Sport CBR600/ZX6R/YZF600??
Fra : Hobbit

Dato : 23-07-03 15:17

Jeg har de seneste par måneder kigget en heldel på sportscykler og har (mere
eller mindre) fået søgningen ned til 3 modeller:

Honda CBR 600F
Kawazaki ZX 600R
Yamaha YZF600

Hvad er der at sige for/imod de tre modeller og er der andre end disse tre i
den klasse jeg burde holde øje med?

/Stephan

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-07-03 15:27

> [...]
> Yamaha YZF600
>
> Hvad er der at sige for/imod de tre modeller og er der andre end disse tre

Den nyeste Kawa har høster meget ros rundt omkring. Og til en pris på 160K
er den en god sjat billigere end konkurrenterne.

Disse her er i samme klasse:
Suzuki GSX-R600
Triumph TT600

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 23-07-03 15:53

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> writes:

> (mere

> Den nyeste Kawa har høster meget ros rundt omkring. Og til en pris på 160K
> er den en god sjat billigere end konkurrenterne.

Måske er jeg bare pedant, men den nyeste Kawa (i 600 klassen) hedder
vel ZX6RR. Og en Honda CBR600F er vel en klasse "under" den (ligesom
den yamaha der er nævnt... - en Thundercat?)? Det er vist knapt så
meget ræs, men mere sport der bliver efterspurgt? Måske er det brugte
modeller vi snakker om? Noget kunne tyde på det, da Kawas sidste år
hed 636!?

Men jeg kan anbefale CBR600 Jeg sprang fra en GSX-R 250 og fik mig
en mere letkørt maskine i Hondaen. At den så har rundt regnet 3 gange
så mange heste er jo en anden sag... Kanon maskine der har tendens til
at spise bagdæk, men heldigvis ikke olie...

--
Jesper
CBR600F2 - 54000km og lige kørt til

Fra : Hobbit

Dato : 23-07-03 18:48

> [...]
> så mange heste er jo en anden sag... Kanon maskine der har tendens til
> at spise bagdæk, men heldigvis ikke olie...

Mht. modellernes betegnelser så har du sikkert ret - jeg burde have været
mere specifik:
Jeg sammenligner forholdsvist nye (ca. '96-'98 +/-) brugte modeller til
helst under 100.000 kr - så Hondaen er en F3, de andre kender jeg ikke de
nøjagtige model betegnelser på. Med i mine overvejelser er at hente en brugt
i Tyskland ved slutningen af sæsonens og så indreg. den til foråret hvor jeg
også regner med at kunne få en lidt bedre pris for min GS500.

Siden jeg begyndte at holde udkig for nogle mdr. siden har jeg kun spejdet
efter CBR men synes jeg var "nød" til at overveje andre modeller så jeg ikke
følte mig snydt når jeg efter et evt. køb så en tilsvarende model i et andet
mærke der så det mere rå ud, havde flere hk og til billigere penge.

Umiddelbart synes jeg faktisk Thundercat modellerne optisk er de fedeste,
deres farvesammensætning er ofte mere enkle og de har ikke en tude grim
"trademark-color" som Kawa f.eks. har på en del af deres. Jeg ved godt det
kan opfattes som en "kvinde-ting" at snakke farve men fandeme om jeg vil gi'
omkring 100.000 for noget der er neon-grønt!

/Stephan

Fra : Armand

Dato : 24-07-03 00:11

Hobbit <gs500@protek.dk> skrev i en

> [...]
snakke
> farve men fandeme om jeg vil gi' omkring 100.000 for noget der er neon-

Hov, hov!
Vårgrøn, om jeg må be' !

--
Armand.
(ZXR-ejer, dog bordoux-metallic)

Fra : Pwh

Dato : 24-07-03 08:00

Armand wrote:
> Hobbit <gs500@protek.dk> skrev i en

> Hov, hov!
> Vårgrøn, om jeg må be' !

Og en meget flot farve må jeg tilføje ;)

/Jens Kawa KR-1 grøn/hvid

Fra : TheHobbit

Dato : 24-07-03 08:38

Det er ihvertfald én der er let-genkendelig og som man lægger mærke til. Man
er ikke i tvivl om at det er en Kawa når man ser en frø kommme drønene
forbi.

/Stephan

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-07-03 07:46

"Hobbit" <gs500@protek.dk> wrote in message
> [...]
> Yamaha YZF600
>
> Hvad er der at sige for/imod de tre modeller og er der andre end disse tre
Hvad med triumph tt 600
hej Palle

Fra : Hobbit

Dato : 23-07-03 18:30

> Hvad med triumph tt 600
> hej Palle

Jo, den ser jo faktisk ret fed ud - men jeg tror udvalget i brugte er for
lille til at den kan komme med i overvejelserne....
I mc.dba.dk er der f.eks. kun én!

/Stephan

Fra : Armand

Dato : 24-07-03 00:12

p.jarnbak <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en

> "Hobbit" <gs500@protek.dk> wrote in message

> Hvad med triumph tt 600

Nix!
Dén er/var et flop!
Skal det være en 600'er Triumph bør det være den nye Daytona600; men den har
jeg endnu ikke set nogen grundig test af.

Andre bud:
RF600 og GSXR600!

Og CBR 600 er et vidt begreb eftersom den up-grades en smule hvert andet år
og markant hvert fjerde
ZX'eren må skulle hedde ZX6, eller ZZR600 :-/

--
Armand

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-07-03 07:04

> Hvad med triumph tt 600

Hej Palle

Pas på med den. Jeg har set to langdistance tests af den. I MO knækkede en
ventil efter 25000km. Der var brand under tanken og kronrørslejerne gik
efter 7000km. Motorrads test Triumph kørte alle 50.000km, men hovedlejerne
var helt færdige der. Kort sagt, så kan motoren ikke holde og den laver ikke
nok HK i forhold til Japanske konkurrenter. Køreegenskaber og bremser bliver
dog altid skam rost.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian W.

Dato : 23-07-03 15:54

Hobbit wrote:
> [...]
>
> Hvad er der at sige for/imod de tre modeller og er der andre end
> disse tre i den klasse jeg burde holde øje med?

Tjaaa der er jo ikke ret meget at sige. DEt er alle tre kanon cykler som er
velkørende. Jeg tror ikke rigtig der er noget negativt. Du finder den bedste
ved at prøvekøre dem alle tre, og så vælge den du synes køre bedst, og som
du sidder bedst på.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : stefan

Dato : 23-07-03 21:47

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg ville bare lige tilføje, nu hvor vi snakkede om Thundercat'er, så
snublede Dennis iaften på sin ind i en hæk, og der var ikke EEEENN skramme
at se, så de er vel gode til at skvatte på :)

Stefan
RF600R

Fra : Brian W.

Dato : 23-07-03 22:19

stefan wrote:
> [...]
> snublede Dennis iaften på sin ind i en hæk, og der var ikke EEEENN
> skramme at se, så de er vel gode til at skvatte på :)

Jebs Ymerhakkerne har en god maling

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 22:15

Hejsa

Brian W. wrote:
> [...]
> ved at prøvekøre dem alle tre, og så vælge den du synes køre bedst, og som

Fair nok, men men men.... Det er delem ikke hvem som helst der bare lige
lader en grøn mc køre tage en tur på sit 599ccm (og slet ikke 636ccm)
ræser dyr!
Det er deleme helt sikkert at jeg skulle have en bank chek på meget tæt
på ny prisen i hånden inden en prøve tur på min!

Men nu kan de nævnte maskiner jo være op mod 5-7 år gamle, så der er nok
nogle der ikke er så kær over deres kværn mere. (og har KASKO på!)

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Brian W.

Dato : 24-07-03 20:25

Ninja Rider wrote:
> [...]
>
> Men nu kan de nævnte maskiner jo være op mod 5-7 år gamle, så der er
> nok nogle der ikke er så kær over deres kværn mere. (og har KASKO på!)

Njaaaa men mon ikke en forhandler ville lade ham få en tur på dem???.

Der er kun 2 der har prøvet min kværn. Den ene var min kammerat, og den
anden var en køber( troede jeg) der ringede og ville se og snakke.. Det
endte med at jeg kørte på hans ZZR1100 mens han prøvede min yzfr, hvor jeg
kørte forest og bestemte rute og hastighed.
Ret positivt møde og han var da oxo helt vild. Desværre tror jeg bare ikke
han vil købe min.

Fra : TheHobbit

Dato : 25-07-03 10:42

Jo jeg har lige fået en aftale istand med en forhandler der har alle 3
modeller stående. Aftalen går godtnok (kun) på CBR'en og Kawaen da hans
Thundercat er lige pebret nok.

Stephan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-07-03 07:19

> [...]
>
> Hvad er der at sige for/imod de tre modeller og er der andre end
> disse tre i den klasse jeg burde holde øje med?

Hej Stephan

Kawawen hedder ZX6R. Den kom i 95 og alle årgange kan anbefales.
Opdateringer kom i 98 og 00 og 02
Yamahaen hedder YZF 600 Thundercat. Den kom i 96 og alle årgange kan
anbefales.
Honda CBR 600 F2 kørte fra 91-94 med en mindre opdatering i 93
Honda CBR 600 F3 kørte fra 95-98 med en mindre opdatering i 97
Honda CBR 600 F4 kørte fra 99-02 med en opdatering i 01

Af andre modeller kan følgeder anbefales
Yamaha FZR 600 R. Den med ræveøjnene der ligner YZF 750 og den nye FZR 1000
Kom i 94 og gik til 95

Fra : TheHobbit

Dato : 24-07-03 08:02

Mange tak for det meget uddybende svar!

/Stephan

Fra : bns

Dato : 24-07-03 21:49

jeg har selv en zx6r fra 98. Den er udemærket at køre på og den kan er
også god at køre langt på (incl. passager og bagage ,også for
passageren, hvis de ikke er for høje). By kørsel er selvfølgelig ikke
en livret for håndleddene, men det er nok det samme for de tre nævnte
modeller, dog er den væsentlig bedre end GSX-R og R6'eren, men dem har
du jo heller ikke nævnt. Modellen er god til transport, da den har et
vist bundtræk, så man sagtens kan køre den i mellem området.
Holdbarheden er god på ZX'eren, men det er den også på CBR, kan ikke
rigtig udtale mig om yzf, da jeg ingen erfaring har med disse.
Tror som før nævnt, at det bedste er at komme ud og prøvesidde for at
finde ud af hvilken der passer bedst til dig!!
mvh. Brian