/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda CX 500 C
Fra : brobaek


Dato : 23-07-03 21:51

Hejsa,
jeg er igang med at hente en CX 500 C hjem fra Tyskland.

Er der nogen, som har et par gode råd mht. hvad jeg skal være særlig
opmærksom på ?
Den har gået ca. 35.000 km., og fremstår velholdt.

Da jeg nødig vil køre forgæves vil jeg gerne herhjemmefra (tlf. + billeder
over email) tjekke dens tilstand bedst muligt. Hvad skal jeg bede sælger
fotografere, og hvad skal jeg spørge ham om ???

Mvh
Martin



 
 
Preben Mortensen (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Preben Mortensen


Dato : 23-07-03 22:37

http://www.cxclub.dk/

Det er vist en vældig klub. De kan henvise dig til en fyr, der ved ALT om
CX. Jeg kan ikke huske hvad han hedder, og deres hjemmeside virker ikke i
Mozilla-browseren. Men han har før skrevet/annonceret i CX-nyt.

Med 35000 km på bagen er der vist ikke meget, der kan være galt.
Gummimanchetterne mellem karburator og topstykke kan vist mørne med tiden.

Du bør sikre dig, at det ikke er en 20KW model. Det er et farligt (og
dyrt!) mas at få den rigget op til alm ydelse. Min svigerfar købte en
importeret 20KW silverwing for et år siden, og den kører ikke ordentligt
endnu, på trods af andre karburatorer og utallige omdysninger.
Nederst på forrørene er stemplet "20KW", hvis den har været droslet.

Det evindelige knastkædestrammer-problem skulle vist være løst på C'eren
(og alle andre, efterhånden).

Held og lykke, CX er og bliver den dejligste cykel i verden! (har selv
haft en i 5 år engang - kommer aldrig over, jeg solgte den....)


Preben
(Cykellapper)


Knorsfis (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Knorsfis


Dato : 24-07-03 19:55

> http://www.cxclub.dk/
> Det er vist en vældig klub. De kan henvise dig til en fyr, der ved ALT om
> CX. Jeg kan ikke huske hvad han hedder, og deres hjemmeside virker ikke i
> Mozilla-browseren. Men han har før skrevet/annonceret i CX-nyt.

Det må vist være Per...

> Du bør sikre dig, at det ikke er en 20KW model. Det er et farligt (og
> dyrt!) mas at få den rigget op til alm ydelse. Min svigerfar købte en
> importeret 20KW silverwing for et år siden, og den kører ikke ordentligt
> endnu, på trods af andre karburatorer og utallige omdysninger.
> Nederst på forrørene er stemplet "20KW", hvis den har været droslet.

Der skal også skiftes forrør.
Får man en 20Kw variation skal der skiftes kaburatorer og forrør.
Begge kan får hos Vogel i D.
www.cx500.de

> Det evindelige knastkædestrammer-problem skulle vist være løst på C'eren

Hvad er det for nogle problemer?
Min tidligere CX500 med B-motor (årg 80 og frem) fejlede da ikke en
disse, og den skulle ha skiftet knastkæde og strammer ved ca.
70.000Km.
Man skal bare selv huske at stramme kæden for hver 5000Km
Min efterfølgende GL500 med motor fra en E-model havde heller ikke
nogle problemer...

> Held og lykke, CX er og bliver den dejligste cykel i verden! (har selv
> haft en i 5 år engang - kommer aldrig over, jeg solgte den....)

Ja de er sgu' dejlige

Jesper
GPZ500S (dejlig maskine)

Cykellapper (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 24-07-03 20:29


> Der skal også skiftes forrør.
> Får man en 20Kw variation skal der skiftes kaburatorer og forrør.
> Begge kan får hos Vogel i D.
> www.cx500.de
>

Tak for tippet! Det vil jeg strax lade gå videre. Jeg tror selv han har
været i gang med boremaskine og fil. Det er stadig de samme 20KW forrør
der sidder på. Senest har han boret i potterne, så nu støjer den som en
Harley. Effektmæssigt er der ikke hentet en disse! (Hvorfor tror folk, at
det hjælper at bore huller i udstødningen -eller at sætte en 4-i-ingenting
på? der sidder sgudda ingeniører og laver lange udregninger på
efterfyldning mm... -lidt OT, men det har altid undret mig).


>> Det evindelige knastkædestrammer-problem skulle vist være løst på C'eren
>
> Hvad er det for nogle problemer?
> Min tidligere CX500 med B-motor (årg 80 og frem) fejlede da ikke en
> disse, og den skulle ha skiftet knastkæde og strammer ved ca.
> 70.000Km.
> Man skal bare selv huske at stramme kæden for hver 5000Km
> Min efterfølgende GL500 med motor fra en E-model havde heller ikke
> nogle problemer...

Modellerne fra 78-80 (stelnummer starter med 20-22 svjh) fik skiftet
knastkædestrammer på garantien. De knækkede simpelthen. Pointen er, at
rygtet om dårlige knastkædestrammere har fulgt CX lige siden. Selvom de
efterhånden ER skiftet. Osse de, der ikke blev skiftet på garantien.


Preben
(cykellapper)

brobaek (24-07-2003)
Kommentar
Fra : brobaek


Dato : 24-07-03 20:45

> Du bør sikre dig, at det ikke er en 20KW model. Det er et farligt (og
> dyrt!) mas at få den rigget op til alm ydelse.

Det er 50hk / 37kW, så det burde være ok. Jeg får en stak billeder i morgen
fra forskellige vinkler, så beslutter jeg mig endeligt.

Mht. transporten er jeg lidt i tvivl.

Jeg har ikke mulighed for at låne en MC-trailer, hvorfor jeg bruger en alm.
havetrailer. Min morfar, som er mekaniker mente, jeg kan lægge mc'en ned,
hvis jeg tømmer benzin og olie, samt fjerner batteriet (og, selvfølgelig
putter den som et spædbarn i vattæpper og flamingo). Tror I, det kan skade
mc'en, at blive kørt fra tyskland til dk liggende ?

Endelig, hvor lang er cx 500 c'eren fra baghjul til yderst på forgaflen
(tager forhjulet af) - bare for at være sikker på, at jeg ikke står i
tyskland, og traileren er for lille... Jeg har ikke kunne finde målene nogle
steder.

Mvh
Martin

PS. Jeg skal nok stoppe med at spørge en dag



Cykellapper (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 24-07-03 21:26


> Endelig, hvor lang er cx 500 c'eren fra baghjul til yderst på forgaflen
> (tager forhjulet af) - bare for at være sikker på, at jeg ikke står i
> tyskland, og traileren er for lille... Jeg har ikke kunne finde målene nogle
> steder.

Jeg har lige cirkamålt svigerfars GL500, og den er ca 2 meter fra bagskærm
til forgaffel (alt det jeg kunne række med armene - hvor &%"/& er den
&%#& tommestok)

> PS. Jeg skal nok stoppe med at spørge en dag

NEEEEJJJJ!! Så kan vi jo ikke spille kloge mere

Preben
(Cykellapper)

Arne Lorenzen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 24-07-03 21:30

brobaek <martinnews@browi.dk> wrote:
[klip]

> Jeg har ikke mulighed for at låne en MC-trailer, hvorfor jeg bruger
> en alm. havetrailer. Min morfar, som er mekaniker mente, jeg kan
> lægge mc'en ned, hvis jeg tømmer benzin og olie, samt fjerner
> batteriet (og, selvfølgelig putter den som et spædbarn i vattæpper og
> flamingo). Tror I, det kan skade mc'en, at blive kørt fra tyskland
> til dk liggende ?

[klip]

Der er masser af gode råd liggende lige hvad angår surring af mc på trailer,
og placeret diagonalt skulle der være plads på de fleste:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=surring+af+trailer&
meta=
eller:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=transport+p%E5+trai
ler&btnG=Google-s%F8gning

Jeg ville aldrig lægge en mc ned, jeg ville ikke være sikker på at den ikke
hopper og ryster så meget, at der er noget der bliver ridset, revnet eller
knækket.

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
www.senior98.dk #36
DMCN# 626



brobaek (25-07-2003)
Kommentar
Fra : brobaek


Dato : 25-07-03 20:41

Fandt lige svaret på en hjemmeside mht. mc'ens længde: 2,16 m. (CX 500C 82')
fra for til bagende. Så kan den nok lige stå en en standard 2,05 trailer -
forhåbentlig

Jeg vil afholde mig fra at ligge den ned. Men jeg fandt masser gode råd i
disse links - tak for hjælpen... Nu tør jeg godt sure den fast stående, og
alligevel drøne tværs gennem Tyskland...

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:3f2041df$0$13154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> brobaek <martinnews@browi.dk> wrote:
> [klip]
> Der er masser af gode råd liggende lige hvad angår surring af mc på
trailer,
> og placeret diagonalt skulle der være plads på de fleste:
>
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=surring+af+trailer&
> meta=
> eller:
>
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=transport+p%E5+trai
> ler&btnG=Google-s%F8gning
>
> Jeg ville aldrig lægge en mc ned, jeg ville ikke være sikker på at den
ikke
> hopper og ryster så meget, at der er noget der bliver ridset, revnet eller
> knækket.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste