Airoh Warrior hjelm
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-03 00:36

Hey

Jeg har købt subject, og ærlig talt fortrudt det lidt, medmindre jeg bare
ikke kan finde ud af den hjelm.

Det der irriterer mig mest er lukketøjet som går ind og trykker meget ved
struben, så man ofte føltes, for at sige det lige ud, skal ørle.

Tidl. hjelm jeg havde var en large, og Airoh'en er også en large, da XL
føltes som en stor suppegryde på hovedet. Men på tidl hjelm sad låsen mere
ude i siden end mit på som på Airoh.

Man kan sådan da få låsen på Airoh'en mere ud mod siden, hvis bare remmen
var lavet lang nok. Remmen er allerede spændt helt ud, så der er ikke mere
at løsne af.

Er der andre som har denne kedelige oplevelse?

--
Bjarke Andersen (Der var et kvaj ikke at spænde hjelmen i butikken, da han
købte den)

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 24-07-03 06:42

> Hey
>
> Jeg har købt subject, og ærlig talt fortrudt det lidt, medmindre jeg bare
> ikke kan finde ud af den hjelm.

Vejen ud af hjelmen foregår via det store hul i bunden, og ikke det aflange
foran, hvor der sidder ligesom et "vindue". Det er ikke så svært, når man
først har prøvet det et par gange!

Spøg til side, kan du ikke bytte den i forretningen?

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-03 10:06

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Spøg til side, kan du ikke bytte den i forretningen?

Den blev købt dagen før jeg skulle afsted på lang tur, og oplevede den
kedelige effekt 2 min. før man skulle køre. Så jeg måtte bide i det sure
æble og bruge den som reservehjelm (hvis da den ikke kan give bedre
betingelser)

--
Bjarke Andersen

Fra : Hekto

Dato : 24-07-03 06:51

In article <Xns93C2104BD8303bjoegdk@130.225.247.90>, Bjarke Andersen
says...
> Det der irriterer mig mest er lukketøjet som går ind og trykker meget ved
> struben, så man ofte føltes, for at sige det lige ud, skal ørle.

Den skal sq da sidde uden på hovedet, ikke nede i halsen!!! ;0)
Nej, har overhovedet ingen problemer med lukketøjet.

> Tidl. hjelm jeg havde var en large, og Airoh'en er også en large, da XL
> føltes som en stor suppegryde på hovedet. Men på tidl hjelm sad låsen mere
> ude i siden end mit på som på Airoh.

Min skal der trækkes ud i, når den skal over hovedet, og den sidder
perfekt, uden at stramme nogen steder ... på mit hoved, hvilket jo ikke
betyder at det gælder andres hoveder!

> Er der andre som har denne kedelige oplevelse?

Nix! 110% positivt!
Sidder godt, og er forholdsvis støjsvag, samt med masser af
ventilation.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 24-07-03 14:05

Hekto wrote:
> [...]
> ikke betyder at det gælder andres hoveder!

> Nix! 110% positivt!
> Sidder godt, og er forholdsvis støjsvag, samt med masser af

Samme her... måtte dog også spænde hage remmen helt ud på min medium hjelm.
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Benz...

Dato : 24-07-03 08:32

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Bjarke Andersen (Der var et kvaj ikke at spænde hjelmen i butikken, da han

Har samme oplevelse.
Har også løsnet den helt også sætter jeg den kun i 2 klik. fungere stadig
ikke helt optimalt.
Godt det bare er reserven. ;)
Har købt en z-one og den har DD strap. Det er boare dajli! ;)
Ligger overhoved ikke mærke til den er spændt. Det er noget jeg ka li. :)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-03 12:26

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> crashed Echelon writing

> Har også løsnet den helt også sætter jeg den kun i 2 klik. fungere
> stadig ikke helt optimalt.

Samme her 1-2 klik, alt derefter vil blive for stramt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Benz...

Dato : 24-07-03 08:39

> --
> Bjarke Andersen (Der var et kvaj ikke at spænde hjelmen i butikken, da han
> købte den)

Glemte lige at sige, en meget vigtig ting endda!

Vesiret slutter meget dårligt tæt og derfor bliver regn dråber presset ind
under og ligger sig på indersiden af vesiret!!
En meget kedelig ting somom at et lag vand ikke skulle være nok.
Det kan godt være at det kun er ved + 110kmt da jeg kun har testet den i
regnvejr på motorvejen.

Er det noget som i også kender?

Fra : Hekto

Dato : 24-07-03 10:00

In article <42MTa.8108$g4.157496@news1.nokia.com>, jezzuz@yahoo.com
says...

> [...]
> En meget kedelig ting somom at et lag vand ikke skulle være nok.
> Det kan godt være at det kun er ved + 110kmt da jeg kun har testet den i

Jeg kører kun nødtvungent i regnvejr! - synes ikke rigtig jeg har haft
problemet.

Vedr. låsen, så skriver du 2 klik!?
Jeg har en alm. indstilleig lås på men, så man skal justere remmen for
at gøre den kortere eller længere. Nåske er der kommet nyt lukketøj???
Min er fra sidste år.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Benz...

Dato : 24-07-03 12:23

> Jeg kører kun nødtvungent i regnvejr! - synes ikke rigtig jeg har haft
> problemet.

Heldigt for dig fordi det kan bare være ireterende, især hvis man har
solbriller på og nogle af dråberne også ryer på dem så er det lige pluselig
3 lag vand man skal kigge igennem.! Og på et tidspungt er der kommet så
meget vand at det begyndet at danne turbulens så der ligger sig en
virvelvind af vand og snurre rundt. Meget irreterende! kan ikke bruges mere
end 25km i tæt regn, (stænk).

> Vedr. låsen, så skriver du 2 klik!?
> Jeg har en alm. indstilleig lås på men, så man skal justere remmen for
> at gøre den kortere eller længere. Nåske er der kommet nyt lukketøj???
> Min er fra sidste år.

Det må der jo så være.
Den lukketøj der er på min er ligesom en strips. Spiller ikke helt, det er
lidt hårt med sådan noget plastik siddende og gnave.
Så du må jo så være heldig at ha fåen en god årregang! ;)