Sveriges selvbyg reglerfor mc'er ....
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-08-03 13:12

Det ene link tager det andet og pludseligt sidder jeg og kigger på
http://ratbike.org/docs/480.php

Simo, Anders & Lennert from Roslagen in Sweden like VWs. They also like
motorcycles! and this is the result... 3 totally unique bikes, none of
which cost more than $1000 (£600) to build. Despite the ratty look,
there's some serious engineering in those babies: 100% home made frames,
1800cc campervan engines (more powerful & just as cheap as a Bug motor),
single sided front and rear swing arms (so Simo could use the original
VW hubcabs), the original Volks gear boxes converted to foot shift and
chain drive - the list goes on and on. Other cool stuff includes a seat
from a WWII anti-aircraft gun, gas tank made from an oil drum, parts
from Saab & Datsun cars etc. And all 100% road legal!

Det er nok ikke stor chance for at få sådan et projekt igennem
herhjemme

Fra : Armand

Dato : 06-08-03 18:29

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:bgqshk$1q1$1@sunsite.dk...
> Det ene link tager det andet og pludseligt sidder jeg og kigger på
> http://ratbike.org/docs/480.php
>
> Det er nok ikke stor chance for at få sådan et projekt igennem
> herhjemme

Jo!

Køb det indregistreret i .se og træk det igennem møllen herhjemme!
Hvis de rent basale sager, såsom lys, bremser og skærme (stænklapper!) er
orden kan bilinspektionen ikke have noget at skulle have sagt overfor den
svenske (=EU) godkendelse

Tilbage er så om man tør lade T&S regne på afgiften =

--
Armand

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-08-03 22:04

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:bgqshk$1q1$1@sunsite.dk...
> [...]
> from Saab & Datsun cars etc. And all 100% road legal!
>
> Det er nok ikke stor chance for at få sådan et projekt igennem

Jo da - olietønden er let at genkende som tank på den til venstre - men ham
til højre er da lidt mere original; det er en 25 liter tank til en
påhængsmotor !
Gad vide hvor han har gjort af propellen ?

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....