Så er det første udkast til betænkning udkommet. Find meget
mere om det på:
http://www.ft.dk/?/Samling/20001/beslutningsforslag_som_fremsat/B42.htm
Der har tidligere været et par spørgsmål om hvad
spørgsmålene har gået på... Her er den samlede
spørgsmåls-række:
Følg linket - Her kan du finde de præcise spørgsmål, henvendelser
og svar.
------------------------------------------------------
Bilagnr./spørgsmålsnr.
1 Henvendelse af 8/1-01 fra Motorcykelbranchens Landsforbund
2/1 Tilbagetaget
3 Henvendelse af 11/1-01 fra Danske Motorcyklisters Råd (DMC)
4/2 om ulykkesfrekvenserne for biler og
motorcykler, til trafikministeren
4/3 om ulykkesfrekvenserne for 45-knallerter, til trafik-
ministeren
5/4 om EU-Kommissionens forslag om at fremme udskift-
ningen af motorcykelbestanden, til skatteministeren
5 om EU-Kommissionens forslag og emissionsbegrænsende
foranstaltninger, til skatteministeren
5/6 om udledningsværdier for 11 kW motorcykler og knallert 45, til
skatteministeren
5/7 om ministerens udtalelser under forhandlingen af L 115, til
skatteministeren
5/8 om ministerens udtalelser under forhandlingen af L 115 i
forhold til motorcykelområdet, til skatteministeren
5/9 om antal og alder for importerede brugte motorcykler, til
skatteministeren
5/10 om forskelsbehandling mellem bil og motorcykel stillet
til rådighed af arbejdsgiveren, til skatteministeren
5/11 om intentionerne i Skatteudvalgets tillægsbetænkning
til L 6, 1992-93, til skatteministeren
5/12 om brug af motorcykel til redningsarbejde, til skatteministeren
5/13 om stigning i personskader ved flytning af trafik fra
knallert 45 eller cykel, til skatteministeren
5/14 om ulykkesfrekvensen samt aldersfordelingen for motorcykel
og knallert 45, til skatteministeren
5/15 om erfaringer i Barcelona, til skatteministeren
5/16 om erfaringer med SMART-program i Birmingham, til skatteministeren
6 Henvendelse af 18/1-01 fra MC Touring Club, Danmark
7 Kommentar fra skatteministeren til henvendelse af 8/1-01 fra
Motorcykelbranchens Landsforbund
8 Pjece »Fakta om motorcykler og registreringspligtige knallerter«
(2000, 14. årgang) udgivet af Motorcykelbranchens Landsforbund
9 Meddelelse om deputationer på mødet den 21/2-01
10 Svar på spm. 6 om udledningsværdier for 11 kW motorcykler
og knallert 45, fra skatteministeren
11,1 Svar på spm. 2 om ulykkesfrekvenserne for biler og motorcykler,
fra trafikministeren
11,2 Svar på spm. 3 om ulykkesfrekvenserne for 45-knallerter, fra
trafikministeren
12/17 om fokus på 2-hjulernes fordel i Barcelona og Birmingham, til
skatteministeren
12/18 om motiver bag ændring af norske motorcykelafgifter, til
skatteministeren
12/19 om Spanien, Storbritanien og Norges vurderinger af 2-hjulernes
fordele, til skatteministeren
12/20 om små motorcyklers brændstofsforbrug, til skatteministeren
12/21 om 2-hjulernes pladsbehov, til skatteministeren
12/22 om forurening fra en 125 ccm motorcykel, til skatteministeren
12/23 om motorcykler som miljøvenligt alternativ i forhold til
knallerter, til skatteministeren
12/24 om små motorcykler som alternativ til biltrafik i byerne, til
skatteministeren
12/25 om motorcyklers farlighed i forhold til 45-knallert,
til skatteministeren
12/26 om tilkendegivelse i tillægsbetænkning fra 1992, til skatteministeren
12/27 om betydning for trafiksikkerhed af flere motorcykler med
ABS-bremser, til skatteministeren
12/28 om tilskyndelse til at købe ABS-bremser som ekstraudstyr, til
skatteministeren
12/29 om hvilke motorcykler som er farligst i trafikken, til
skatteministeren
12/30 om nedsættelse af motorcyklers forureningsgrad, til skatteministeren
12/31 om hvorfor større motorcykler beskattes mere end mindre motorcykler,
til
skatteministeren
12/32 om motorcyklers forureninggrad, til skatteministeren
12/33 om farlighed af store motorcykler, til skatteministeren
12/34 om betydning af katalysatorer, til skatteministeren
12/35 om katalysatorfradrag for motorcykler, til skatteministeren
12/36 om ministerens planer om katalysatorfradrag, til skatteministeren
12/37 om beskatning af dyre motorcykler, til skatteministeren
12/38 om prisintervaller, til skatteministeren
12/39 om personskadestatistik fordelt på alder og beskatning af store
motorcykler, til skatteministeren
12/40 om kilde til oplysning om uheldsfrekvens, til skatteministeren
12/41 om BMW's motorcykel C1{{PU2}}s anvendelse til godstransport, til
skatteministeren
12/42 om effektbeskatning som regulering af trafiksikkerhed, til
skatteministeren
12/43 om effekt som forsikringsparameter, til skatteministeren
12/44 om afgiftsbelastning efter brændstofsforbrug, til skatteministeren
12/45 om nuværende afgiftssystemer og hensyn til miljø og færdelssikkerhed,
til skatteministeren
13 Svar på spm. 10 om forskelsbehandling mellem bil og motorcykel
stillet til rådighed af arbejdsgiveren, fra skatteministeren
14 Henvendelse af 2/2-01 fra Nyhedsgruppen: dk.fritid.motorcykel
15 Meddelelse om tidspunkt for betænkningsafgivelse og frist
for spørgsmål
16 Svar på spm. 4 om EU-Kommissionens forslag om at fremme
udskiftningen af motorcykelbestanden, fra skatteministeren
17 Svar på spm. 30 om nedsættelse af motorcyklers forureningsgrad,
fra skatteministeren
18 Svar på spm. 34 om betydning af katalysatorer, fra skatteministeren
19,1 Svar på spm. 22 om forurening fra en 125 ccm motorcykel,
fra skatteministeren
19,2 Svar på spm. 23 om motorcykler som miljøvenligt alternativ i
forhold til knallerter, fra skatteministeren
20 Svar på spm. 12 om brug af motorcykel til redningsarbejde, fra
skatteministeren
21 Svar på spm. 5 om EU-Kommissionens forslag og emissionsbegrænsende
foranstaltninger, fra skatteministeren
22,1 Svar på spm. 13 om stigning i personskader ved flytning af trafik
fra knallert 45 eller cykel, fra skatteministeren
22,2 Svar på spm. 14 om ulykkesfrekvensen samt alders fordelingen for
motorcykel og knallert 45, fra skatteministeren
22,3 Svar på spm. 15 om erfaringer i Barcalona, fra skatteministeren
22,4 Svar på spm. 16 om erfaringer med SMART-program i Birmingham, fra
skatteministeren
23 Henvendelse af 20/2-01fra Motorcykelbranchens Landsforbund
24/46 om stigning i personskader ved flytning af trafik fra knallert
45 eller motorcykel, til skatteministeren
25/47 om beskatning af trehjulede motorcykler, til skatteministeren
25/48 om kørekort til trehjulede motorcykler, til skatteministeren
25/49 om ligestilling med biler for motorcykler med samme udstyr som
biler, til skatteministeren
26/50 om hvor mange flere kørte kilometer på motorcykel, forslaget
vil give anledning til, til skatteministeren
26/51 om antal flere svært tilskadekomne og dræbte ved overførsel
fra personbil til motorcykel, til skatteministeren
27 Henvendelse af 21/2-01 fra Danske Motorcyklisters Råd
28/52 om sammenligning til pris for bil uden airbags, til skatteministeren
28/53 om antal brugte motorcykler, til skatteministeren
28/54 om samfundsøkonomisk fordel ved 125 ccm (11kW) motorcykler i stedet
for 45-knallerter, til skatteministeren
28/55 om opregulering af sats for afgiftsfrie leveringsomkostninger, til
skatteministeren
28/56 om antal af trafikdræbte i andre lande, til skatteministeren
28/57 om tilskud for at mindske miljøbelastning fra motorcykler, til
skatteministeren
28/58 om tilskud til eftermontering af katalysator, til skatteministeren
28/59 om udskiftning af gamle motorcykler på baggrund af kommende EU-krav
vedrørende forurening fra motorcykler, til skatteministeren
28/60 om skærpede miljøkravs betydning for prisen på motorcykler, til
skatteministeren
28/61 om hurtigere udskiftningsfrekvens som del af finansieringsgrundlag
for afgiftsnedsættelse, til skatteministeren
28/62 om hvem et eventuelt mersalg af motorcykler vil gå til og betydning
heraf for antal uheld, til skatteministeren
29 Meddelelse om Kommissionens forslag af 22/6-00 COM(2000)314
30/63 om dokumentation for at gamle motorcykler er væsentlig kilde til
uheld, til skatteministeren
30/64 om sammenligning mellem afgiftsberegningen for motorcykler og
personbiler, til skatteministeren
31/65 om personalegodebeskatning, til skatteministeren
32/66 om datagrundlag for og usikkerhed i risikoberegninger, til
trafikministeren
32/67 om grundlag for konklusion om risiko for forskellige transport-
midler, til trafikministeren
32/68 om forskel i risikoberegninger, til trafikministeren
32/69 om udstilling i antal personskader ved overførsel til person-
biltransport, til trafikministeren
32/70 om baggrund for risikotal, til trafikministeren
32/71 om uoverensstemmelse mellem risikoberegning, til trafikministeren
32/72 om forklaring på stigning i risiko fra 1991 til 1999, til
trafikministeren
33 Uddrag af Miljø- og Energiministeriets aktuelle notat over
punkterne på dagsordenen for rådsmødet (miljøministre) den 8/3-01
34/73 om ulykkestal for 45-knallert sammenlignet med motorcykler, til
trafikministeren
34/74 om ulykkesfrekvensen for 45-knallert og 125 ccm motorcykler
med max 11kw, til trafikministeren
34/75 om erstatning fra UK og Spanien, til trafikministeren
35/76 om forsikringsresultaterne vedrørende airbag i motorcykeljakker,
til skatteministeren
35/77 om airbagfradrag for motorcykellister, til skatteministeren
36 Kopi af miljø- og energiministerens redegørelse for Rådsmøde
(Miljø) den 8/3-01 til Miljø- og Planlægningsudvalget
37 Svar på spm. 17 om fokus på 2-hjulernes fordel i Barcelona og
Birmingham, fra skatteministeren
38,1 Svar på spm. 20 om små motorcyklers brændstofsforbrug,
fra skatteministeren
38,2 Svar på spm. 21 om 2-hjulernes pladsbehov, fra skatteministeren
39/78 om ny testprocedure, jf. direktivforslag, til skatteministeren
39/79 om merudgift til indførelse af ny teknologi, til skatteministeren
40,1 Svar på spm. 27 om betydning for trafiksikkerhed af flere motorcykler
med ABS-bremser, fra skatteministeren
40,2 Foreløbigt svar på spm. 29 om hvilke motorcykler som er farligst i
trafikken, fra skatteministeren
40,3 Svar på spm. 33 om farlighed af store motorcykler, fra
skatteministeren
41 Svar på spm. 65 om personalegodebeskatning, fra skatteministeren
42/80 om provenubelastning af direktivforslag KOM(2001)314, til
skatteministeren
42/81 om hvornår sammenligning mellem motorcykler og biler er relevant,
til skatteministeren
42/82 om beskatning ved motorcykel stillet til rådighed af arbejdsgiver,
til skatteministeren
43/83 om motorcykeluheld i perioden 1999-2000, til skatteministeren.
-----------------------------------------
Som det fremgår så har ministeren temmelig travlt - dog - dykker
man ned i ovenstående link - vil man også kunne se at mange af
spørgsmålene er blevet besvaret af trafikministeriet...
Mange af spørgsmålene er desuden blevet besvaret helt hen i
vejret og uden den objektivitet som man egentlig burde forvente
i et demokrati/flertalsdiktatur...
Hvorfor skal flertallet (bilisterne) bestemme at vores motorcykler
skal være hårdere beskattet end deres biler...
Livet er hårdt - men uretfærdigt.
Med Venlig Hilsen
Allan C. E. Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle
------------------------------------------------------------
Get your FREE web-based e-mail and newsgroup access at:
http://MailAndNews.com
Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.
------------------------------------------------------------