Hjælp til Identifikation af HUSQVARNA
Fra : wheeler

Dato : 30-07-03 18:19

Har købt en crossmaskine, men jeg aner rent faktisk ikke hvilken model.
Ligeså er jeg noget i tvivl om, hvorvidt det er en 125 eller 250'er (den har
en Dellorto karb. påmonteret med bogstaverne VHSB 37. (altså 37 mm)

Der er støbt følgende nr. ned i cylinderen: 64388

Jeg har endvidere fundet påskriften 2A på motorblokken

Kan nogen hjælpe?
--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar

Fra : g-mc

Dato : 30-07-03 19:22

Det er nok en CR et eller andet, prøv at søg på stelnr. det virkede for mig!
Min er en CR250 85' vandkølet.Men jeg har aldrig rigtig fundet en motor, men
man kan cirka stikke en arm igennem karbunaden så din er nok en 125'er.
Mvh Jeppe.

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 30-07-03 20:24

Hej
Find stelnummeret og kig på http://www.huskyclub.com/ der skulle du kunne
finde noget. Ellers tag nogen billeder af den.

--
Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk

Fra : wheeler

Dato : 31-07-03 15:55

Tak til jer begge!

Stelnummeret er 7A*800094.

Jeg ved ikke om det er mig der er analfabet, men jeg kan sku' ikke finde
oplysninger om model(kubikstr.) på den angivne site

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 31-07-03 16:21

http://www.huskyclub.com/id.htm
Men er den luft/vandkølet, skive eller tromlebremse? Hvordan er forrøret på
udstødningen?

--
Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk

Fra : wheeler

Dato : 31-07-03 18:41

"Ronni Kristensen" <ronni@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i

> Men er den luft/vandkølet, skive eller tromlebremse? Hvordan er forrøret

> udstødningen?

[KLIP]
Ok jeg troede man udfra stelnummeret kunne søge modellen(?)
Men den er vandkølet - skive for og bag - Up-side-down - forrøret går "højre
om"
Det er sikkert en CR- model, spørgsmålet er om det er 125'eren eller
250'eren...

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 01-08-03 16:56

"wheeler" [KLIP]
> [...]
"højre
> om"
> Det er sikkert en CR- model, spørgsmålet er om det er 125'eren eller
Hvad med at finde u daf hvat boring/slaglængde er på HHV. en 125 og en 250,
der efter laves to stykker ståltråd som bukkes i vinkel.

således: _________ ½ 125 boring __________________ ½ 250 boring
| |
| |
| |
| |
| |
| |

Derefter skruer du tændrøret ud og stikker "måle pinden" nor i hullet og
drejer den sådan et den kommer ud mod cylinder vægen, hvis 125 pinden passer
så må det jo være en 125 og hvis 250 passer må det jo være en 250.

Tobias

Fra : Armand

Dato : 01-08-03 18:22

Tobias Møller Larsen <tobber@wanadoo.dk> skrev i en

> [...]
passer
> så må det jo være en 125 og hvis 250 passer må det jo være en 250.

De to motorer må på samme måde have hver sin slaglængde!
Var det derfor ikke enklere at måle dén??

--
Armand.