Kn-filter
Fra : Danni Karstensen

Dato : 03-08-03 16:49

Hej NG

Jeg skal snart have sat et pomplet udstødnings stystem på min mc ( suzuki sv
650 sk3 ) og så er mit spørgsmål om det kan betale sig at sætte et kn luft
filter eller et kn element på inden den skal justeres.
Giver det overhoved noget ( lyd / effekt )

Fra : Brian W.

Dato : 03-08-03 19:06

Danni Karstensen wrote:
> [...]
> sætte et kn luft filter eller et kn element på inden den skal
> justeres.
> Giver det overhoved noget ( lyd / effekt )

Hej Danni.

Det skulle lgive lidt, men hvor meget er afhængig af cyklen. I sig selv
giver det ikke det helt store, men kombineret med om dysning og udstødning
giver det nok en lille mærkbar effekt. Hvor meget lyd du får er svært at
sige. MIn egen thunderace har K&N filter, men man kan ikke høre foreskellen.
Min kammerats ducati har original luftfilter og det snakker væsentlig mere
end mit K&N filter. Så det komme an på hvor hvilken cykel det er.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : RacerNiels

Dato : 04-08-03 09:35

"Danni Karstensen" <dgk@city.dk> wrote in message
>og så er mit spørgsmål om det kan betale sig at sætte et kn luft
> filter eller et kn element på inden den skal justeres.
> Giver det overhoved noget ( lyd / effekt )

Når du laver mere hul i den ene ende, bør du også lave mere hul i den anden
ende. Jeg har selv K&N i min SV'er fra 99 og det giver en himmelsk lyd!
Jeg ved ikke hvordan det er på den nye '03-model, men på min model er der et
rør i det originale luftfilter. Det er der ikke på K&N, og hvis man fjerner
det i det originale filter, kommer der også en dybere lyd...

Prøv evt et BMC-filter hvis du vil være lidt anderledes.

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Peter Graff

Dato : 04-08-03 18:04

"Danni Karstensen" <dgk@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filter eller et kn element på inden den skal justeres.
> Giver det overhoved noget ( lyd / effekt )

Du vil spare nogle penge, da et kn filter kan renses og bruges igen og igen
og koster ca det dobbelte af et originalt. Om det giver noget ved jeg ikke.

MVH

Peter Graff (SV 650 s)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 04-08-03 22:34

"Peter Graff" <peter.graff@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
igen
> og koster ca det dobbelte af et originalt. Om det giver noget ved jeg

Det bør give lidt flere kræfter, da der som regel er større
luftgennemstrømning i et KN luftfilter.
Jeg har ikke noget KN på min FZRR, da jeg har været så heldig at finde
luftfiltre til min FZRR til 16 kr hos louis. Jeg tog 3 med det samme. Det er
bare latterligt billigt.

mvmch
christian