typegodkendelse
Fra : lars mjaaland

Dato : 04-04-01 11:15

jeg er ved at importere en støttejulsæt til min virago
det nye køretøj skal vel typegodkendes ved du hvordan det kan gøres på
enkleste måde
og om du kender til afgiftssystemet for ombygning til en 3-hjulet
invalide -MC
--

Lars Mjaaland

E-mail: mjaaland@normik.dk

Vandværksvej 18 DK-5000 Odense C

Tlf: +45 66141480 Fax: +45 66141943

damgårdsvænget 18

DK5853-ørbæk

tlf +65981157

mobil +20288910

E-mail: mjaaland@normik.dk

Fra : boe

Dato : 04-04-01 11:46

"lars mjaaland" <mjaaland@normik.dk> wrote in message
> [...]
> enkleste måde
> og om du kender til afgiftssystemet for ombygning til en 3-hjulet

Hej Lars

Du skal sikkert have godkendt køretøjet, men nogen typegodkendelse er der nu
ikke tale om. Typegodkendelse er en gokendelse, som dækker alle tilsvarende
køretøjer og er grunden til, at du ikke skal have synet nye biler f.eks.
Faktisk var det sådan for nogle år siden, at motorcykler ikke var
typegodkendt og derfor skulle synes i hvert enkelt tilfælde, selv om de var
helt nye. Sådan er det vist ikke mere? Jeg ville nok undersøge om den type
ombygning, som du har i tankerne, erfaringsmæssigt overhovedet kan godkendes
INDEN du investerer i stumperne.
Kontakt T&S vedr. afgifter - det vil være umuligt for "os andre" at sige
noget kvalificeret, idet der erfaringsmæssigt altid skønnes uforudsigeligt
når talen er om afgifter

Bo, VF1000F