Ang. ny model Honda CBR1200 XX Superblackb~
Fra : OFH

Dato : 23-07-03 18:43

Hej derude.
Er der nogen af jer som hjar hørt nyt ang den nye model Honda CBR1200 XX
Superblackbird.
Der har tideligere været en tråd her på gruppen, men jeg vil da gerne vide
mere. F.eks. hvornår den kommer til salg?, hvad bliver prisen?, og hvad er
de konkrete data for sådan en tæskelækker Honda.
Jeg var inde på dk.binaer.motor og fandt billedet af den. Den gamle var
flot, men den nye er altså bare kanon flot.
Jeg kan sende billedet af den nye Blackbird til dem som måtte være
interesseret.
Nedenstående er fra et hollansk Blackbird forum. Som i kan se er de også
interesserede men her er der ikke noget konkret nyt.

SuperBlackbird Info Forum Index -> XX-Technics
View previous topic :: View next topic
Author Message
dutchtommy
Guest

sneak peak...

One of the lovely things about living in Japan for the last 13
years has been the bikes. I was happy to see a preview of the new 2004
today. seem that it will be 1200CC, and sport some V-TEC action!
WYOOOOHOOO!! I've owned Magna, V-MAX, Enduro and currently own a 2001 X-11
and a '96 CBR900RR (fully blown/loaded Euro model tricked up and tuned out
by some buddies at Suzuka Honda Race Team <THANKS GUYS! !>). I am Extremely
SAD to say that the X-11 model will be discontinued as of 2004 and so I'm
changing to the Blackbird. My questions are: Any pointers on riding? Tires?
(soft/hard) Brakes? (upgrade or keep stock) bad points? Temperments? Does
she ride well in all weather? Rain? Is she slow/fast/tricky in the corners
like the CBR? Please contact me at kumonokurasa@hotmail.com if you have
further questions.
Sincerely
Dutchtommy

Back to top

ArnoldDeGraaf
Site Admin

Joined: 10 Sep 2002
Location: Almelo, The Netherlands
Superblackbird sneak peak...

dutchtommy wrote:
One of the lovely things about living in Japan for the
last 13 years has been the bikes. I was happy to see a preview of the new
2004 today. seem that it will be 1200CC, and sport some V-TEC action!

What kind of preview is it? Was it in a Japanese magazine and is
different compared to the other so called previews we have seen?

Quote:

[...]

I guess your questions are about the 2004 Blackbird? If that is
the case it not possible to answer them yet.
The current Blackbird is a very good all rounder and I expect
and hope that the new one will at least be an improved all rounder too.

Fra : OFH

Dato : 23-07-03 18:50
Fra : MKS - 74

Dato : 23-07-03 19:04

On Wed, 23 Jul 2003 19:42:58 +0200, "OFH" <ofh@email.dk> wrote:

>Hej derude.
>Er der nogen af jer som hjar hørt nyt ang den nye model Honda CBR1200 XX
>Superblackbird.

Spørgsmålet er jo hvad nyt er (for dig),indtil videre er det hele
noget spekulativt og de præcise officielle data bliver nok ikke
frigivet før 10 sept. og de rigtige data får vi så når den den bliver
testet af et troværdigt blad

>Der har tideligere været en tråd her på gruppen, men jeg vil da gerne vide
>mere. F.eks. hvornår den kommer til salg?

Fra næste år...

>, hvad bliver prisen?

Who knows - umuligt at sige præcist - 220-240.000 kunne være et
guesstimate.

>, og hvad er
>de konkrete data for sådan en tæskelækker Honda.

Foreligger endnu ikke,sidste (spekulative) artikel fra MCN kan du se
her :

http://62.79.120.117/CBR1200XX.jpg

Men den ligger der kun idag.....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Hans Erik Elley - mc~

Dato : 23-07-03 19:51

Uha, uha. Var det nu også nødvendigt at bringe billeder af den?
Nu sover vi jo ikke hele natten over det! "#&%/"#%!

H@ns Erik :)
www.mcpilots.dk

Fra : OFH

Dato : 23-07-03 20:31

Tak for det fine svar Michael. Og især tak for den gode artikkel

Fra : OFH

Dato : 23-07-03 20:33

Tak for det fine svar Michael. Og især tak for den gode artikkel
Men det er nu ikke det samme billede som jeg netop har lagt ud på
dk.binaer.motor. Prøv at se på den skarpe og markerede snude......

Fra : MKS - 74

Dato : 23-07-03 20:44

On Wed, 23 Jul 2003 21:32:53 +0200, "OFH" <ofh@email.dk> wrote:

>Tak for det fine svar Michael. Og især tak for den gode artikkel
>Men det er nu ikke det samme billede som jeg netop har lagt ud på
>dk.binaer.motor. Prøv at se på den skarpe og markerede snude......

Fordi der ikke er nogen endnu der ved det præcist - den artikel jeg
postede et scan af er det nyeste der foreligger,og således nyere end
den du har postet i binaer og måske tættest på det reelle,men begge er
CGI af et formodet udseende - der er ingen spyfotos i cirkulation
AFAIK,men på den anden side om en lille mds tid,så ved vi det....

Fra : PeterL

Dato : 24-07-03 11:13

Et par dage før EICMA (starter onsdag 10. september i Milano) holder Honda
sikkert, som de plejer, en pressekonference hvor de præsenterer all deres
nyheder for det kommende år. Jeg kunne forestille mig at det blev om aftenen
mandag d. 8, så nettet var oversvømmet af info tirsdag morgen...
Det meste af hvad vi har set indtil videre har kun været mere eller mindre
begavede billedmanipulationer fra de forskellige bladredaktioner som gerne
vil sælge blade til de nysgerrige læsere, samt forslag fra dedikerede fans.
Enkelte nyheder er der dog sluppet billeder ud af, som f.eks. Aprillia
Mille, Yamaha Fazer 600 (N&S) og Kawazaki ZX-10R. Og andre er allerede
blevet præsenteret.

Priserne må vi vente med. De fleste danske priser på nye modeller kommer i
november og december, men Honda er notorisk de langsomste og dukker sikkert
først op i Januar.

Men det er jo ikke forbudt at drømme (eller for den sags skyld ligge vågen
om natten) så længe...

-PeterL

Fra : PeterL

Dato : 24-07-03 11:31

Jeg er sikker på at de fleste af jer allerede er klar over det, men
alligevel bare lige en lille advarsel:

Pas på med forsikringerne. Man kan komme ud for nogle kedelige rap over
nallerne fordi den nye drømmecykel har højere nyværdi og yder mere, end de
gamle modeller, så de ikke kan bruges som reference. De endelige priser fra
forsikringsselskaberne kommer sandsynligvis først til foråret, så det er en
god idé måske at budgettere lidt højere end først planlagt... (Det er
naturligvis kaskoforsikringerne jeg snakker om...)

Sweet dreams!

-PeterL