Tal lige om stabilitet
Fra : Armand

Dato : 29-07-03 21:22

Under weekendens VM-Superbikeraces (der køres to gange på samme løbsdag!) på
Brands Hatch vandt den regerende engelske mester, Shane Burne, (deltagende
på et wild-card) begge løb.
Dét er vel ikke så stabilitets-udvisende i sig selv; men de lidt over ½ time
lange løb (á 25 omgange) blev kørt med en forskel på et kvart sekund
Løb 1: total 36'25.400
Løb 2: total 36'25.639

Hurtigt omregnet, svarer det til en afvigelse på 1,1 promille

--
Armand

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-07-03 21:32

On Tue, 29 Jul 2003 22:22:23 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

> [...]
>Dét er vel ikke så stabilitets-udvisende i sig selv; men de lidt over ½ time
>lange løb (á 25 omgange) blev kørt med en forskel på et kvart sekund

Rossi troede også det var løwn
Det var rart at se ham få klø af en wild card kører.
Der går vist et par dage før han får den rystet af sig.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 29-07-03 21:34

On Tue, 29 Jul 2003 22:31:50 +0200, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote:

>Rossi troede også det var løwn
>Det var rart at se ham få klø af en wild card kører.
>Der går vist et par dage før han får den rystet af sig.

Øhhh Rossi,Steen - det er vist 2 forskellige serier,Rossi kører i
MotoGP
Iøvrigt er det faktisk ikke så usædvanligt at en wildcardkører vinder
et SBK-løb (når de har hjemmebane og dermed lokalkendskab).

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-07-03 21:45

On Tue, 29 Jul 2003 22:33:47 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael

> [...]
>Iøvrigt er det faktisk ikke så usædvanligt at en wildcardkører vinder
>et SBK-løb (når de har hjemmebane og dermed lokalkendskab).

Jeg så løbet på et (åndssvagt) hotel i Aalborg i går.
Jeg må have været særdeles søvnig, men det var også sent de sendte den

Hven pokker var det så der fik klø - Det var i hvetr fald ham der
fører klassen.
Undskyld.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 29-07-03 21:47

On Tue, 29 Jul 2003 22:45:15 +0200, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote:

>Hven pokker var det så der fik klø - Det var i hvetr fald ham der
>fører klassen.

Neil Hodgson på 2003 fabriks-Duc'en der har en kæmpeføring...og som
iøvrigt nok får en Duc i MotoGP næste år.

>Undskyld.

Det skal du sandelig ikke undskylde ....Hvem gider at følge
(ordentligt) med i den serie (Ducati-cuppen) ,jeg aner heller ikke
hvad der sker eller hvem der med

Fra : Armand

Dato : 29-07-03 22:23

Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en

> [...]
> Jeg må have været særdeles søvnig, men det var også sent de sendte den
> Hven pokker var det så der fik klø - Det var i hvetr fald ham der

2. placeringerne var langtfra ligeså stabile eftersom at den besattes af to
forskellige i de to løb.
Men det må være Hodgson du tænker på :-/

At en wild-card kører, der højest stjæler point-springet blandt de lavere
placeringer, heller ikke bliver hetzet på samme måde som hvis han han havde
konkurreret om topplaceringen i årsresultatet, er også alment set.
Men det ændrer ikke ved at han kører to ½-times løb med 1/4 sekunds forskel

--
Armand

Fra : Søren Lindholt

Dato : 29-07-03 21:58

Armand wrote:
> [...]
> sekund Løb 1: total 36'25.400
> Løb 2: total 36'25.639
>
> Hurtigt omregnet, svarer det til en afvigelse på 1,1 promille

Det er da ingenting.
Da jeg kørte Pansertrofeen enduro i sverige var nogen af verdensklasse
kørerne med.
Omgangen var på ca. 20 kilometer, vanvidsterræn, bundløst mudder, vandløb,
klipper, skov, sand, skrænter, mose, og oftest flere ting på samme tid.
De hurtigeste kørere havde omgangtider på ca 30 minutter, og afvigelser
indenfor 1!! sekund....
Jeg selv brugte ca 50 min, stigende til 55 min på 3. og sidste omgang...

--
Søren
motortosse.dk

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-07-03 16:54

> [...]
> klipper, skov, sand, skrænter, mose, og oftest flere ting på samme tid.
> De hurtigeste kørere havde omgangtider på ca 30 minutter, og afvigelser

Impressive !

> Jeg selv brugte ca 50 min, stigende til 55 min på 3. og sidste omgang...

Hmmmn... så din "cykel" blev svagere med tiden... hmmmn...