07-08-03 09:21

Du skal nok rende ind i nogen hvis du planlægger at tage en færge fra
Helsingør omkring kl. 6...

-PeterL

Fra : Benz...

Dato : 07-08-03 12:58

PeterL wrote:
> Du skal nok rende ind i nogen hvis du planlægger at tage en færge fra
> Helsingør omkring kl. 6...

tak!
Det lyder da godt!
Men hvordan foregår det med parkering i færgen. Skal man ha remme til at
spænde cyklen med selv?
Og er der stor chance for at møgdyret vælter under den bette tur over
vandet?
Har ikke lyst til at lære af egne erfaringer. :)
I hvert tilfælde ikke denne gang..
;)

Fra : lange

Dato : 07-08-03 13:25

> [...]
> spænde cyklen med selv?
> Og er der stor chance for at møgdyret vælter under den bette tur over

Der er nemt nok. De bliver slet ikke spændt fast.

Du stiller den på sideståfoden med 1. gear lagt ind og mc'en kørt så langt
frem som gearet tillader. Dernæst sørger du for at være nede ved den igen
inden færgen kommer i havn. På den måde kan du holde den i ørene hvis færgen
bumper for hårdt på bolværket.

Hvis der mod al forventning skulle bære buler på vandet, bliver du bare nede
ved den under hele turen. Det tager jo ikke mere end 25 minutter.

Derudover siger 'færgeregulativet' eller hvad de nu kalder det at
færgeselskabet ikke kan stilles til ansvar hvis den vælter.

Kan du ikke leve med dette er der jo altid broen.

Lange
Der sammen med 8 andre tager derover søndag kl 16.

Fra : Benz...

Dato : 07-08-03 13:58

lange wrote:

> [...]
>
> Kan du ikke leve med dette er der jo altid broen.
>
> Lange
> Der sammen med 8 andre tager derover søndag kl 16.

Tak.
Så må jeg jo bare finde ud af det til den tid!
:)

Har de tape og div gængse stykker værktøj der ovre. Eller skal jeg også
medbringe det? Regner med at skulle afmontere side spejlene.
Er der evt andet som jeg skal ha med?
Det er min første tur.

Men så ses vi jo derovre!
:)

Fra : OldSmurf

Dato : 07-08-03 14:17

Snip
> Har de tape og div gængse stykker værktøj der ovre. Eller skal jeg også
> medbringe det? Regner med at skulle afmontere side spejlene.
> Er der evt andet som jeg skal ha med?
Snap

Du må nok hellere tage det med; jeg havde da i hvert fald selv taget tape mm
med sidste gang.
Men jeg havde og har ikke nok til hele holdet

Hilsen,
Jens
Der ligeledes skal afsted med 8 andre søndag kl. 16

Fra : Benz...

Dato : 07-08-03 14:33

OldSmurf wrote:
> [...]
>
> Hilsen,
> Jens
> Der ligeledes skal afsted med 8 andre søndag kl. 16

Ok. Så slæber jeg hele piv tøjet med! ;)

Tak!
Ses det oppe!

Fra : Hekto

Dato : 07-08-03 15:37

In article <e1sYa.1104$k4.22393@news2.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
says...
> Har de tape og div gængse stykker værktøj der ovre. Eller skal jeg også
> medbringe det? Regner med at skulle afmontere side spejlene.
> Er der evt andet som jeg skal ha med?
> Det er min første tur.

Du skal have værktøj m.m. med, så du kan afmontere spejle og blink,
samt sætte bag/bremselys ud af funktion.

En extra rulle gaffa-tape er heller ikke at foragte ... hvis! (7-9-1-3
0g bank under bordet!)
En sjat motorolie er også godt at have med, hvis den skulle komme på
arbejde, for så kan det godt være den bruger lidt?

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Benz...

Dato : 08-08-03 08:21

> [...]
> En sjat motorolie er også godt at have med, hvis den skulle komme på
> arbejde, for så kan det godt være den bruger lidt?¨

Olie!! Nej min R6 drikker skam ikke olie!! ;)

Må hellere tage lidt med, i en lille flaske. :)
Og hvis nu jeg er heldig så er det ikke meget mere end at åbne "bagage
rummet" og hive i et par ledninger. :)

Tak.

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 08-08-03 07:45

> Har de tape og div gængse stykker værktøj der ovre. Eller skal jeg også
> medbringe det? Regner med at skulle afmontere side spejlene.
> Er der evt andet som jeg skal ha med?
> Det er min første tur.

Hej

Her er en checkliste jeg plejer at bruge.
Værktøjslisten skal selvfølgelig justeres lidt efter din cykel.
De fleste kører med 3-4 psi under gade-dæktryk for at dækkene skal blive
varmere,
men find et klogt hovede på en R6 der også kører på gadedæk og snak med
hende om det.
Hvis der er licens-kørere med på dagen, plejer de at være flinke til at låne
luft fra deres kompressor,
ellers køb en fodpumpe. De fås til højst en halvtredser i Harald Nyborg.

Før du tager hjemmefra:
* Smør kæden - den får tæv

Medbring:
* Kvittering for betaling til arrangør
* Baneskitse + skriver
* MCTC medlemsbevis (til færgerabat)
* Mad, sandwiches eller lign. + kiks eller lign (hvis ikke arrangøren sørger
for det)
* Mindst 2x 0.5l flasker til vand på en varm dag + evt. æblejuice-brikker
(højt sukkerindhold)
* Kamera
* Gaffa
* Værktøj
- Dæktryksmåler
- Umbraco sæt
- Stjerne-gaffel 10, 12, 14mm
- Bit-skruetrækker + m. bits
- Spidstang
- Saks
- Stof-poser til sidespejle, blinklys mm.
- Klude
- Ørepropper
- Pit-tøj: alm. bukser eller shorts + evt. klipklappere & en fjollet hat

På dagen:
* Tank benz mellem 2 pas, så du er klar til at køre hjem bagefter.

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 08-08-03 08:20

Flemming Nyboe wrote:

> De fleste kører med 3-4 psi under gade-dæktryk for at dækkene skal
> blive varmere,

Det forstår jeg ikke ? hvorfor køre med andet dæktryk på bane end på vej ?
vil du have bedre bid på en bane end ude i trafikken hvor chancerne for at
komme galt afsted er meget større ?

og "for at dækkene skal blive varmere" - tjae det burde altså ske heeelt af
sig selv - du kører vel "en hel del" hurtigere på banen end du gør på vej -
oder was ?

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat, som glæder dig til på
mandag

Fra : Benz...

Dato : 08-08-03 08:32

Henrik H. Jensen wrote:

> [...]
>
> og "for at dækkene skal blive varmere" - tjae det burde altså ske
> heeelt af sig selv - du kører vel "en hel del" hurtigere på banen end

Skal du så til r4f på mandag?
Du er måske og en af de 9??

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 08-08-03 10:07

Benz... wrote:
> Skal du så til r4f på mandag?
> Du er måske og en af de 9??

Yep, hvis du tager færgen søndag kl. 16:00 - vil du nok løbe ind i mig -
ellers ses vi jo bare deroppe.

Fra : Benz...

Dato : 08-08-03 11:21

Henrik H. Jensen wrote:

> Yep, hvis du tager færgen søndag kl. 16:00 - vil du nok løbe ind i
> mig - ellers ses vi jo bare deroppe.

Hvorfor tager i færgen om søndagen?
Er der noget arrang der oppe eller?

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 08-08-03 11:27

Benz... wrote:
> Hvorfor tager i færgen om søndagen?

Tjae jeg er "bare med på slæb", og har derfor ikke været med til at beslutte
hvordan og hvorledes. Men det er en god ide at ankomme i god tid, så man er
frisk og klar når banen åbner.

Fra : lange

Dato : 08-08-03 12:01

> Hvorfor tager i færgen om søndagen?
> Er der noget arrang der oppe eller?

Vi tager færgen om søndagen og overnatter på b&b 3km fra banen.
Så kan man have en hyggelig aften i gode venners lag, samt møde frisk og
veludhvilet kl 7:00 om morgenen.
Hvis vi skulle køre derop om morgenen er der nogen af os der skal op kl 4:00
for at nå det og det er ikke sjovt.

Lange

Fra : Benz...

Dato : 08-08-03 12:52

lange wrote:

> [...]
> Hvis vi skulle køre derop om morgenen er der nogen af os der skal op
> kl 4:00 for at nå det og det er ikke sjovt.

Ja.

Jeg bor på syd sjælland så...
Det må vel være der omkring. :(

Fra : lange

Dato : 08-08-03 13:13

> Jeg bor på syd sjælland så...
> Det må vel være der omkring. :(

Uden at kende dig vil jeg antage at du er _MEGET_ træt mandag aften hvis du
kører op og hjem mandag.

Lange

Fra : Benz...

Dato : 08-08-03 13:36

lange wrote:

> Uden at kende dig vil jeg antage at du er _MEGET_ træt mandag aften
> hvis du kører op og hjem mandag.
>
> Lange

Tror jeg også. :(
Uden at kende mig selv! ;)

Fra : Søren Johansen

Dato : 08-08-03 09:56

Henrik H. Jensen wrote:
> Det forstår jeg ikke ? hvorfor køre med andet dæktryk på bane end på
> vej ? vil du have bedre bid på en bane end ude i trafikken hvor
> chancerne for at komme galt afsted er meget større ?

De fleste kører jo MEGET tættere på grænsen når de kører på bane og
kravene er derfor anderledes. Jeg sænker mit dæktryk en lille smule
foran og en del bag (fra 2,4 til 2.1) og synes det fungerer optimalt (i
vejr som nu).

Hvis man ikke har problem med "slidere" er der naturligvis ingen grund
til at ændre dæktryk!

Med det lave dæktryk bliver MC'en (Ducati 888) meget følsom overfor
ujævnheder og striber på vejen, hvorfor jeg hæver trykket igen på vejen
hjem.

> og "for at dækkene skal blive varmere" - tjae det burde altså ske
> heeelt af sig selv - du kører vel "en hel del" hurtigere på banen end
> du gør på vej - oder was ?

Netop, men de fleste dæk skal op over 65-70 C. for at fungere optimalt.
Det kan jeg kun opnå (på gadedæk) ved at sænke dæktrykket som beskrevet.
Min oplevelse med gadedæk er, at når de er for kolde kan man risikere
små-udskridninger (også steder hvor jeg ikke forventer det). Bliver
dækkene for varme har jeg oplevet at de kan slippe grebet meget voldsomt
(dog som regel efter flere advarsler! .

Mvh
Søren
888

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 08-08-03 10:36

Søren Johansen wrote:
> Netop, men de fleste dæk skal op over 65-70 C. for at fungere
> optimalt. Det kan jeg kun opnå (på gadedæk) ved at sænke dæktrykket
> som beskrevet.

Jeg forstår godt at lavere dæktryk betyder højere temperatur i dækket, men
det må vel stadig være lettere at få temp i dækket på banen end på
landevejen.

At din mc bliver ustabil ved når du sænker dæktrykket, og når du samtidigt
bliver nød til at sænke dæktrykket for at kunne få varme i dækkene på bane -
lyder i mine ører som forkert dækvalg. Det må jo betyde at du normal kører
med dæk laangt under optimal temperatur.

Fra : lange

Dato : 08-08-03 12:11

> [...]
> lyder i mine ører som forkert dækvalg. Det må jo betyde at du normal kører
> med dæk laangt under optimal temperatur.

Der er muligt men 'holdningen på borgen' er for øjeblikket at man bør sænke
trykket lidt ved banekørsel, og det virker faktisk.

For nogle år siden var holdningen en anden, nemlig at man skulle hæve
trykket ved banekørsel.

Jeg tror (uden at have noget at have det i) at forskellen på dengang og nu
er dækkenes opbygning (i dag er de fleste sportsdæk af radial typen) samt
gummiblandingerne. Endvidere er resten af mc'en blevet bedre (stel
affjedring mm) hvorfor der stilles større krav til dækkene.

Ang kørsel med dæk under optimal temp: Ja det gør de fleste gade mc'erne, da
der er prestige i at køre med de hotte dæk der kræver opvarmning.
Selvfølgelig alle i dfm undtaget

Lange

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 09-08-03 08:05

"Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk> wrote in message

> [...]
af
> sig selv - du kører vel "en hel del" hurtigere på banen end du gør på

Du har selvfølgelig ret i at selv hvis du kører med standard-dæktryk bliver
dine dæk varmere på banen end de nogensinde
gør på vej. Spørgsmålet er bare om det så er varmt nok eller der skal mere
til for at få optimalt grip.
En af grundene til at man ikke vil have sit dæk op på optimal temperatur til
daglig er at det bliver vold-slidt af det, men jeg
kan se på dine Anderstorp billeder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=11
at det ved du godt. Tror du ikke du sled det dæk for 500-1000 km gadekørsel
den dag?

Måske er der nogle mere kyndige der er villige til at udtale sig om hvorvidt
dit dæktryk (standard ?) var optimalt udfra slidet af dit bagdæk.

Her er en udemærket artikel om dæktryk fra Sport Rider
http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_pressure/
(det "increase" han taler om går altså ud på at vurdere sin dæk-temperatur
udfra hvor meget
trykket stiger fra dækket er koldt til lige efter et pas. "pounds" er psi)

Hav en god banedag !

--
VH
Flemming Nyboe

Fra : Benz...

Dato : 08-08-03 10:03

Flemming Nyboe wrote:
> [...]
> at låne luft fra deres kompressor,
> ellers køb en fodpumpe. De fås til højst en halvtredser i Harald

Hvad er MCTC ?

> [...]
> fjollet hat
>
> På dagen:
> * Tank benz mellem 2 pas, så du er klar til at køre hjem bagefter.

Check!
Tak.

Fra : Ole Baun

Dato : 08-08-03 16:28

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

- snip -

> Hvad er MCTC ?

MC Touring Club
www.mctouringclub.dk

Ole Baun

Fra : Søren Johansen

Dato : 07-08-03 13:30

Benz... wrote:
> Men hvordan foregår det med parkering i færgen. Skal man ha remme til
> at spænde cyklen med selv?
> Og er der stor chance for at møgdyret vælter under den bette tur over
> vandet?

Normalt spænder man ikke MC'en fast på den korte tur over. Jeg er ikke
en gang sikker på, at de faktisk har remme (jeg har i hvertfald aldrig
set dem).

Min 888'er har altid stået fint på side-støttebenet (jeg har været frem
og tilbage 4-5 gange i år). Desuden er det jo højtryk og stille vejr i
øjeblikket, så der er nok ikke rigtig nogen risiko.

Skal du også køre tirsdag? (også R4F dag på Knutstorp)

Mvh
Søren
888

Fra : Benz...

Dato : 07-08-03 14:08

> [...]
> vejr i øjeblikket, så der er nok ikke rigtig nogen risiko.
>
> Skal du også køre tirsdag? (også R4F dag på Knutstorp)

Håber jeg også. Møgdyret står uden kasko, og det kan jo hurtigt blive dyrt.
Så der er grund til at tænke et par ekstra gange.
Men så "spare" jeg jo også ca 18kilo pr halvår. ;)

Nej skal ikke være der tirsdag. Nøjes med denne gang i år tror jeg. Så må
jeg jo bare ud og give den gas til næste år hvis det er noget for mig. ;)

Held og lykke på tirsdag. :)