Kawasaki VN800 vs. Suzuki VZ800?
Fra : Emil Gundersen

Dato : 24-07-03 22:02

Hejsa

Hvad er der at sige om disse maskiner?
Kawasaki VN800 til 124.995,- og Suzuki VZ800 til 95/99.995,-?

Kawaen har Skivebremse bag, vejer 247kg, og har eger fælge. Den har Fed
lyd std. Den yder 57hk/7500rpm. 61NM/5500rpm

Sukien har Trome bag, vejer 207kg (Tør mener jeg), har alufælge, og
lyder meget tam std. Den yder 52HK/6500rpm. 65,5nm/5000rpm

Hvad er der ellers af forskel på dem?

Hvilken ville i foretræke? Hvorfor?
Er der tests af dem nogle steder?

Mvh Emil

Fra : Niklas

Dato : 24-07-03 23:12

Emil Gundersen <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bfphh5$hfh$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Sukien har Trome bag, vejer 207kg (Tør mener jeg), har alufælge, og
> lyder meget tam std. Den yder 52HK/6500rpm. 65,5nm/5000rpm

hej emil

jeg køre selv vn800 clasik og er yderst tilfreds, men den har nu ikke
skivebremse på baghjulet
jeg har læst nogle test og de to cykler ligger nu meget tæt på hinanden. så
for mig var det kun pris og disign varianter der var det afgørende. hvis du
har mulighed for at besøge køge mc, så kan du jo selv gå og savle lidt. men
han er dyr. extraudstyr (lir) fås der mest af til suzukièn

mvh niklas

Fra : mcisten

Dato : 25-07-03 08:05

Hej Emil

Jeg har selv kørt VZ800 i tre år.

Fordele:
Den er flot
Kan lyde fed med andre potter
Kører - styrer godt (af den slags maskiner)
Problemfri (jeg kørte 18.000 km uden nogle problemer overhovedet)

Ulemper
Ond i røven og ryggen ved kørsel længere 300 km på en dag.
Bagsædepassager kan kun sidde der en havl times tid før de er ødelagte. De
sidder med benene for højt, uden støtte i ryggen og bagsædet er lille
Den har kæde som skal smøres og sviner bagfælg (en chopper skal jo skinne)
ALt for lille tank hvis man vil køre langt.
Svært at have bagage på ( Man kan godt sætte bagagebærer på men det er ikke
optimalt)

Jeg synes du skal starte med at finde ud af dine behov. Begge de maskiner du
nævner er primært "søndagsmotorcykler" , dvs. op og ned af strandvejen ,
mindre ture til udlandet og pudsedage med vennerne. (Jeg er klar over de kan
mere, jeg har været til ungarn, polen, østrig og frankrig på min vz800 men
det var ikke sjovt at køre langt på den)

Vil du køre langt, så køb noget andet. Det gjorde jeg og selvom jeg var glad
for min vz800, er langturene på min nye mc den rene nydelse og ikke som før,
noget der bare skulle overståes.

Af de to ville jeg vælge Kawasakien for den er bedre, men spiller økonomien
ind så køb Suzukien. Der er ikke den store forskel i kørestilling,
bremseevner osv og imponator effekten er den samme. Man kan få meget
forsikring og ekstraudstyr (lædertøj , hjelm osv.) for de 25.000 kawaen
koster mere.

Tænk også på,at du måske finder ud af det ikke lige er dig at ligge og lege
Easyriders, men du måske også vil køre lidt mere seriøst på motorcykel
Så er det jo surt at skulle tabe for meget når man skifter til en VF800
eller lign.

Med venlig hilsen
Mcisten