/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
JUBIII...Endelig MC igen!!!
Fra : Martin_P


Dato : 03-04-01 09:27

Selvom det kun er en 2-benet totakter fra 1974 ;o((

Jeg har fået mig en Suzuki 250 GT fra '74, og den kører fint nok - men
der er et lille problem med ledningsnettet, og jeg har derfor bestemt
mig, at der skal trækkes et nyt - men hvor dælen finder jeg det? Er
der nogle af jer der ved hvor det kan findes?? Så bliver jeg MEGET
glad, for så kan jeg både få forlys og baglys til at virke på samme
tid


MVH
Martin Poulsen
Ny Lykkelig "MC" ejer

 
 
Martin_P (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin_P


Dato : 03-04-01 09:28

Øhhh - for at undgå misforståelser var det er diagram over
ledningsnettet jeg var ude efter ))


Martin_P
>Selvom det kun er en 2-benet totakter fra 1974 ;o((
>
>Jeg har fået mig en Suzuki 250 GT fra '74, og den kører fint nok - men
>der er et lille problem med ledningsnettet, og jeg har derfor bestemt
>mig, at der skal trækkes et nyt - men hvor dælen finder jeg det? Er
>der nogle af jer der ved hvor det kan findes?? Så bliver jeg MEGET
>glad, for så kan jeg både få forlys og baglys til at virke på samme
>tid
>
>
>MVH
>Martin Poulsen
>Ny Lykkelig "MC" ejer


Michael Helsvig (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Helsvig


Dato : 03-04-01 09:48


Tillykke! Din GT'er er nemlig en del af en af verdens fedeste
produktionslinjer. Hvem husker ikke GT 550? Konkurrenten til RD 350. Men
der findes rigtig gode bøger om ledningsnettet på biblioteket. Jeg kan
anbefale Haynes naturligvis, men også nogle særlig gamle og tykke bøger om
denne motorcykel som er meget detaljeret. Der findes nemlig udgivelser
udelukkende om 2-takterne fra denne årgang - og herunder alle GT
modellerne. Jeg husker dog ikke lige titlen, men kan da prøve at skaffe
den.

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Sometimes I just want a lover. Sometimes I just need somebody, to hold me till the end.


Martin_P (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin_P


Dato : 03-04-01 10:08

Mange tak....det ville jeg gerne

Indtil videre har jeg bestilt denne bog :

http://www.haynes.co.uk/inc/viewbikemanual.asp?mt=0469

Så håber jeg bare det er den rigtige ))

Martin_P

XXX- SNIP
Der findes nemlig udgivelser
udelukkende om 2-takterne fra denne =E5rgang - og herunder alle GT
modellerne. Jeg husker dog ikke lige titlen, men kan da pr=F8ve at
skaffe
den.

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Sometimes I just want a lover. Sometimes I just need somebody, to hold

>


Henry (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 03-04-01 10:19


"Michael Helsvig" <michael@technorave.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.BSF.4.31.0104031045100.55813-100000@server.lostinlove.dk...

Tillykke! Din GT'er er nemlig en del af en af verdens fedeste
produktionslinjer. Hvem husker ikke GT 550? Konkurrenten til RD 350. Men
der findes rigtig gode bøger om ledningsnettet på biblioteket. Jeg kan
anbefale Haynes naturligvis, men også nogle særlig gamle og tykke bøger om
denne motorcykel som er meget detaljeret. Der findes nemlig udgivelser
udelukkende om 2-takterne fra denne årgang - og herunder alle GT
modellerne. Jeg husker dog ikke lige titlen, men kan da prøve at skaffe
den.

Hej Michael

GT550 og RD350 har IMHO aldrig været konkurrenter, RD350'eren er alt for
overlegen.
Min første MC var en GT550 og jeg købte den for 5000,- kr Nylakeret og
vældig flot (som jeg husker det) og selvom jeg altid måtte lægge mig bagerst
i feltet på fællesture (den lugter fælt sådan en to takter) så var jeg
utroligt glad for den, men jeg kom jo også fra en lettere tunet puch maxi.
Føj for et træk

Henry (På en velsmurt VFR800)






Michael Helsvig (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Helsvig


Dato : 03-04-01 12:00


> GT550 og RD350 har IMHO aldrig været konkurrenter, RD350'eren er alt for

I 1974 havde de samme accellerationsegenskaber på vej. Mig og brormand
havde henholdsvis RD 350 og GT 550, og kører helt ens. Hans GT kunne dog
lave friktion på baghjulet hvor min RD ville løfte forhjulet 10 cm under
accellerationen. Mig bekendt, gik de også begge under navnet
"dødsmaskinen" i forsikringsselskaberne i den tid.

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Sometimes I just want a lover. Sometimes I just need somebody, to hold me till the end.


Henry (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 03-04-01 12:38


"Michael Helsvig" <michael@technorave.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.BSF.4.31.0104031256390.55813-100000@server.lostinlove.dk...

> GT550 og RD350 har IMHO aldrig været konkurrenter, RD350'eren er alt for

I 1974 havde de samme accellerationsegenskaber på vej. Mig og brormand
havde henholdsvis RD 350 og GT 550, og kører helt ens. Hans GT kunne dog
lave friktion på baghjulet hvor min RD ville løfte forhjulet 10 cm under
accellerationen. Mig bekendt, gik de også begge under navnet
"dødsmaskinen" i forsikringsselskaberne i den tid.

hmmm, jeg husker nu kun 2T kawaer, specielt ?? 750, som dødsmaskinen. Hvis
din RD'er ikke kunne stikke fra GT'ern så må GT'ern have gået virkeligt
godt.

Henry



boe (03-04-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 03-04-01 12:48

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
news:tCiy6.16551$o4.779981@news010.worldonline.dk...

> hmmm, jeg husker nu kun 2T kawaer, specielt ?? 750, som dødsmaskinen.


HUSKER???? Det kan du altså ikke huske, unge mand. JEG kan huske det, du har
sikkrt fået det fortalt af din far. Desuden var den ultimative dødsmaskine
faktisk ikke 750éren men "lillebror" 500 Tag den!

Bo, VF1000F



Henry (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 03-04-01 13:25


"boe" <bemNOSPAMM@bellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:9acd51$i9e$1@sunsite.dk...
> "Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
> news:tCiy6.16551$o4.779981@news010.worldonline.dk...
>
> > hmmm, jeg husker nu kun 2T kawaer, specielt ?? 750, som dødsmaskinen.
>
>
> HUSKER???? Det kan du altså ikke huske, unge mand. JEG kan huske det, du
har
> sikkrt fået det fortalt af din far. Desuden var den ultimative dødsmaskine
> faktisk ikke 750éren men "lillebror" 500 Tag den!
>
> Bo, VF1000F
>
>

Tænk er du så gammel.... uha, jeg medgiver dig at jeg ikke selv kørte i
70'erne, men der kørte stadigvæk vandbøffler og 2T kawaer i 80+ selvom
Z650/900/1000 var dukket op.
Hvornår er det forresten du skal have fornyet dit kort?? (mimmerkort hihi
)

Har du haft dyret ud eller skal det være over 25° først? Jeg var lige ude og
trille søndag, mums, vi havde nemlig fint vejr herover på heden.

Henry







boe (03-04-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 03-04-01 13:30

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
news:kijy6.16565$o4.785041@news010.worldonline.dk...

> Tænk er du så gammel.... uha, jeg medgiver dig at jeg ikke selv kørte i
> 70'erne, men der kørte stadigvæk vandbøffler og 2T kawaer i 80+ selvom
> Z650/900/1000 var dukket op.
> Hvornår er det forresten du skal have fornyet dit kort?? (mimmerkort hihi
> )
>
> Har du haft dyret ud eller skal det være over 25° først? Jeg var lige ude
og
> trille søndag, mums, vi havde nemlig fint vejr herover på heden.

Jo, jeg har haft dyret ude. Og jeg har også været ude at køre på
motorcykel.

Bo, VF1000F + nost om frosserne.



Henry (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 03-04-01 13:28


"boe" <bemNOSPAMM@bellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:9acfit$3pk$1@sunsite.dk...
> "Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
> news:kijy6.16565$o4.785041@news010.worldonline.dk...
>
> > Tænk er du så gammel.... uha, jeg medgiver dig at jeg ikke selv kørte i
> > 70'erne, men der kørte stadigvæk vandbøffler og 2T kawaer i 80+ selvom
> > Z650/900/1000 var dukket op.
> > Hvornår er det forresten du skal have fornyet dit kort?? (mimmerkort
hihi
> > )
> >
> > Har du haft dyret ud eller skal det være over 25° først? Jeg var lige
ude
> og
> > trille søndag, mums, vi havde nemlig fint vejr herover på heden.
>
> Jo, jeg har haft dyret ude. Og jeg har også været ude at køre på
> motorcykel.
>
> Bo, VF1000F + nost om frosserne.
>
>

Og den trækker fint nu?

Henry



boe (03-04-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 03-04-01 14:28

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
news:%ljy6.16568$o4.785867@news010.worldonline.dk...

> Og den trækker fint nu?

Jeps, det synes jeg. En BMW M3 kan i hvert fald ikke følge med

Bo, VF1000F



Armand (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-01 02:08


Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
news:tCiy6.16551$o4.779981@news010.worldonline.dk...
>
> Hvis din RD'er ikke kunne stikke fra GT'ern så må GT'ern have gået
virkeligt
> godt.

Er du ikke groet fast i tankegangen, Henry?
Det er vel den luftkølede 350'er der her tales om!?

--
Armand.



Henry (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 04-04-01 07:16

> > Hvis din RD'er ikke kunne stikke fra GT'ern så må GT'ern have gået
> virkeligt
> > godt.
>
> Er du ikke groet fast i tankegangen, Henry?
> Det er vel den luftkølede 350'er der her tales om!?
>
> --
> Armand.
>
Luftkølet?? Ups, så må jeg vist have tage fejl af modellen, jeg var
overbevist om det var tale om den vandkølede YPVS RD350.

Henry



Armand (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-01 13:06


Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
news:s_yy6.18591$o4.957403@news010.worldonline.dk...
> > > Hvis din RD'er ikke kunne stikke fra GT'ern så må GT'ern have gået
> > > virkeligt godt.
> > Er du ikke groet fast i tankegangen, Henry?
> > Det er vel den luftkølede 350'er der her tales om!?
> Luftkølet?? Ups, så må jeg vist have tage fejl af modellen, jeg var
> overbevist om det var tale om den vandkølede YPVS RD350.

Og som er næsten 10 år nyere, og derfor ikke værd at sammenligne GT'eren
med!

--
Armand.



Michael Helsvig (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Helsvig


Dato : 05-04-01 09:41


Dengang var den eneste form for YPVS vist regnvejr og et knald i potterne,
som resultat af en lidt for optimal tændingsjustering. Der er et billede
af den på min hjemmeside.

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Sometimes I just want a lover. Sometimes I just need somebody, to hold me till the end.

On Wed, 4 Apr 2001, Henry wrote:

> > > Hvis din RD'er ikke kunne stikke fra GT'ern så må GT'ern have gået
> > virkeligt
> > > godt.
> >
> > Er du ikke groet fast i tankegangen, Henry?
> > Det er vel den luftkølede 350'er der her tales om!?
> >
> > --
> > Armand.
> >
> Luftkølet?? Ups, så må jeg vist have tage fejl af modellen, jeg var
> overbevist om det var tale om den vandkølede YPVS RD350.
>
> Henry
>
>
>


Henry (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 05-04-01 12:07

Dengang var den eneste form for YPVS vist regnvejr og et knald i potterne,
som resultat af en lidt for optimal tændingsjustering. Der er et billede
af den på min hjemmeside.

Den må godt nok rykke, nummerpladen er blevet helt bøjet af fartvinden

Jeps, det er helt præciet ikke den jeg havde fastgroet i tankerne.

Riinnngdingdingdingding.....

Henry



SmaRTrxxv (03-04-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 03-04-01 11:05

Tillykke, sådan en var min første MC.

"Magazinet Motorcyklen" skrev om den, da de testede den i 77(mener jeg det
var): "de 33 HK, kræver en rolig højre hånd selv fra den erfarne MC'ist"
Jeg kan sende en kopi af testen hvis det har interresse.

--
M.v.h.
Thore Jensen
RF600R



Michael Helsvig (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Helsvig


Dato : 03-04-01 12:07


> "Magazinet Motorcyklen" skrev om den, da de testede den i 77(mener jeg det
> var): "de 33 HK, kræver en rolig højre hånd selv fra den erfarne MC'ist"
> Jeg kan sende en kopi af testen hvis det har interresse.

Kan du poste en internet adresse til testen, eller sende en kopi af testen
til mig?

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/


Henry (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 03-04-01 12:34


"Michael Helsvig" <michael@technorave.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.BSF.4.31.0104031302090.55813-100000@server.lostinlove.dk...

> "Magazinet Motorcyklen" skrev om den, da de testede den i 77(mener jeg det
> var): "de 33 HK, kræver en rolig højre hånd selv fra den erfarne MC'ist"
> Jeg kan sende en kopi af testen hvis det har interresse.

Kan du poste en internet adresse til testen, eller sende en kopi af testen
til mig?


Eller endnu bedre, poste den på dk.binaer.motor så andre også kan kikke med.

Henry



SmaRTrxxv (03-04-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 03-04-01 13:40

Jeg gør det sidste, men der gør lige lidt for jeg skal lige på loftet for at
finde den, så det bliver nok først imorgen...

--
M.v.h.
Thore Jensen
RF600R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408701
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste