Oplevelser på en køretur i østjylland...nu~
Fra : MicJen

Dato : 02-08-03 05:23

Hej!

Vi var 6 gutter fordelt på 5 MC'er som kørte en tur igår eftermiddags, da
vejret var godt...

Vi startede i Århus og kørte ad småveje langs vandet til Ebeltoft.

Da vi var i et sommerhus område 15-20 km fra Ebeltoft kører vi bag en
Chrysler Grand Voyager, som skal til højre, hvilket jo er ganske ok. Man
kigger så frem ad den 2 sporede vej (1 i hver retning) og gud hjælpe mig om
der ikke kommer en Ford Explorer _bakkende_ for fuld gas i modkørende
vejbane! Jeg ved ikke om det er nogen undskyldning, men den var på
schweiziske plader. Han fik da også lige en lille hilsen med på vejen...
mage til kejle kørsel..tsk...tsk...

Morale: Pas på turister i trafikken her om sommeren, ja vel egentlig hele
året...

Senere da jeg kører hjem ad Ringvejen, som jeg lige er drejet ind ad fra
Grenåvej må jeg igen tage mig til hovedet... En bilist i en Saab 93 Aero
stationcar opdager pludselig, at hun er kørt ud i krydset mens der er gult.
Hun vælger så at standse, og fumle med bakgearer, mens hun holder på tværs
af Ringvejen og spærrer begge spor. Her er i mellemtiden blevet grønt, men
hun kommer pænt på plads uden der sker noget ydereligere......tsk...tsk...

Morale: Pas på alle slags bilister _hele_ året...

Til sidst lige et spørgsmål...sidst på køreturen foretager jeg en kraftig
opbremsning, men det er som om at bremsen til sidst ikke rigtigt tager
fat... ret ubehageligt! Hvad skyldes det? Overophedede bremser?
Der er lige kommet nye klodser på (14 dage siden) og det er de der
guld/bronze farvede Brembo der sidder på CB 500'eren. Da jeg holder ind på
en tank ca. 1 minut efter lugter der fælt brændt-metal-agtigt...

Nogen idéer om hvad der er sket. Vil helst undgå den situation igen....

Mvh
Michael
CB 500

Fra : Christian

Dato : 02-08-03 09:03

"MicJen" <jtmj@mail.dk> wrote in message

> [...]
> en tank ca. 1 minut efter lugter der fælt brændt-metal-agtigt...
>
> Nogen idéer om hvad der er sket. Vil helst undgå den situation igen....

Fik du også skiftet bremsevædsken, ellers er det måske ved at være tid til
det.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-08-03 11:46

"MicJen" <jtmj@mail.dk> writes:

[ klip - et par uheldige trafikoplevelser i sommervarmen ]

> Morale: Pas på alle slags bilister _hele_ året...

Jeg har nu en stille teori om at sommervarmen gør folk
uopmærksomme. Jeg synes nemlig at jeg de sidste par uger har oplevet
flere fjollede mennesker i trafikken end jeg plejer :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ninja Rider

Dato : 02-08-03 11:09

Hejsa

*snip*

Jeg var også lige ude og Cruise på min kamy's VZ800 i går. Ude på en
forholdsvis stor vej, drejer der pludeselig en stor lastbil ud fra en
mark, og blokere vejen i begge retninger.
Jeg laver en MEGET hård opbremsning, og reder da migselv og maskinen. Da
lastbilen fortsatte i mit spor, overhaler jeg ham, og kikker surt op på
ham. Ikke noget med en lille hilsen, eller Undskyld, at han drejede lige
ud foran mig.... .NEJ, Han sad og RÅBTE og skreg, og fægtede med armene,
som om at han ville slå mig ihjel...... (Bag efter var jeg glad for at
det ikke var frø'en jeg kørte på!)
Magen til spasser skal man da lede længe efter....

Jeg var også ved at blive kørt frontalt ned af en HiAce, der var på vej
ud fra en parkerings plads. Han nåede da at bremse i det mindste!

Så man skal passe på der ude. Ikke mindst alt det korn der ligger i
svingene fortiden!

Mvh Emil
(Lidt nord for Randers)
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Soren Lindholt

Dato : 04-08-03 11:22

MicJen <jtmj@mail.dk> wrote in article
> [...]

> guld/bronze farvede Brembo der sidder på CB 500'eren. Da jeg holder ind

> en tank ca. 1 minut efter lugter der fælt brændt-metal-agtigt...

Morale: Pas på alle slags motorcyklister efter de har fået nye
bremseklodser på

> Nogen idéer om hvad der er sket. Vil helst undgå den situation igen....

Sikkert varme, overvarme bremser virker ikke ret godt...

--
Soren
http://motortosse.dk