Så god er V-power
Fra : Knorsfis

Dato : 30-07-03 09:10

Det tyske blad motorrad har testen v-power på 3 maskiner, med et noget
overraskende resultat...

V-rod før: 113Hk/8600/o-min 103Nm/7000/o-min
efter: 113Hk/8200/o-min
103Nm/6900/o-min
V11 LeMans før: 88Hk/8200/o-min 90Nm/5600/o-min
efter: 88Hk/7900/o-min
91Nm/5700/o-min
R6 før: 114Hk/12800/o-min 64Nm/12200/o-min
efter: 112Hk/12900/o-min
63Nm/12000/o-min

Deres konklusion er at på mc'er med ældre motorteknik kan der godt
være lidt at hente.
Men at det ikke er merprisen værd.

Jesper

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 30-07-03 09:20

Knorsfis wrote:
> [...]
> efter: 112Hk/12900/o-min
> 63Nm/12000/o-min
>
> Deres konklusion er at på mc'er med ældre motorteknik kan der godt

Lidt mere fra tyske PS, der siger ca. det samme.

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/shell_v_power.htm

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-07-03 09:35

LOL. Undskyld jeg griner.

Men jeg sad og læste indlægget og fattede ikke en pind. Så var jeg ved at
skrive og gøre opmærksom på at en R6'er en "række 4" og ikke en V-motor. Da
gik det op for mig at det var benzin du skrev om.....

--
Mvh.
Henrik (V-power kuli...)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 30-07-03 10:04

I tråden: bg7vpt$coo$1@sunsite.dk,
Skrev Henrik Nielsen - RaptorMC.dk :
> [...]
> jeg ved at skrive og gøre opmærksom på at en R6'er en "række 4"
> og ikke en V-motor. Da gik det op for mig at det var benzin du

ha *lol*, så var jeg ikke den eneste der ikke fattede et pluk

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-07-03 15:38

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message
> [...]
> efter: 112Hk/12900/o-min
> 63Nm/12000/o-min
>
> Deres konklusion er at på mc'er med ældre motorteknik kan der godt
Det er 100 oktan v-power og det overrasker da ikke at det ikke giver noget
at gå fra 92 eller 95 oktan
og op på 100 oktan, hvis motoren ikke er lavet til det eller har en
bankesensor der kan tilpasse
tændingen.
Hej Palle.

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-07-03 16:32

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at gå fra 92 eller 95 oktan
> og op på 100 oktan, hvis motoren ikke er lavet til det eller har en

Vpower er oktan 95...

mvh Tommy Fer

Fra : Moller

Dato : 30-07-03 16:46

> Vpower er oktan 95...

ja, i DK ... derfor kan disse test ikke bruges til en dadel for os
herhjemme, da de er tyske test, og i tyskland er V-power en 100oktans
benzin, og ikke en 95oktans som herhjemme.

VH
Lars Molnit
Som stadig nøjes med 92oktan :) alt over dette er spild af penge :)

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-07-03 17:41

> VH
> Lars Molnit
> Som stadig nøjes med 92oktan :) alt over dette er spild af penge :)

Hørt,og det er bedre benzin da der ikke er iblandet andet for at hæve oktan
tal.
Hej Palle.

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-07-03 17:39

> Vpower er oktan 95...
>
> mvh Tommy Fer

Læs venligst den tyske test.I tyskland er det 100 oktan.
Hej Palle

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-07-03 21:13

> Læs venligst den tyske test.I tyskland er det 100 oktan.

Nu er det sådan jeg tanker mest i danmark???? Det regner jeg også med at de
fleste andre i denne gruppe gør ???

Men nu er alt det oktan pjat også en af mine kæpheste herindre... så lad nu
være med at starte den diskusion

mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-07-03 16:33

> [...]
> at gå fra 92 eller 95 oktan
> og op på 100 oktan, hvis motoren ikke er lavet til det eller har en

Det er oktan 95...

dette er sakset fra shells hp

Rendyrket ydelse

Shell V-Power er en ny benzinkvalitet til alle, der jagter den ultimative
køreglæde.
Det er en MTBE-fri 95 oktan benzinkvalitet med egenskaber, der gør Shell
V-Power unik på det danske marked.

Shell V-Power er udviklet af Shells internationale forskere og ingeniører
bag Ferraris Formel 1-benzin og er specielt tilpasset den danske bilpark.

Bedre egenskaber til din bil
Det særlige ved Shell V-Power er en unik rensende effekt, som fjerner
belægninger i motoren og holder den fri for urenheder. Det betyder, at
motoren opnår en bedre forbrænding end ved andre benzintyper.

Resultatet er en bil, der giver dig maksimal ydeevne og en bedre
acceleration end ellers. De ekstra kræfter, som frigøres, betyder overskud
til at reagere hurtigt og sikkert i trafikken, når situationen kræver det.

Den bedste effekt opnås ved at tanke Shell V-Power regelmæssigt.

Derfor er Shell V-power et bedre valg:

a.. fjerner gamle belægninger af sod og koks fra motoren
(indsugningssystem og ventiler)
b.. renser/renholder motoren
c.. giver en roligere motorgang
d.. giver motoren en bedre forbrænding
e.. frigører ekstra kræfter i motoren
f.. sikrer hurtigere acceleration og bedre ydeevne end ellers
g.. giver mere sikkerhed i trafikken pga. bedre speeder-respons
Læs den tekniske baggrund, eller læs mere om testen af V-Power i samarbejde
med FDM.

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-07-03 17:17

> [...]

> g.. giver mere sikkerhed i trafikken pga. bedre speeder-respons

> Læs den tekniske baggrund, eller læs mere om testen af V-Power i

Dvs. at vi nu har Shells ord for, at et køretøjs evne til at rykke hurtigt
er direkte fremmende for traffiksikkerhed *G*

Gad vide om fartens fjende nr. 2 (nr. 1 er bremsen) René la Cour Sell er
enig heri...?

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-07-03 16:35

Henrik Steen Larsen wrote:

> Gad vide om fartens fjende nr. 2 (nr. 1 er bremsen) René la Cour Sell er
> enig heri...?

*ROFLMAO!

/Rune

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-07-03 16:48

Faktisk kan jeg huske noget om at Ferrari (mener jeg det var) havde noget
statistik, for nogle år siden, som viste at kraftigt accelererende biler var
udsat for færre ulykker!!! Om det lykkedes dem at fremme salget af hurtige
biler ved jeg ikke Jeg kender heller intet til grundlaget for
statistikken. Men lidt sjovt alligevel.

--
Mvh.
Henrik