Scottoiler og blanke ruller
Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-07-03 07:32

Hejsa,

efter jeg igen begyndte at bruge min scottoiler, har jeg lagt mærke til, at
rullerne på kæden er blevet blanke.

Da jeg før brugte kædespray var der intet med blanke ruller.

Min scottoiler er monteret så den drypper nederst ved kædehjulet på højre
side ca 1-2 mm over kæden, lige efter kæden er gået i indgreb med kædehjul.
Som scottoiler foreskriver, og jeg har set flere gøre.

Er det bare fordi at scottoileren renser kæden, at de ser sådan ud ?

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Esben Bøll

Dato : 23-07-03 07:43

Det Samme er sket for mig. og undrede mig også over det.
men jeg er også kommet til den konklusion at det bare er fordi de
bliver rene for en gang skyld.

MVH Esben Bøll

Fra : Kristian Budde

Dato : 23-07-03 10:09

> at

Man kunne prøve med en vatpind at tørre lidt på midten af en rulle og så se
om der er olie på? Jeg gik selv om undrede mig da jeg begyndte at bruge min
Scottoiler da mine ruller ligeledes var klart mere blanke end de ellers har
været men jeg har tjekket at der er et lag klar olie på rullerne og så er
det vel fint.

Kristian Budde

Fra : Anet

Dato : 23-07-03 13:28

Jeg syntes at hvis man kender sin maskine og har prøvet at den f.eks på en
langtur er tør for smøreevne så kan man høre at kæden siger anderledes.
Dette har jeg jo så selvfølgelig ikke været udsat for efter at jeg fik
scottolier monteret på min mc.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Hans Erik Elley - mc~

Dato : 23-07-03 20:25

Der er også dem (som f.eks. jeg) der mener at Scottoiler altid
kun kan være et supplement til den alm. kædesmøring. Man bør
aldrig stole 100% på en scottoiler. Jeg giver f.eks. RF'eren en gang
BellRay Ceramic før og efter en god lang tur. Scottoileren ansér jeg
kun for at 'optimere' smøringen, eller supplere hvis jeg skulle glemme
at smøre kæden. Husk kæden er din 'livline'...

/H@ns Erik :)
www.mcpilots.dk

Fra : Brian Luckow

Dato : 26-07-03 08:07

Det smarte i det kan jeg ikke rigtigt få øje på, tværtimod ville jeg sige.
Man skal jo bare sørge for at Scottoileren hele tiden er justeret korrekt,
f.eks. i skrue lidt op få den hvis man kører i regnvejr. Det er én af de
smarte ting ved Scottoileren, kæden bliver konstant smurt. Den anden smart
ting ved en Scottoiler er, at olien jo er så tynd, at den sammentidigt
renser kæden, skidt og olie bliver "slynget" af kæden. Alle de kædespray jeg
kender til, at noget klæbrigt stads, der binder skidtet fast til kæden. En
beskidt kæde formindsker levetiden af kædekittet.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Kenneth T

Dato : 01-08-03 17:42

>Der er også dem (som f.eks. jeg) der mener at Scottoiler altid
>kun kan være et supplement til den alm. kædesmøring. Man bør
>aldrig stole 100% på en scottoiler.

Eller gør som mig, tjeck om kæden er smurt hver gang du tanker, eller kommer
hjem fra en tur -så er det jo let at skrue lidt op eller ned..

--
MVH
Kenneth T