Samenkrøllede ben
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-08-03 15:08

Hej Gruppe

Når jeg kører ture over ca. 100 km på min GS500E får jeg ret ondt i benene
på grund af at de er for sammenkrøllede. Jeg er ikke særligt høj (ca. 175),
men mine ben er så lange at jeg i nogle bil-modeller må køre sædet helt
tilbage.

Er dette specielt et problem for GS500E, eller skal man bare acceptere at
det altid er sådan at køre på motorcykel?

Da jeg alligevel en dag regner med at skifte GS'eren ud med en kraftigere
model, er der så nogle maskiner der er bedre mht kørestilling. Min stil er
"racer mc" med fuldkåbe. Pris max 75000. Må gerne være brugt. Motoren skal
være mindst lige så kraftig som GSX600F og gerne endnu mere.

Mvh.
Jesper

Fra : MMC

Dato : 04-08-03 17:51

> [...]
> "racer mc" med fuldkåbe. Pris max 75000. Må gerne være brugt. Motoren skal
> være mindst lige så kraftig som GSX600F og gerne endnu mere.

Hej

Jeg syntes ikke at du skal få voldsomt ondt så er der noget galt. Efter en
hel dag i sadlen kan man dog godt mærke det i kroppen, specielt først på
sæsonen.

Jeg er selv 175 og havde en SV i 2 år og den passede mig meget fint også på
ture langt over 100 km. Men der findes bunker af brugte maskiner til 75.000
kr. også mange der er hurtigere end SV.

Mvh
Martin

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-08-03 17:59

"Jesper Pedersen" <nomail@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er dette specielt et problem for GS500E, eller skal man bare acceptere at
> det altid er sådan at køre på motorcykel?

Jeg kan godt have ømme knæ efter en tur, uden overtræksbukserne. Mine knæ
bliver helt stive.
Men nu du snakker øm, så prøv et race på en dreambike , med røven 44cm over
jorden. Der skal benene krølles
godt og grundigt sammen!

Men tilbage. Hvis jeg kører på motorvejen på min GSXR 250 benytter jeg
engang imellem fodhvilerne til passageren, så jeg har lige at skifte
imellem. Det hjælper en del.
Nu ved jeg selvfølgelige ikke om de er til at komme i nærheden af på din.

> Mvh.
> Jesper
Thomas

Fra : Keld

Dato : 04-08-03 23:44

tilbageflyttersæt kunne være løsningen på problemet, da man ændrer på
stillingen som man har benene i.
Hos www.gmr-mc.dk kan man købe nogen som er justerbare og som man kan få
reservedele til.
d.v.s. at man også kan købe en anden grundplade, så de kommer til at passe
på ens næste cykel.

Havde selv problemet på en cykel engang, men efter at jeg fik et
tilbageflyttersæt på, forsvandt mine lidelser. Så gæt engang om jeg stadig
kører med tilbageflyttersæt på min cykel.

--
Keld R1

Fra : Benz...

Dato : 05-08-03 10:04

Keld wrote:
> [...]
> tilbageflyttersæt på, forsvandt mine lidelser. Så gæt engang om jeg
> stadig kører med tilbageflyttersæt på min cykel.

Har ikke de store problemer med min R6´ere men nu er jeg jo også stadig en
"unger svend". ;)
187cm og køre ca 1000km om ugen.
VInklen er vel nogenlunde den samme, eller?

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Richard

Dato : 05-08-03 21:51

Keld wrote:

> [...]
> reservedele til.
> d.v.s. at man også kan købe en anden grundplade, så de kommer til at passe

Raask i Sveriges land laver "Fotpinnsatser" til en stribe cykler, også
mere hverdagsagtige: www.raask.se/
Det er vist Masi i Holbæk, der forhandler dem herhjemme.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-08-03 21:05

Kunne det tænkes at de tøj strammer, når du bøjer benene. Så blodet ikke får
"frit løb". Hvis du kører med lædertøj, vil det nok giver sig efter noget
tid. Blot et gæt.

--
Mvh.
Henrik