Prøve offroad?
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 04-08-03 22:32

Jeg er belevet lidt tændt på at komme til at køre noget offroad. Jeg har
kigget på et par maskiner og er faldet for Yamaha DT 125 R. Jeg ville nu
gerne prøve en maskine før jeg invistere en sjat penge i projektet. Er der
nogen der har en maskine jeg må prøve, i Aalborg eller omegn? Det behøver
ikke være en DT 125R men bare en aller anden form for offroad maskine, til
lille kort, eller deromkring.

Hvordan er det ellers med sådan en DT 125, er det en ordentlig maskine? Jeg
har kigget lidt på DT 175 men den er jo 4-takt (det udelukker ret meget
garage pilleri) og har færrer hypper. Hvordan er de to mod hinanden? Og er
der andre maskiner i samme priskalsse, 10.000 - 15.000 der er værd at kigge
efter?

Tobias

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-08-03 23:45

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er belevet lidt tændt på at komme til at køre noget offroad. Jeg har
> kigget på et par maskiner og er faldet for Yamaha DT 125 R. Jeg ville nu
> gerne prøve en maskine før jeg invistere en sjat penge i projektet.

Lyder meget fornuftigt!
Start med at kigge ind i Aalborg Off-Road MC Klub en torsdag aften, og få en
sludder, så er der nok også mulighed for at aftale en prøvetur. Jeg har en
ombygget DT125 (1982) som du gerne må prøve.

> [...]
> har kigget lidt på DT 175 men den er jo 4-takt (det udelukker ret meget
> garage pilleri) og har færrer hypper. Hvordan er de to mod hinanden?

Alle Yamaha's DT modeller er 2-takt. Det er XT modellerne der er 4-takt, og
så er der de lidt mere hardcore TT modeller, også 4-takt.
DT175 er en meget gammel konstruktion (faktisk ældre end min gamle DT125)
men udmærker sig ved at have lidt mere træk i mellemområdet, og er derfor
let at køre. DT125 styrer en anelse bedre, syns jeg, men har intet bedtræk,
så den skal have tæsk hele vejen. Ellers er den største forskel at DT175MX
er luftkølet, og DT125LC er vandkølet. Begge dele har fordele og ulemper.
DT125R er klart den bedste off-roader af de modeller.

> Og er
> der andre maskiner i samme priskalsse, 10.000 - 15.000 der er værd at
kigge
> efter?

Jah... Men DT'erne holder temmelig godt, så de er mest interessante.
Honda MTX125
Suzuki TS185
Yamaha XT250

Rittig

Fra : Soren Lindholt

Dato : 05-08-03 08:18

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3f2ee06d$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> [...]
en
> ombygget DT125 (1982) som du gerne må prøve.

Fremragende ide.
Jeg har en DT125 R du må prøve, den er nemlig samtidigt til salg.
Prob. er at jeg ikke kommer til klubaften de næste to torsdage, pga. rejse,
og den store gratis blues- og jazz festival i Aalborg.

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 05-08-03 13:46

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rejse,
> og den store gratis blues- og jazz festival i Aalborg.

Jeg kan stort set alle dage. Hvornår passer det dig? Har du evt nogle
billeder af dyret?

Tobias

Fra : Søren Lindholt

Dato : 06-08-03 22:10

Tobias Møller Larsen wrote:

> Jeg kan stort set alle dage. Hvornår passer det dig? Har du evt nogle
> billeder af dyret?
>
> Tobias

Ingen billeder. Den er ikke så pæn, men mekanisk fin stand. Den er
mørklilla, og meget af plasticen er revnet. Men det gør det jo når man kører
offroad. JEg kan stort set ingen dage, jeg er i UK indtil mandag aften, så
det må blive derefter... ellers må jeg få min prokurist til at fremvise den.

--
Søren
motortosse.dk