legetøj
Fra : Kim Olsen

Dato : 22-07-03 16:49

Hej

Så er legetøjet til de lange vinteraftener indkøbt:

En DKW 125/2E 1953.

Sidst synet i 1967, men kunne dog på trods af 5-6 års stilstand både starte
og køre.

Men lidt nyt gummi, nye eger og ikke mindst maling er hårdt tiltrængt.

Og prisen kr. 6000,-

Hilsen

Kim Olsen

Geely Boss JL150T-6 - 2003
DKW 125/2E - 1953

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 23-07-03 00:19

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
starte
> og køre.
>
> Men lidt nyt gummi, nye eger og ikke mindst maling er hårdt tiltrængt.

Hej Kim

Tillykke med din "nye" DKW )
Men jeg kan ikke genkende modelnummeret "125/2E" !!
Ifølge "mine kilder" blev 125'en efter 1945 udelukkende lavet i følgende
modeller: RT 125, RT 125 W, RT 125/2a, RT 125 H, RT 125/2 og RT 125/2 H.
Hvis du mangler reservedele skal du (ud over MC-nyhedsgrupper og
stumpemarkedeer) prøve "Motorrad Stemler" i Tyskland
(http://www.motorrad-stemler.de) og "DKW Veteranteile Geyer"
(http://www.dkw-geyer.com).
Og så held og lykke med restaureringen.

Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT 250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-07-03 16:28

Hej

Nu er jeg også kun blev klogere af af læse på internettet, men RT 125/2E er
rigtigt, men den adskiller sig ikke fra RT 125/2. Den der hedder RT 125/2H
har vist altid støddæmper ved baghjulet, hvad de første ikke har.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Jarl Olsen

Dato : 23-07-03 01:16

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message
> [...]
starte
> og køre.
>
> Men lidt nyt gummi, nye eger og ikke mindst maling er hårdt tiltrængt.

Hej Kim.

Mange gange tillykke med det ædle stykke gamle mekanik. Det er noget ganske
særligt at køre på disse gamle maskiner. Husk at meld dig ind i en
veterankulb, så du får din gamle cykel kaskoforsikret for ingen penge.

Held og lykke med restaureringen.

Mvh
Jarl
--