Fjernelse af insketer....
Fra : Ninja Rider

Dato : 22-07-03 23:48

Hejsa

Jeg har et alm. spørgsmål.
Hvordan fjerner jeg nemmest insekter på Hjælm, kåbe, og UDSTØDNING?
Min udstødning ligner snart noget fra et Massemord! Der er massere af
insekter der er brændt fast. Jeg har prøvet med højtryks renser, men det
kan ikke tage dem. Jeg kan dårligt skrabe dem af med neglen!
Hvad kan jeg bruge der virker?

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-07-03 23:55

Ninja Rider wrote:

> [...]
> insekter der er brændt fast. Jeg har prøvet med højtryks renser, men
> det kan ikke tage dem. Jeg kan dårligt skrabe dem af med neglen!

Kan alm. insektfjerner ikke få has på dem?

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Martin Poll

Dato : 22-07-03 23:58

Ninja Rider wrote:
> [...]
> insekter der er brændt fast. Jeg har prøvet med højtryks renser, men
> det kan ikke tage dem. Jeg kan dårligt skrabe dem af med neglen!

Hej emil
På hjelm og kåbe plejer jeg lige at ligge en våd engangsklud over en halv
timestid, så er de lige til at tørre af bagefter.
Jeg har aldrig haft insekter på min udstødning, men se om det ikke hjælper
med samme
metode.

MVH
Martin Poll
SL1000
www.martinpoll.dl

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-07-03 00:05

> Hvordan fjerner jeg nemmest insekter på Hjælm, kåbe, og UDSTØDNING?

Prøv evt. at sætte det i blød med opvaskemiddel, evt. på en fugtig klud.
Dette virker fortræffeligt på ting der er brændt fast på køkkengrej, så
hvorfor ikke også på en udstødning?

Jeg har dog ikke afprøvet dette råd. Det er bare en ide som jeg tror er god.

Mvh.
Jesper

Fra : Torben Hansen

Dato : 23-07-03 08:23

Hej...

Jeg bruger en produkt der hedder "magica" fra Vejle teknisk kemiske fabrik.
Se mere på www.vtk.dk
Jeg kan varmt anbefale dette produkt, som også er perfekt til at rense fælge
osv med.... Eneste minus er prisen Og mindste køb er en 5 liters dunk,
tror prisen er 400.- incl moms.

Hilsen Torben
Duc 916 bip. årg 1997 "på Plader"

Fra : Thor

Dato : 23-07-03 08:53

hej
jeg bruger bare en avis.
fugt avisen, smid på det der er insekter på, plader lidt mere vand over den,
og lad det simre en 5-10 min.
så kan det tøres af med en børste/svamp meget nemt, og billigt :)
Mvh TB

Fra : BoS.

Dato : 23-07-03 08:40

Ninja Rider wrote:

> Hvad kan jeg bruge der virker?

Hej Emil

En ny udstødning er hvad der skal til...

mvh Bo

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 09:13

Hejsa

BoS. wrote:
> En ny udstødning er hvad der skal til...

Ja, men det er jo lidt kostbart at gå og skifte udstødning flere gange
om året!

Mvh Emil

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 23-07-03 23:13

Ninja Rider wrote:
> Hejsa

> Ja, men det er jo lidt kostbart at gå og skifte udstødning flere gange
> om året!
>
> Mvh Emil

Du kan jo nøjes med to sæt.
Sæt rent sæt på og lad det snavsede ryge i opvaskemaskinen
Gentag processen næste dag/uge med omvendt fortegn ...

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 23-07-03 09:24

> [...]
> insekter der er brændt fast. Jeg har prøvet med højtryks renser, men
> det kan ikke tage dem. Jeg kan dårligt skrabe dem af med neglen!
-------------------
Var der ikke et par stykker der engang foreslog barber skum???
Kunne godt forestille mig at det virker... Bare lade det sidde et stykke
tid..

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Armand

Dato : 23-07-03 16:44

Oliver Bruchhaus <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en

> Var der ikke et par stykker der engang foreslog barber skum???
> Kunne godt forestille mig at det virker... Bare lade det sidde et stykke
> tid..

Barberskum er mit hemmelige våben imod alt smuds i husholdningen!

Udover at man lettest fjener insekter fra hjelm og kåbe ved at fjerne dem
tidligst muligt, er skummets bedste egenskab at det er skabt med det formål
at opbløde (skægstubbe) og at konsistensen gør at denne opblødende effekt
kan påvirke emnet i længerevarende tid. Selv de mest indtørrede og
fastsiddende insektrester bliver mindst så bløde at man kan få dem af v.h.a.
en negl!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-07-03 15:23

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Udover at man lettest fjener insekter fra hjelm og kåbe ved at fjerne dem
> tidligst muligt..........

- - - - hvilket i praksis vil sige dagligt, når faunaen er som p.t.

--
Armand
(med 50 km igennem det sydjydske landskab omkring kl 23 i går, og et visir

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-07-03 11:13

I tråden: bfkevf$kum$1@sunsite.dk,
Skrev Ninja Rider :
> [...]
> massere af insekter der er brændt fast. Jeg har prøvet med
> højtryks renser, men det kan ikke tage dem. Jeg kan dårligt

Jeg bruger :MOTOREX moto - clean (900?)
koster ca. 10 euro (på nettet) for 500 ml. på sprayflaske, der fås
refill
Det sprøjter jeg udover MC'en, lader det sidde et par minutter,
skyller let med vand, børste på og skylde - tørre, resultat : MC ren

Købte det sidst ved MC centrum Aalborg, men har tidligere fået det ved
Farsø MC
Kan også tage olie/fedt
--
Dun@nt