Servicepriser.
Fra : Frank

Dato : 29-07-03 18:41

Hej gruppe.
Et hurtigt spørgsmål: Hvad gir i for et 6000 km eftersyn?
Min fader har lige fået serviceret sin Drag Star 650. Det koster kr.1700 for
2 timers arbejde! Så er det da betalt!

Mvh Frank Xj 600 som jeg servicere selv!

Fra : Denise

Dato : 29-07-03 18:46

"Frank" <jetteogfrank@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> 2 timers arbejde! Så er det da betalt!
>
> Mvh Frank Xj 600 som jeg servicere selv!

Hej
Jeg gav 1200 kr. hos Aagesen for min XJ600S.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-07-03 19:45

> [...]
> Et hurtigt spørgsmål: Hvad gir i for et 6000 km eftersyn?
> Min fader har lige fået serviceret sin Drag Star 650. Det koster kr.1700

Er der ikke andet med i prisen end arbejdsløn? Fx. olie og oliefilter?

Asger
ZX-10

Fra : Frank

Dato : 30-07-03 18:36

Der er vel lavet det der står i servicebogen, inkl. justering af ventiler
skiftet olie + fliter. Jeg har ikke set en regning på det da jeg kun har
talt med ham i tlf. Men jeg syntes stadig det er i overkanten.
Mvh Frank

Fra : Asger Steffensen

Dato : 30-07-03 21:58

> [...]
> skiftet olie + fliter. Jeg har ikke set en regning på det da jeg kun har
> talt med ham i tlf. Men jeg syntes stadig det er i overkanten.

Jeg er enig, værksteder er dyre, bl.a. derfor sørger jeg selv for
vedligehold. Men de tager som regel ikke mere end højst ca. 400 kr/time, ex.
moms.

2 timer á 400 = 800
3 liter olie = 250
orignalt oliefilter = 150
Ialt: 1200
Moms = 300
Total kr. 1500,-

Mon ikke der ca. står sådan på din fars regning? Der er lige 200 kr. jeg
ikke ved hvad er blevet brugt til - med mindre de har skiftet tændrør, så
passer det.

Asger
ZX-10

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 29-07-03 20:53

> [...]
>sin Drag Star 650. Det koster kr.1700 for
>2 timers arbejde! Så er det da betalt!
>
>Mvh Frank Xj 600 som jeg servicere selv!

Min gemal fik lavet 10.000 km service på sin Fazer hos Sand Jensen
i går. At betale 647,87 kr. det inkluderer også 2,5 l olie.
--
Alfinine-gråhåret kvinde med egen MC

Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 30-07-03 10:38

> [...]
for
> 2 timers arbejde! Så er det da betalt!
>
> Mvh Frank Xj 600 som jeg servicere selv!

Jeg betalte nogenlunde det samme hos Fisker da jeg havde min XVS 650.
Tilgengæld fik jeg eksempelvis nyt luftfilter hver eneste gang, det koster
ca. 300 kr.
Det kan nok diskuteres om det skulle være nødvendigt.

Kig eventuelt i håndbogen til motorcyklen og se hvad der står omkring hvilke
dele der skal skiftes til hvilke service. Er der så skiftet dele der ikke er
nødvendigt, kan man jo påtale det næste gang man skal til service.

/Jesper

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-03 14:01

Jesper B Nielsen wrote:

> [...]
> koster ca. 300 kr.
> Det kan nok diskuteres om det skulle være nødvendigt.

Ja og man kan diskutere om det er nødvendigt at skifte tændrør ved 1000 km
tjek som det blev gjort på min XJ600 da jeg havde den til 1kkm tjek hos
Fisker (også købt hos Fisker). Det løb op i ca. 2.000 kroner. Og man kan
diskutere om det er nødvendigt at skifte helt nye tændrør - som han gjorde
på min fars XS400 - efter min far lige havde skiftet dem få dage inden han
afleverede den til Fisker for at få lavet en motorjustering. Det værste var
sådan set at min far allerede havde nævnt at de var blevet skiftet.

--
Tony
FZS1000 (ikke købt hos Fisker)

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 31-07-03 07:05

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
var
> sådan set at min far allerede havde nævnt at de var blevet skiftet.

ha da jeg købte min mc i tidernes morgen skulle der skiftes fordæk på
sælgers regning, og da han havde købt og serviceret den hos fisker blev den
kørt derned, og gu hjælpemig om de ikke lige havde skiftet de forreste
bremseklodser for de var jo slidte, og så kunne de jo ligeså godt gøre det
mens de havde hjulet af. ja ja der havde jeg bestilt klodser hjem fra
tyskland det kan da godt være de er flinke men jeg synes de var meget
flinke på min pengepungs bekostning!!!

-- Fisker er noget man gør ved vandet med en stang.
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209