Smøring af træg tændings/styrlås på 600 Ba~
Fra : Jacob Lind

Dato : 06-08-03 19:16

Hej NG!

Tændings/styrlåsen på min 600 Bandit er til tider næsten umulig at have
med at gøre. Derfor vil jeg smøre den, med hvilket smøremiddel er bedst
til dette?

Jeg har tænkt på universal-vidundermidlet WD40, eller låseolie, som jeg
bruger til bilens dørlåse?

Nogen som har erfaringer desangående?

Mvh
Jacob / 600 Bandit

Fra : Armand

Dato : 06-08-03 20:01

Jacob Lind <bjerggedenFJERNDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> til dette?
>
> Jeg har tænkt på universal-vidundermidlet WD40, eller låseolie, som jeg

Her og nu kan WD40/lign. fint klare problemerne; men alle former for fluidum
binder støv, hvorved låsen dels binder senere og dels slides!
Tørre låsesmøremidler á grafit eller teflon er at foretrække!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 06-08-03 20:10

"Jacob Lind" skrev
> Jeg har tænkt på universal-vidundermidlet WD40, eller låseolie, som jeg
> bruger til bilens dørlåse?

WD 40 er helt fint, det harjeg selv brugt, symaskinolie måske enda bedre
(mere tyktflydende og bliver der længere).
Vedrørende låsolie, det er jo normalt det ultimative, men pads på, nogle af
dem indeholder sprut fordi de også fungerer som optøer af frosne dørlåse,
bl.a Alaska er en af dem, god til frosne låser, men over tid tørrer låsen
ud.
Sidst men ikke mindst kan du komme ud for at lås (låsepalene) eller nøgle er
så slidt at olie ikke hjælper, så er der kun en vej, ny lås - men det finder
du jo nok ud af inden

--
/Bjørn

Fra : Per Emborg

Dato : 06-08-03 22:19

Tja nu er vi vist inde på noget som jeg ved noget om :))))

Hvis du bruger grafit eller andet pulver så får jeg noget at leve af

Hvis du bruger WD 40 så får jeg også noget at leve af

Hvis du bruger meget af det optønings snaller de sælger så klapper jeg i
mine små hænder

Ned til Låsesmeden og køb låseolie feks. Super Lube med teflon husk lige at
ryste dåsen godt og måske lige give et lille sprøjt ud i luften først for at
få det ud af det sugerør der er dåsen væk og så give låsen et lille sprøjt
jeg mener et lille sprøjt ( der er elektronik bag i låsen) og så i med
nøglen og masere det rundt

Låsesmed
Per Emborg der elsker grafit og WD40 og fed sammen der er penge i klumperne
:)))

Fra : TA

Dato : 14-08-03 00:43

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message

> [...]
> bl.a Alaska er en af dem, god til frosne låser, men over tid tørrer låsen

Hvis du med "symaskineolie" mener hvid vaselineolie har jeg desværre dårlige
erfaringer hermed - tændingslåsen blev ubrugelig. IMHO er olien for træg til
udendørs brug og optager måske endda fugt.

Har overvejet at anvende Tri-Flow m/Teflon - det forekommer velegnet.

--
TA