T-shirt, shorts, sandaler - og alligevel m~
Fra : Richard

Dato : 24-07-03 22:29

....er der en dybere mening, eller er det blot for ikke at blive stoppet
for at køre uden hjelm? - tænker jeg efter i dagens hede at have set
dusinvis af mc-kørere og -passagerer beklædt som subj.

Egentlig giver det omvendte vel mere mening, altså lædertøj fra top/hals
til tå, men uden hjelm - eller hva?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jens Didriksen

Dato : 24-07-03 22:38

> ...er der en dybere mening, eller er det blot for ikke at blive
> stoppet for at køre uden hjelm?

Ja.

> Egentlig giver det omvendte vel mere mening, altså lædertøj fra
> top/hals til tå, men uden hjelm - eller hva?

Livet giver ingen mening - og slet ikke hvis man hjernedød af at have ramt
en patruljevogn med hovedet forest...

Personer iført fuld læderudrustning uden hjælm høre til i en S/M afdeling -
men sig det ikke til de hårde drenge (og med "hård" mente jeg ikke... - nej,
glem det).

Didrik

Fra : Ninja Rider

Dato : 24-07-03 22:52

Hejsa

Richard wrote:
> ...er der en dybere mening, eller er det blot for ikke at blive stoppet
> for at køre uden hjelm? - tænker jeg efter i dagens hede at have set
> dusinvis af mc-kørere og -passagerer beklædt som subj.

Ja, lige netop sådan en som du lige har beskrevet bankede op i røven på
en bil, på han's Tunderace. Han har det efter omstændighederne godt, men
mangler lidt "Bark"! Han's Yammer, er hvist blevet meldt totalt skadet,
da kronrøret er blevet ovalt, stelet hvistnok skævt, og forgaflen
smadret. Derudover skal de fleste kåbe dele jo skiftes.

> Egentlig giver det omvendte vel mere mening, altså lædertøj fra top/hals
> til tå, men uden hjelm - eller hva?

Du kan leve uden dine Arme og ben, men ikke uden hovedet....

Mvh Emil
--
Der altid køre i fuld mondering, selv om at jeg kun lige skal........
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 25-07-03 01:52

Jeg har kun kørt mc i 2 år og jeg er en meget ansvarsfuld og forsigtig mand.
jeg købte alt sikkerhedsudstyret før jeg købte min motorcykel. Jeg må dog
indrømme, at jeg har overtrådt det politiske korrekte ved at jeg finder det
aldeles vidunderligt at køre med meget lidt sikkerhedsbeklædning i
sommervarmen. Det startede med, at jeg kørte uden handsker og det var
dejligt, da jeg svedte mine hænder og det var skønt at få dem luftet.
I år, har jeg så langsomt begivet mig ud i det uansvarlige ved at køre med
cowboybukser (men stadigvæk med jakken) Efterhånden har jeg fortsat på det
skråplan med korte bukser, tshirt og sandaler (stadigvæk med hjelm)
I går hentede jeg så cigaretter på tanken 1 km hjemmefra
og det var uden hjelm. Det er bare så dejligt at mærke vinden i håret og
høre maskinen som den lyder uden høreværn. Jeg frygter næste år, for hvis
det bliver ved på denne måde kan jeg vel fristes til at køre nøgne, og så er
ordensmagten nok ikke interesseret i om jeg har hjelm på.
Jeg mener stadigvæk jeg er et ansvarligt menneske og jeg vurdere selv om jeg
er villig til at tage den risiko der er forbundet med min adfærd. Jeg tør
feks. ikke køre på en mc, hvor hovedet er det der er længst fremme. Jeg
kører heller ikke ræs, jeg kører for at nyde, og jeg finder nydelsen størst
ved at klæde mig så det er behageligt.
mig og min kæreste var ved Grenå stand den anden dag i alt
sikkerhedsudstyret. Det er ikke sjovt at skulle i en sort dragt når det er
28 grader i skyggen. mine svedkirtler sidder ikke i hovedbunden, så hjelmen
er ikke den der genere mest.

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 25-07-03 02:21

Peter Nielsen <boegely@nielsen.tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
>er forbundet med min adfærd. Jeg tør
>feks. ikke køre på en mc, hvor
>hovedet er det der er længst fremme. Jeg

HÆ HÆ vil du venligst skrive et indlæg så vi er advaret inden du
går igang med nøgen-kørsel? Det bliver da et ømt syn, er det også
med i dine overvejelser om du vil begynde at vinke med
noget "andet" end din venstre hånd ? Spøg til side;nu er der
faktisk andet end asfalt der slår hårdt,f.eks.bier og skarnbasser,
hvis jeg skal begrunde hvorfor jeg beholder jakken på, selvom det
er varmt.Nå men det er jo dit valg.
Alfinine-gråhåret kvinde med egen MC

Fra : Denise

Dato : 25-07-03 10:17

"Lisbeth Sejberg" <fennec@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> går igang med nøgen-kørsel? Det bliver da et ømt syn, er det også
> med i dine overvejelser om du vil begynde at vinke med

Hi hi, nu ved vi jo ikke helt hvordan han ser ud. Ser han godt ud, vil jeg
da gerne vide,
hvor omkring han i så fald vil køre rundt )))

Spøg til side;nu er der
> faktisk andet end asfalt der slår hårdt,f.eks.bier og skarnbasser,
> hvis jeg skal begrunde hvorfor jeg beholder jakken på, selvom det
> er varmt.

Ja, det har også tit undret mig, for man skal da være rimelig tough,
hvis man skal kunne klare alle de kamikaze piloter på det bare skind, plus
at det må være rimeligt ulækkert.

Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel
Opret din profil og se andres på www.dkfritidmotorcykel.dk
- egen MC og kunne have været gråhåret

Fra : schlæger

Dato : 25-07-03 08:28

Peter Nielsen wrote:

> feks. ikke køre på en mc, hvor hovedet er det der er længst fremme.

Hvis det går galt for dig, er din siddestilling nok ret ligegyldig.
Naturlovene skal nok sørge for at dit hovede under alle omstændigheder er
med helt fremme.

Mvh Schlæger (som kun en sjælden gang er faldet for fristelsen til at køre
i cowboybukser - men stadig med hjelm og jakke)

Fra : Hekto

Dato : 25-07-03 09:24

In article <bfqm5q$3rp$1@abbeden.bunk.cc>, schlaeger@mail.dk says...
> Hvis det går galt for dig, er din siddestilling nok ret ligegyldig.
> Naturlovene skal nok sørge for at dit hovede under alle omstændigheder er
> med helt fremme.

Hvis nu man har en indbygget 'air-bag'???? ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Brian W.

Dato : 25-07-03 11:02

Peter Nielsen wrote:
> [...]
> det er 28 grader i skyggen. mine svedkirtler sidder ikke i
> hovedbunden, så hjelmen er ikke den der genere mest.

Jamen det lyder jo dejligt, og det er da oxo skønt at mærke vinden i
håret... Hvad skal beskytte dig og din krop når gamle hr hansen sidder og
roder efter hans kasket nede i bunden af bilen, og så overser en vigepligt
når du kommer kørende?????
Det er nemt at være moralsk.. Jeg kører oxo i cowboybukser om sommeren, det
kan jeg godt forsvare over for mig selv. Men handsker hjelm og jakke
støvler, og rygskinne er altid med. Svedig eller ej.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Buck

Dato : 30-07-03 08:51

Selvom jeg har et par overtræksbukser der er så store at de er hurtige at
få på, sker det da osse jævnligt at jeg tar en tur i cowboybukser og
læderjakke.

Ud over at cowboybukser ikke yder meget beskyttelse ved et styrt, er noget
af det værste nok at denim-stoffet brænder sig fast i huden hvis du glider
bare lidt hen af asfalten. Det kan endda brænde sig så fast at stoffet skal
opereres ud.
Det betyder jo så at cowboybukser også er farlige ved de "små styrt", som
hvis man vælter i lav fart rundt i et skarpt sving, hvor der måske ligger
lidt sand på vejen.

For et par år siden udviklede BMW noget stof til cowboybukser, der ikke
brænder/smelter sig fast hvis du glider hen af asfalten. Og de lavede endda
en model med diskrete lommer til at sætte noget tyndt beskyttelse i hofter
og knæ.
Det er vel 3-4 år siden jeg så dette, og dengang var bukserne rasende dyre
(der sad jo også et BMW mærke på) men måske man alligevel skulle overveje
at investere i et sådant par til de varme sommerture.

Nogen der ved om de stadig er i handelen, og hvor de kan fås?
Eller om der er andre producenter der har lavet noget lignende?
--
/Buck
CB 550 F1 '75

Fra : J.C.Kløve

Dato : 30-07-03 12:23

I tråden: 3f2779b5$0$13203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Skrev Buck :
> [...]
>
> Nogen der ved om de stadig er i handelen, og hvor de kan fås?
> Eller om der er andre producenter der har lavet noget lignende?

Ja Jeg mener bestemt at jeg fandt et par på nettet her i foråret, men
husker ikke hvor..
jeg plejer at lede efter slige sager på Louis og H G

--
Dun@nt
XJ600 51J - der kan erhverves når sæsonnen er slut. . .

Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 25-07-03 08:29

> [...]
> dusinvis af mc-kørere og -passagerer beklædt som subj.
>
> Egentlig giver det omvendte vel mere mening, altså lædertøj fra top/hals

Alle ved vel at det mest sikre er at køre i panser fra top til tå.
Men sådan er det jo så meget vi "burde" gøre.

Hvis man skulle ryge på røven, hvad er så bedst?
At tilbringe resten af sæsonen med at skure betændelse og asfalt ud af
skinkerne.
Eller spendere resten af sit liv med hovedet på skulderen og stalagmitter af
savl hængende fra mundvigen.

Jeg kører ALDRIG uden hjelm, men en tur uden hele udstyret bliver det da til
i ny og næ.

Men jeg skal da heller ikke kunne afvise en mulig lidt spektakulær
fornøjelse i at køre nøgen.
Det skal prøves, som de siger

/Jesper

Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-07-03 14:24

">
> Men jeg skal da heller ikke kunne afvise en mulig lidt spektakulær
> fornøjelse i at køre nøgen.
> Det skal prøves, som de siger
>
> /Jesper

Har prøvet det, det gør ondt når det regner. Igennem Herning, og det
lykkedes mig at møde 3 patruljevogne, de havde kun smil tilovers for mig.

--
Vh
Tommy

Fra : Armand

Dato : 25-07-03 22:29

Tommy Hansen <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en

> ">
> >
> Har prøvet det, det gør ondt når det regner. Igennem Herning, og det
> lykkedes mig at møde 3 patruljevogne, de havde kun smil tilovers for mig.

Forleden morgen hvor det svine-regnede da jeg skulle på arbejde, gik det op
for mig at jeg ved sidste læder-indkøb sprang to størrelser op uden at jeg
til dato har gjort dt samme med regndragten!
For at kunne få vinylet over kroppen måtte jeg derfor nøjes med 100% Levis
indenunder, og på min færd til arbejde overraskede det mig hvor meget at
tung
regn slår (igennem selv så faste tekstiler) selv ved moderate hastigheder

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 25-07-03 10:58

Richard wrote:
> [...]
>
> Egentlig giver det omvendte vel mere mening, altså lædertøj fra
> top/hals til tå, men uden hjelm - eller hva?

Njaaa man skulle jo egentlig ikke mene der var nogen grund til at beskytte
hovedet når de nu ikke bruger det????