MC til høje mennesker.
Fra : Kasper Hartwich

Dato : 24-07-03 13:56

Hej.

Jeg står kraftigt og overvejer at anskaffe mig en motorcykel.

Problemer er at jeg er ca. 194 cm, så jeg føler på de motorcykler jeg har
prøvet at jeg sidder krøllet sammen.

Jeg har aldrig købt motorcykel og kender ikke meget til branche og mærker,
men er der noget specielt godt jeg kan kigge efter.

Jeg har ikke tænkt mig at ofre altverden på det. Max. 50000 kr. Jeg havde
forestillet mig en 5-700 cc.

Kasper

Fra : Peter Krogh

Dato : 24-07-03 15:13

Hej Kasper

Jeg kender problemet, da benene i sin tid skubbede hovedet op til 193 cm.
Jeg har kørt mc i 6 år nu og netop købt mc nr. 2 foruden de mc'er jeg
efterhånden har haft mulighed for at prøve.
Du skriver ikke hvilken type mc du brænder for, men de offroad-inspirerede
er ofte venegnet til høje mennesker. Her tænker jeg bl.a. på Hondas XL 600 -
650 V Transalp, prismæssig er det muligt at finde en.
Jeg har tidligere ejet en Honda CX 500 std og fandt siddestillingen absolut
tilfredsstillende, jeg er nu blevet den lykkelige ejer af en Yamaha TDM 850
fra '94 som kan findes i prislaget 65.000 og opefter afhængig af årg.
BMWs modelprogram byder også på mc'er der er velegnet for høje mennesker,
men de er ret dyre også som brugte og er det stilen?? De er ikke lige min
stil men der er jo igen et spørgsmål om smag.

Held og lykke med dit valg

Pede/ www.amck.dk

Fra : Kasper Hartwich

Dato : 25-07-03 12:38

Hej Peter

> [...]
600 -
> 650 V Transalp, prismæssig er det muligt at finde en.

Sorry. Men jeg er mest til de alm. sporty cykler. Ala' Suzuki 500GS,
Kawasaki ER5, osv..

> [...]
850
> fra '94 som kan findes i prislaget 65.000 og opefter afhængig af årg.

Jeg er heller ikke så meget til offroad cykler. De er sikkert sjove at køre
på, men synes nu de sporty er fedest.
Den er også for dyr til mig.. Forventer noget i prislejet 40-50.000 kr.

> BMWs modelprogram byder også på mc'er der er velegnet for høje mennesker,
> men de er ret dyre også som brugte og er det stilen?? De er ikke lige min
> stil men der er jo igen et spørgsmål om smag.

Ja, dem bryder jeg mig faktisk heller ikke om.

Fra : Nghanson

Dato : 24-07-03 15:53

Kasper Hartwich wrote:

> [...]

> men er der noget specielt godt jeg kan kigge efter.

> Jeg har ikke tænkt mig at ofre altverden på det. Max. 50000 kr. Jeg havde

Hej Kasper!
Jeg fik også nogle af de lange gener i dåbsgave! Jeg har købt mig en
Aprilia Pegaso, fra før '96! Jeg har været meget glad for den, har nu kørt
på den siden marts, ca 4kkm! Ingen problemer udover en noget hullet potte!!

Du sidder højt og den egner sig kanon til by kørsel. Snoede veje æder den
fint, men bremserne kunne godt ha' lidt mere bid til den slags, de blir
varme og fader efter noget tid! Har også haft taget et par længere ture
til Jylland med fuldoppakning, 3 Givi tasker, hvilket ikke voldte
problemer.. Når man accepterer at det ikke er fedt at køre mere end 150!

Held og lykke med indkøbet
Nikolaj.....

Fra : Kasper Hartwich

Dato : 25-07-03 12:54

Hej Nikolaj.

> [...]
> Aprilia Pegaso, fra før '96! Jeg har været meget glad for den, har nu
> kørt på den siden marts, ca 4kkm! Ingen problemer udover en noget

Hvis den er magen til denne.
http://www.motorcycle.com/mo/mcaprilia/pegaso1.html
Så er den ret fed. Men hvordan er Aprillia's ry?

Og hvad med prislejet iforhold til f.eks Suzuki, Kawasaki, Honda? :]

Og reservedele?

Kasper.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 24-07-03 16:01

Det kan siges med et ord: fremflyttersæt.

Det forudsætter selvfølgelig at du er til cruiserstilen, da det ikke er ret
fiks på en off-roader...

Didrik

Fra : BoS.

Dato : 24-07-03 16:43

Jens Didriksen wrote:
> Det kan siges med et ord: fremflyttersæt.
> Didrik

Jep. Eller tilbagetykkersæt til en sportsmc...

mvh Bo

Fra : Jens Didriksen

Dato : 24-07-03 22:10

BoS. wrote:

> Jep. Eller tilbagetykkersæt til en sportsmc...

Hmmm...

1) Du vil alt andet lige kunne få bedre plads til stængerne med et
fremflyttersæt.

2) Med et fremflyttersæt har du muligheden for at smide føderne over
fodhvilerne - dette er ikke særligt behageligt med tilbageflytter.

3) Tilbageflytter tilgodeser ikke muligheden for en passager - hvis man
skulle være så pervers at have sådan en tingest på sin mc.

3) Hvad skal man med tilbageflytter på en cruiser... (just kidding).

Didrik

Fra : Kasper Hartwich

Dato : 25-07-03 12:45

Hej Jens.

> [...]
> skulle være så pervers at have sådan en tingest på sin mc.
>
> 3) Hvad skal man med tilbageflytter på en cruiser... (just kidding).

Hvordan fungerer sådan nogle sæt? Har i et link til hvor man kan se
forskellen :}

Kasper

Fra : Brian Østergaard

Dato : 24-07-03 18:03

Hej Kasper

Jeg har selv en KTM-Adventurer 640 hvor du skal være over 180 for at nå
jorden. Jeg er selv kun 190 høj. På KTM er sædet ekstra langt( læs: ført
helt op til toppen af tanken) og det giver mulighed for en 5-6 forskellige
siddepositioner. Den er også lavet til at du kan stå op og køre.

Jeg regner med at sælge den snart til omkring 60 000 kr.

--
Med Venlig Hilsen

Brian Østergaard

Fra : Kasper Hartwich

Dato : 25-07-03 12:52

Hej Brian.

> [...]
> helt op til toppen af tanken) og det giver mulighed for en 5-6 forskellige
> siddepositioner. Den er også lavet til at du kan stå op og køre.

Min fejl at jeg ikke fortalte hvilken type cykel jeg ledte efter, men jeg
ikke til offroad bikes. Sorry :) Jeg søger en sporty model.

Kasper.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 26-07-03 08:13

Har selv højden! Alt inden for BMW er godt. Blandt sportsmaskiner er Honda
CB 600 overraskende rummelig. Den gamle model af Suzuki SV 650 er særlig
slem. Den nye model meget bedre mht. pladsforhold for høje mennesker.

Fra : Ib Jensen

Dato : 29-07-03 14:31

Jeg er 194 cm og vejer ca. 0,1 ton. Min Yamaha XJ 900 passer fint til mig og
hvis du vil nøjes med en ældre "dame" kan du helt sikkert finde een i det
prisleje du beskriver. God jagt.
Venlig hilsen Ib Jensen, Tilst