Hul i benzin-tanken :(
Fra : Peter M

Dato : 28-07-03 21:47

Efter et skvat på XT350'en er der kommet et lille hul i benzin-tanken
lige over motoren (på undersiden af tanken).

Så kommer spørgsmålet: Hvordan laver jeg hullet? Skal jeg bare tømme
tanken, og svejse det? Eller skal jeg sende den til en forhandler? -og
hvad vil prisen for en reperation da ca. være?

Fra : Hekto

Dato : 28-07-03 23:02

In article <10594253040.727225108056516@dtext.news.tele.dk>, Peter M
says...
> [...]
> tanken, og svejse det? Eller skal jeg sende den til en forhandler? -og
> hvad vil prisen for en reperation da ca. være?

En pladesmed, eller en blikkenslager??
Jeg ville lodde hullet.

Man kan også få noget kit til at lukke den slags huller med, vist nok
fra Holst.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Soren Lindholt

Dato : 29-07-03 08:00

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in article
<MPG.198fbbabed8b98709897f8@news.tele.dk>...
> In article <10594253040.727225108056516@dtext.news.tele.dk>, Peter M
> says...

> En pladesmed, eller en blikkenslager??
> Jeg ville lodde hullet.

Jeg har haft fint held med at lappe hul i metaltank med Kemisk Metal fra
Plastic padding
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Mogens Dammand

Dato : 29-07-03 22:55

> Jeg har haft fint held med at lappe hul i metaltank med Kemisk Metal fra
> Plastic padding
> --

Jeps, Plastic Padding har noget der er bezin bestandigt, har selv brugt det
på en gammel Taunus for år tilbage med stor succes.

Mogens
TA

Fra : Armand

Dato : 29-07-03 19:54

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
> In article <10594253040.727225108056516@dtext.news.tele.dk>, Peter M
> says...

> En pladesmed, eller en blikkenslager??
> Jeg ville lodde hullet.

Uanset hvor meget man regner med at have renset/skyllet den, må man IKKE
bruge åben ild på bensintanke - herunder svejsning af enhver art, samt
lodning med gasflamme!!

Noget andet er:
Er det mon ikke også en tæringsskade indenfra der er brudt op ved pågældende
styrt?
I så fald vil det næsten være som at lave rust i bunden af en gammel Fiat

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 30-07-03 08:49

In article <bg6gto$1ooi$3@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Uanset hvor meget man regner med at have renset/skyllet den, må man IKKE
> bruge åben ild på bensintanke - herunder svejsning af enhver art, samt
> lodning med gasflamme!!

En god stor tagrende-loddekolbe/bolt vil også kunne klare opgaven.

Jeg er enig med dig i at man ikke sådan lige skal slippe åben ild løs
på sådan een.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E