lav vindskærn til Transalp
Fra : Lasse

Dato : 29-07-03 21:08

Jeg har lige nu en såkaldt turing vindskærn, eller en høj vindskærm
påmonteret på min transalp, men jeg syntes ikke at den passer til mig. Der
er en del turbolens omkring hjelmen, så hvis nu man fik monteret en der er
lavere (mener at den orginale er lavere) vil nogle at rystelserne ikke
forsvinde???
Så hvis der en som har en lan vindskærm, som jeg måske kunne låne eller
købe, ville det være rat.
Eller er der andre som har erfaringer med montering af forskellige hæjder
på kåber på Transalper???
Lasse

Fra : Esben Bøll

Dato : 29-07-03 22:45

Jeg har begge dele og brugte den høje til en tur til skotland sidste måned.
Jeg har dog monteret den lave vindskærm på igen. godt nok mest for udseenets
skyld.
Men hvis du kommer i nærheden af Odense er du velkommen til at låne min
vindskærm et stykke tid og prøve forskellen. Det ville være kedeligt og
smide penge ud af vinduet hvis man ikke får noget ud af det aligevel.
Jeg synes dog ikke der er den store forskel. Dog er der mere vind på brystet
og man bliver lidt mere våd når det regner med den lave.

MVH Esben Bøll
Ebo@oncable.dk

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 30-07-03 17:30

lape82@hotmail.com (Lasse) wrote:

>Jeg har lige nu en såkaldt turing vindskærn, eller en høj vindskærm
>påmonteret på min transalp, men jeg syntes ikke at den passer til mig. Der
>er en del turbolens omkring hjelmen

Søren Dahl har på sin TransAlp en original vindskærm, som gav en de
vindbulder. Efter lidt arbejde med en varmepistol er den gjort en
smule fladere, og det har hjulpet.

Til min SuperTenere har jeg lavet en helt ny vindskærm, som er noget
lavere end den originale, og mere støjsvag. Nu rammer turbulenserne i
skulderhøjde, og ikke lige på hjelmens underkant.

Men hvad der er bedst, afhænger meget af éns højde.

--
Kåre