Køb af Yamaha XJ900 fra 1986
Fra : Lars Øland Hansen

Dato : 27-07-03 13:24

Halløjsa igen i hjælpsomme MC´ister

Nu er jeg ved at være træt af den Suzuki GS425 som I har været så
hjælpsomme med. Det er jo trods alt også min kærestes, og jeg ville
hellere ligge og rode med en der var min egen MC.
Så nu har jeg kig på en Yamaha XJ900 fra 1986 til mig selv.
Det er jo en drøm at køre på i forhold til den gamle GS´er.

Det er som sagt en Yamaha XJ900 fra 1986, har gået ca. 80.000 km og
står virkelig flot. Den har bare ikke været på gaden de sidste 2 år.

Hvad bør en sådan ca. koste og hvad bør jeg checke grundigt på lige
den maskine??
Det er min fætter der har haft den lige fra ny, så jeg ved at den er
serviceret ordentligt og stort set kun har kørt langture
(sjælland-nordsverige og retur).

PÅ forhånd tak igen.

MVH fra ham med vraget hvor rust er standard-monteret...

Fra : Hekto

Dato : 27-07-03 14:09

In article <9a357f00.0307270423.495f5a22@posting.google.com>, Lars
Øland Hansen says...
> [...]
> Så nu har jeg kig på en Yamaha XJ900 fra 1986 til mig selv.
> Det er jo en drøm at køre på i forhold til den gamle GS´er.

- ikke meget sportsånd, hva'???? ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Lars Øland Hansen

Dato : 27-07-03 19:25

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message news:<MPG.198ded6d7b5b18279897ed@news.tele.dk>...
> In article <9a357f00.0307270423.495f5a22@posting.google.com>, Lars
> Øland Hansen says...
> >

> - ikke meget sportsånd, hva'???? ;0)

Måske ikke.. Men jeg opgiver ikke. Kæresten skal jo også have
noget at køre på, så dit forslag om at hente en i Tyskland bliver nok
aktuelt i den nærmeste fremtid.
Jeg er nemlig ikke sikker på at XJ900´eren er til at tumle for hende.
175 cm med Italiensk t-shirt... Der hænger i hvert tilfælde spaghetti
ud af ærmerne...

MVH ham med vraget og forhåbentlig snart en XJ900

Fra : Per Odense

Dato : 27-07-03 14:26

> Hvad bør en sådan ca. koste og hvad bør jeg checke grundigt på lige
> den maskine??

Hejsa,

Har selv kørt XJ900 i en periode, - det er en dejlig cykel. Ikke meget at
bekymre sig for på en så'n...

ang. prisen, så afhænger det jo af temmelig mange ting, men en 86'er i
rigtig god stand kan vel på en god dag koste op til små 50k (de varierer fra
35k-50k)

du skal være opmærksom på rust i benzintanken. De lange "ører" på tanken,
der går hen til sidedækslerne RUSTER... - indefra pga. kondens. Jeg syns det
lyder særligt risikabelt hvis den har stået stille et par år?? - hvad sir I
andre?
- en brugt tank til en XJ900 er IKKE let at skaffe, og en ny koster i
Tyskland (afhængig af farve) 5-6000Kr.

Jeg mener 86'eren har ventilerede bremseskiver for/bag - de er dyre, men fås
uoriginalt. (u.vent.)

Happy hunting

Per

Fra : Pwh

Dato : 27-07-03 19:34

Per Odense wrote:

> [...]
>
> ang. prisen, så afhænger det jo af temmelig mange ting, men en 86'er i
> rigtig god stand kan vel på en god dag koste op til små 50k (de

Personligt ville jeg aldrig give så mange penge for så gammel en konstruktion.
Til det beløb kan man sagtens finde en Kwak Gpz900R der har vandkølet motor
og i mine øjne ville værer et meget bedre køb.

/Jens Kwak KR-1 (tidligere Gpz900R ejer)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-07-03 21:17

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
motor
> og i mine øjne ville værer et meget bedre køb.

Gammel konstruktion - hehe, XJ 900 og GPz900R kom jo altså på markedet på
samme tid, i 83/84. Men jo, XJ er luftkølet, det er Ninja'en ikke, og
Ninjaen var en helt ny kværn, XJ havde vel et par ældre halvfætre i form af
XJ650 og XS1100.

Jeg vil personligt ikke mene at en XJ fra midtfirserne skal koste mere end
ca. 35 K, hvis den har kørt 80000 km. Det skal dog lige nævnes at modellen
gerne snurrer langt over 100.000 km uden vrøvl hvis den bliver passet
ordentligt. Det kan Ninjaen også, men den fås næppe for under 45 K.
XJ har kardantræk, hvilket i mine øjne gør den mere touringvenlig, men det
stjæler jo også lidt flere hk end en kæde. Mig bekendt er der ikke nogen
"farlige ting" man skal kigge efter, ud over alm. slid der kan forekomme på
en MC der har kørt 80.000 km.

Asger
ZX-10

Fra : p.jarnbak

Dato : 27-07-03 13:54

> [...]
motor
> og i mine øjne ville værer et meget bedre køb.

Ja men har den kardan!En xj 900 går mellem 215 og 220 km/t og det er nok for
nogle
desuden er den simple og holdbar og rigtig god at side på.
Hej Palle.

Fra : Pwh

Dato : 28-07-03 18:44

p.jarnbak wrote:

> Ja men har den kardan!En xj 900 går mellem 215 og 220 km/t og det er
> nok for nogle
> desuden er den simple og holdbar og rigtig god at side på.
> Hej Palle.

Det var ikke for at kritiserer XJ'eren, jeg mente kun at hvis prislejet
var 45-50k vil man kunne få mange andre og sjovere maskiner for de penge.
Og så synes jeg at en Gpz900 kunne værer et godt bud, der er mange til salg
og det er en robust motor der ligger i den og den styrer godt og bremser godt.
Men kan Lars få en Xj900 til en fornuftig pris er det sikkert et godt køb.
Jeg har kun haft en Xj650 model. Den solgte jeg efter 14 dage, så gad jeg ikke kører mere på den ;)

/Jens Kwak KR-1 (heldigvis uden kardan)

Fra : Armand

Dato : 27-07-03 23:52

> [...]
> konstruktion. Til det beløb kan man sagtens finde en Kwak Gpz900R der har
> vandkølet motor og i mine øjne ville værer et meget bedre køb.

Hørt!

Den eneste årsag til XJ'erens popularitet og deraf høje prisleje, er at den
har
kardan!
Derfor bør man nøje overveje om dén feature betyder så meget for en at man
er villig til at betale prisen :-|

--
Armand.
(110.000 km på GPZ900R)