MCTC-campen i går.
Fra : Cykellapper

Dato : 27-07-03 19:16

Hvis der var nogle, der følte sig generet af, at vi sad og sang sjofle
sange på campen til kl 5 søndag morgen, vil jeg hermed undskylde vores
opførsel.

.... men det var Rytme-Hans, Poul Jørgensen og dem fra Silkeborg MC,
der tvang os til at blive ved!

Ærbødigst,
Cykellapper.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-07-03 21:14

Cykellapper wrote:
> [...]
vores
> opførsel.
>
> ... men det var Rytme-Hans, Poul Jørgensen og dem fra Silkeborg MC,

Hej.

Hvordan er Campen blevet efter deres modernisering ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( der selv skal til Campen i næste weekend )

Fra : Cykellapper

Dato : 27-07-03 22:42

Den Sun, 27 Jul 2003 22:13:37 +0200. skrev Dennis Hellan Pedersen:

> Hej.
>
> Hvordan er Campen blevet efter deres modernisering ?

Det er blevet rigtigt godt. Der er kommet et stort fest/mødelokale ved
siden af baren. Nyt køkken og toiletter. Mere plads i barlokalet og en
røgfri (!) afdeling.

De mangler en nylon-D-streng til deres spanske guitar. Det kunne du jo
tage med derop

Cykellapper.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-07-03 12:35

"Hvordan er Campen blevet efter deres modernisering"

Baren minder mest om en krydsning mellem et klasselokale og et mødelokale.
Om man kan lide det eller ej, må være et spørgsmål om smag. Men et billede
af en MC e.l. på væggen ville ikke skade de fine hvide vægge.

Men at det skulle have kostet 3mill (hvis det er rigtigt), synes jeg lyder
af meget. Især når man i mange år har diskuteret udvidelse til nogle få
hundredetusindkroner, og som ikke er blevet til noget, og især at en camp på
Sjælland heller ikke har kunnet komme på tale.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-07-03 13:05

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> [...]
> nogle få hundredetusindkroner, og som ikke er blevet til noget, og
> især at en camp på Sjælland heller ikke har kunnet komme på tale.

Det er (for mig at se) et godt eksempel på at MCTC har møllen fuld af penge,
som der bliver disponeret lidt underligt (måske ligefrem sløset) med. Jeg
kunne godt tænke mig at se deres regnskab for de sidste 4-5 år for at se
hvad alle de penge bliver brugt til. Men det skal man vel være medlem for at
få adgang til?

--
Tony
Fazer Grande

Fra : J.C.Kløve

Dato : 28-07-03 14:28

I tråden: bg33h9$t94$1@news.cybercity.dk,
Skrev Tony Lorentzen :
> Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
[zax]
> [...]
> regnskab for de sidste 4-5 år for at se hvad alle de penge bliver
> brugt til. Men det skal man vel være medlem for at få adgang til?

Hov hov - er du blevet medlem?
Er det bare for at få "snablen" i kassen, med vores surt sammensparede
kontingenter ?
*lol*

Er du ikke medlem melder jeg dig naturligvis gerne ind.

Jo foreningen har givet en net lille sum, men sådan er det vel med
spasommelige mennesker/organisationer, de har "kassen", - bruger man
pengene så er de væk, og så er man ikke rig. ak ak

Jeg har gennem vel 5 år betalt 190,- i kontingent om året, for et
medlemskab, der giver _mig_ et blad jeg er glad for at læse (9 stk.
pr. år) det anser jeg for billigt, det kan bla. skyldes "kassen".

Der er jævnligt forslag på generalforsamlingen om at anvende penge på
mange forskellige ting, de bliver sjældent vedtaget .
Men muligheden er der.

Kan en passsende flok medlemmer blive enige før generalforsamlingen så
er den hjemme, hvis de ellers møder op og stemmer for forslaget

Flere aktive er jo altid velkomne (jeg er ikke selv aktiv i MCTC vil
jeg lige sige), men så mange andre steder.

Hvem ved - måske kan vi danne en DFM-fraktion der kan overtage hele
butikken på lidt længere sigt

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-07-03 15:05

"Hvem ved - måske kan vi danne en DFM-fraktion der kan overtage hele
butikken på lidt længere sigt "

Det skulle ikke være svært. Der møder ca. 150 personer op til GF. Så stiller
vi bare med lidt flere, så skulle der være muligheder.

Af deres ca. 17 mill kroner, kunne jeg da godt foreslå at man udbetaler en
procentdel til støtte for landets MC-klubber, som får det stadigt
sværere.....

Faktisk tror jeg at der ville blive flertal

--
Mvh.
Henrik (som er medlem af "banken" MCTC)

Fra : Ib Jensen

Dato : 29-07-03 14:39

I ved slet ikke, hvad I er oppe imod, når hele Gunar Skrydstrups hær af
rygklappere møder op. Man nægterpure at røre nogle af de 17 mill. kr. som
står i likvide beholdninger og vokser med 1 - 1,5 mill. kr. om året. Ingen
ved, hvad de skal bruges til. Måske er det Gunnar Skrydstrups
pensionsforsikring? Men god kamp. Jeg har prøvet uden at få opbakning fra
alle sofa- og bodegabokkerne.
Venlig hilsen
Ib Jensen, Tilst
Jnen

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-07-03 17:53

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev
> [...]
> procentdel til støtte for landets MC-klubber, som får det stadigt
> sværere.....
>
> Faktisk tror jeg at der ville blive flertal

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk har ondt i R**** over MCTC formue.
Formuen er "kun" små 700 kr. pr medlem, hvilket ikke er unormalt i mange
foreninger.
Jeg mener stadig at der er en del frivillig arbejdskraft bag Mc Touring
Camp.
Dem der vil have en ny campingplads, stiller de også som frivillige hjælpere
(og binder sig for en årrække)?
Det tager mange år at få en god egen kapital, men kun 1 til 2 år med ødsel
for at miste den igen.
Men det kan godt være, at man skal havde prøvet at være kasserer i en
forening, for at have den indstilling.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Ib Jensen

Dato : 01-08-03 07:47

Mht. til camp på Sjælland, har der været forsøgt, men det blev afvist på
generalforsamlingen, selvom, der var en initiativgruppe.

Kr. 700 pr. medlem betyder, at foreningen kan kan køre helt uden medlemmer i
3,5 år. I mit begrebsapparat er en forening, en størrelse, som via sin
formålsparagraf (MCTCs: "Foreningens formål er at samle
motorcykelinteresserede samt gavne motorcyklismen og medlemmernes praktiske
og økonomiske interesser i forbindelse hermed") har til hensigt at fremme
medlemmernes interesser.
Hvor meget bidrager 17 mill. kr. på en bankkonto til opfyldelse af MCTCs
formålsparagraf?
Nej det handler ikke om at have "ondt i røven", men om vores alle sammens
interesser, jvf. MCTs formålsparagraf, som jeg har svært ved at se, bliver
tilgodeset ved at have en masse penge stående i banken.
Venlig hislen
Ib Jensen, Tilst

Fra : Brian Lænø

Dato : 01-08-03 17:04

"Ib Jensen" skrev
> [...]
> interesser, jvf. MCTs formålsparagraf, som jeg har svært ved at se, bliver
> tilgodeset ved at have en masse penge stående i banken.

Du fokuserer meget på den formue, prøv at se bort fra den lidt.
Hvis foreningen kun havde en formue på eks. 50.000 kr., og kørte som den gør
nu, så var der ingen der ville brokke sig.
Prøv at tænke på formuen som en fond, tænk på hvor meget der kan laves for
rente indtægterne.
Hvis pengene bare bliver skudt af, så er de væk for alt tid.
Hvor stor formuen bør være i MCTC ved jeg ikke, det ved bestyrelsen sikkert
heller ikke.
Det vil nok være en god ide, hvis bestyrelsen lavede en handlingsplan der
dækker en 5 - 10 år frem.
Jeg syndes også at MCTC kan åbne op for nogle flere tiltag, eks. blande sig
noget mere i politik inden for trafik området.
Men der skal jo også være nogen der vil lave arbejdet.
Jeg syndes da også det ville være fint med en campingplads mere, men den er
nød til at starte stille op ved hjælp af frivillige.
Tænk på at den nuværende campingplads først er begyndt at give overskud nu
efter 12 år.
Det eneste kritik punkt jeg har overfor MCTC, er at deres arrangementer
virker ret dyre, som om at alle aktiviteter skal give overskud.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : J.C.Kløve

Dato : 01-08-03 10:29

I tråden: bg3aej$cbb$1@sunsite.dk,
Skrev Henrik Nielsen - RaptorMC.dk :

> Af deres ca. 17 mill kroner, kunne jeg da godt foreslå at man
> udbetaler en procentdel til støtte for landets MC-klubber, som får
> det stadigt sværere.....

Hvis MC klubberne skal styrkes må det ske gennem at de tilbyder noget
MC isterne vil have, ikke ved at MCTC poster penge i dem. Mange
klubber (det er min opfattelse og oplevelse) er opstartet i 70'erne,
og består hovedsageigt af medlemmer der er tilbage fra den tid (?) De
har måske forsømt at følge med udviklingen, hvor det i dag, et langt
stykke hen ad vejen er "modne" mennesker der bliver MC ister og ikke
helt unge, hvorfor aktiviteterne i klubberne bør afspejle dette.

Et interessant fænomen jeg har bidt mærke i - her i det
Himmerlandske, - er at selv i områder hvor der er flere vel etablerede
gamle klubber, kan det uden problemer lade sig gøre at stifete nye,
der på kort tid er oppe på 30-50 medlemmer ! ?

Det indikerer for mig at de gamle enten har et ry og en identitet som
"nye og/eller modne" MC ister ikke kan se sig selv i, eller at de har
aktivitter der ikke falder i nye potentielle kunders smag.

De mere løse og uforpligtigende "sammenrend" ser også ud til at have
stor succes, idet der jo er mange der kommer til de uformelle
mødesteder rundt omkring i landet.

Næ - klubberne må frem i skoene og og være der hvor der er nye
medlemmer at hente - i stedet for at leve af mit MCTC kontingent.

--
Dun@nt
XJ600 51J - der kan erhverves når sæsonnen er slut. . .

Fra : Hekto

Dato : 01-08-03 11:30

In article <bgdbsb$r4l$1@sunsite.dk>, Dun@nt says...
> [...]
>
> De mere løse og uforpligtigende "sammenrend" ser også ud til at have
> stor succes, idet der jo er mange der kommer til de uformelle

Når man kommer rundt omkring, er det også tydeligt, at det er
'mondænt' at futte rundt på en chopper/cruiser, og have tillagt sig
gråt skæg og være iklædt Cordurra!

Det er blevet en livsstil at køre MC, istedet for at have båd eller
sommerhus. (i virkeligheden for man også mere valuta for pengene, målt
i timer og 'tilgængelighed')
Det disse mennesker identificerer sig med, er ikke race, fart,
lædertøj, rygmærker, hestehale, tatoveringer og bajere (sorry! ...
hvis nu der er nogen der føler sig ramt med haglsprederen! I ved
hvad jeg mener!).
En anden kategori er så de 'modne mænd' der skal have opfyldt
drengedrømmen, og køber noget vildt, og skal have hele udstyret. De
kan heller ikke identificere sig med ovenstående.

Derfor tror jeg det er enkelt at stifte nye klubber, eller bare mødes
uforpligtende fx på Langelinie o.s.v.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Cykellapper

Dato : 31-07-03 19:46

Jeg har svært ved at forstå, der er så stor modstand mod MCTCs
kassebeholdning. Som en anden skrev, er et kontingent på 190 kr om året
(det har det vist været i mange år) jo ingenting for et kanon godt og
seriøst blad.

Campen blev anskaffet for 12 år siden. Der var dengang en hed debat om,
hvor vidt den ville blive et aktiv for medlemmerne eller ej. Derfor
satsede man forsigtigt de første år. -I mine øjne et klogt træk. Hvis man
havde givet den fuld skrue med modernisering und alles, og det så var
blevet et flop, ville bestyrelsen blive beskyldt for lemfældig omgang med
medlemmernes midler.

Man kan kalde MCTC en pugerforening eller en "Bank". I mine øjne har vi en
særdeles ansvarsbevidst bestyrelse, der sørger for at foreningen har en
(indrømmet meget) sund økonomi. Det kunne jo blive dårlige tider for
foreningen en dag!!!

I Campen har vi et mødested for _alle_ medlemmerne, hvor mange andre
tiltag let kunne blive til fordel for ganske få.

mvh
Preben Mortensen
(Cykellapper)