Endnu et spørgsmål
Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-01 21:55

hej igen, idag har set min næste mc (næsten).
Den står ved Mogens Pedersen og er en Suzuki RF900 fra 1995 og har gået
40000 km.
Den kan ses på deres hjemmeside.

Jeg har undersøgt lidt omkring modellen, og det lyder som en god cykel.

Hvad mener I ?

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-04-01 22:36

On Mon, 2 Apr 2001 22:54:51 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>Jeg har undersøgt lidt omkring modellen, og det lyder som en god cykel.
>
>Hvad mener I ?

Hmmmm,jeg vil helst ikke sige hvad jeg mener,men Bike (UK) havde en
brugt-Buyers guide fornylig,du kan evt. smutte forbi mig og låne den
hvis du vil.Kontakt mig på mail,hvis du er interesseret.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-01 22:52

Hej Michael,
tak for svaret, hvad stod der så om en RF900 ?
Var det meget negativt ?

Thomas Jensen, Odense

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-04-01 23:08

On Mon, 2 Apr 2001 23:52:16 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>Hej Michael,
>tak for svaret, hvad stod der så om en RF900 ?
>Var det meget negativt ?

Nej ikke _meget_ negativt,men synderligt imponerede var de nu heller
ikke,noget i retning af mange kræfter til få penge,men middelmådig
kvalitet og dårlig forgaffel (bedre på en RS2) og affjedring generelt
,lidt problemer med karburatoris og andre småting.Nok først og
fremmest en hurtig sportstourer med vægt på touring.Men de er vel
forholdsvis billige ,så kan godt være et fint køb udfra den
betragtning.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Michael Helsvig

Dato : 02-04-01 23:45

Hvis den får lind lindolie, så er den så god som ny. Den skal bare have et
lille lag. Det er let.

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Sometimes I just want a lover. Sometimes I just need somebody, to hold me till the end.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-01 06:52

>Hvis den får lind lindolie, så er den så god som ny. Den skal bare have et
>lille lag. Det er let.

jow jow

Fra : Emil

Dato : 03-04-01 09:05

Jeg har kørt rf900 i to år (også 95'er) og har været 100% tilfreds med den. Eneste problem har været med druknende NGK tændrør, -det blev ordnet ved at bruge modellen C9E i stedet for CR9E. Jeg kender flere der kører samme cykel, -ingen har nogensinde haft problemer med den.

Fakta er, at man får en overfed, stor og ikke mindst billig touringracer der sagtens kan tåle sammenligning med de store fra andre mærker (VFR800, YZF1000 osv.).

Jeg vil øvrigt ikke anbefale at købe den hos M.P., -kender flere der har været utilfredse med at handle der.

-Det kan være vi ses på vejene engang (bor selv i Odense)
Jeg er nødt til a smutte, -skriv hvis du vil have mere at vide om gadens fedeste bike!

Emil

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-01 11:53

Hej Emil,
tak for dit svar, men jeg kan ikke snede til den mail adresse du opgiver,
den siger unknown user, så derfor skriver jeg her.
Jeg kan forstå at du er glad for din RF900, længere oppe i tråden på
nyhedsgruppen, er der én der snakker om der skulle være noget med forgaflen
??
Er det bare at den ikke er som på en ny R1, eller der noget galt med dem ?
Jeg har læst mig til, at skulle være en fin mc, som blander touring og sport
fint.
Kan man køre langt på den, uden at være helt smadret ?

En andet spørgsmål er, om du mener at 40000km er meget.
Dem jeg har snakket med, mener det ikke, da den jo er vandkølet.
Det kommer selvfølgelig an på hvordan den er kørt, hvilket jeg kan se ud fra
registreringsattesten næste jeg jeg kigger på cyklen.

Mht MP motorcykler har jeg kun gode erfaringer og dem jeg kender er også
godt tilfredse, men der er sikkert også folk der har haft uheldige
oplevelser derude.

tak for hjælpen

Mvh

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-01 11:54

det jeg mente med at jeg kunne se det ud fra registringsattesten var,
hvilken alder personen der har haft har.

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-01 14:19

On Tue, 3 Apr 2001 12:53:09 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>Er det bare at den ikke er som på en ny R1, eller der noget galt med dem ?

Sjovt du lige skulle sige R1 for den har heller ikke verdens bedste
forgaffel (for en ultrasportsMC ).

Men nej,der er ikke noget galt med den sådan at forstå at den går i
stykker,mere at den affjedringsmæssigt er mere til touring end
sport,men det passer vel fint til cyklen iøvrigt,så sålænge du er klar
på det,ikke noget der bør afholde dig fra en RF900.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : origo@earthling.net

Dato : 03-04-01 14:25

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> wrote in message

> Sjovt du lige skulle sige R1 for den har heller ikke verdens bedste
> forgaffel (for en ultrasportsMC ).

Sjovt du sier det, for det er faktisk presis hva den har. En av de beste
forgafler på markedet ifølge Maxton i UK.

Men - den trenger stivere fjedre hvis man veier mere enn 70-75kg, spesielt
hvis man kjører meget på bane. Og med stivere fjedre kommer samtidig
behiovet for litt mere returdemping. Korrekt satt opp performer den på høyde
med en Öhlins, også dette ifølge Maxton.

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-01 14:25

On Tue, 3 Apr 2001 15:24:48 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Sjovt du sier det, for det er faktisk presis hva den har. En av de beste
>forgafler på markedet ifølge Maxton i UK.

Jeps,jeg er klar på at Maxton bruger og anbefaler den med anden indmad
også til andre ombygninger,men ikke som standard ab. fabrik

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-01 14:30

jeg kører en del lange ture, så derfor vil det passe mig fint med en
affjedring der passer til dette.
Men jeg vil også gerne have en mc der kan flytte sig

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-01 14:33

On Tue, 3 Apr 2001 15:30:08 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>jeg kører en del lange ture, så derfor vil det passe mig fint med en
>affjedring der passer til dette.
>Men jeg vil også gerne have en mc der kan flytte sig

Så passer en RF900 glimrende til dig,passende affjedring og masser af
kræfter til lange ture med pæn marchhastighed.Kvalitetsmæssigt ikke
nær på højde med en VFR IMHO,men den koster jo heller ikke nær så
meget.Umiddelbart lyder det som om den opfylder dine behov fint.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-01 15:48

kan det kvalitetsmæssige hæves ved fx at give helecyklen en gang klarlak ?
Eller hvad er det som ikke helt er 100% på den ?
Undskyld jeg er så stædig

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-04-01 16:10

On Tue, 3 Apr 2001 16:47:30 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>kan det kvalitetsmæssige hæves ved fx at give helecyklen en gang klarlak ?

Du kan da prøve,men det er næppe nok (til at nå f.eks VFR niveau)

>Eller hvad er det som ikke helt er 100% på den ?

En suzuki på godt og ondt,for nu lige at citere fra brugt guiden:

"Finish quality is mediocre" og "the big problem is the mismatch
between what the looks promise and what the the machine actually
delivers"

Mere konkret er der en del småting:

Den kan have en del problemer med motorvibrationer,sædet ikke godt,den
bliver meget nemt ridset (tynd lak),forbremsen ikke helt i top,paneler
der rasler,generatoren rasler i tomgang - den slags småting.

Men-men det betyder ikke nødvendigvis noget for dig,og man skal
bedømme den som det den er,en stor hurtig (sports)tourer og til det er
den sikkert god,bare du ikke forventer for meget sportsligt af den,for
så tror jeg godt du kan blive lidt skuffet.Problemet er jo at
udseendet lover mere sport end præstationerne kan holde.

>Undskyld jeg er så stædig

Det _skal_ man da være ,men ellers tøf lige forbi og læs hele
teksten i den Buyers-guide.

Vær også klar over at meget af ovenstående er præget af min personlige
mening om cyklen,ligeså vel som de meninger du får fra ejere af
modellen ... ingen af delene repræsenterer nødvendigvis den
absolutte sandhed,tag det med i dine overvejelser,men lad det ikke
være afgørende - prøv den selv.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Armand

Dato : 04-04-01 01:37

> kan det kvalitetsmæssige hæves ved fx at give helecyklen en gang
klarlak ?
> Eller hvad er det som ikke helt er 100% på den ?
> Undskyld jeg er så stædig

Eftersom det er længe siden at ordet har været fremme, vil jeg lige
bringe det på banen ved denne gunstige lejlighed:

Bøttejern!

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-01 06:09

> Eftersom det er længe siden at ordet har været fremme, vil jeg lige
> bringe det på banen ved denne gunstige lejlighed:
>
> Bøttejern!

øhhh forklaring udbedes

Fra : Emil

Dato : 04-04-01 12:06

Så er jeg her igen, -jeg kan se at Michel pax deorum fortsætter med sine halvsure opstød overfor RF900'eren. Hvis man roder rundt i en mc-test fra et blad kan man sgu altid finde småting at trække frem, -ligegyldig hvilken model det er.
Motorvibrationer og generatorstøj har jeg ikke mærket noget til, -hvis det evt. på testbænken skulle være mere end andre modeller kan jeg kun sige, at det på ingen måde er generende ved daglig brug. Eneste ting jeg kan komme i tanke om, er at RF900'eren har lidt ujævn motorgang ved tomgang, den står nærmest og "pulserer " (tjek evt hos M.P.), men det er fuldstændig normalt.

Kørestillingen er rigtig god, en anelse mere sportslig end andre "sportstourere", men fint til lange stræk syd på. Lidt ekstremt eksempel, men en kammerat kørte strækningen Cannes - Odense i ét stræk sidste år (ved det er sindsygt), men det fortæller måske lidt om at man sagtens kan køre langt på denne cykel. Det med at sædet ikke skulle være godt kan jeg ikke se nogen mening med.

Panelerne rasler ikke (åndsvag påstand), og lakken, -specielt på den du overvejer at købe, er overhovedet ikke tynd. Denne model som min egen kostede dengang 10.000 kr mere bl.a. pga. ekstra tyk metallak. Klarlak er ikke nødvendigt. Giv den en gang metallak-forsegler og den skinner som ny.

Forbremserne er selvfølgelig ikke ideel til hardcore banekørsel, men til en sporttourer som denne er de glimrende. Tjek flg. udrag af en test:

"...no reservations can be made about the brakes. Big triple-disc brakes offer tons of stopping power, with plenty of feel...even hauling the RF down from triple digit speeds repeatedly down a mountain pass, I was unable to induce fade...
The four-position brake lever offered a good range of adjustment that fit my hand on the third setting. From there, I never needed more than two fingers on the lever, and was still able to keep the other two the bar, for control. They had good initial bite, without being grabby, and produced stopping power linearly..."

Og med hensyn til affjedringen, -denne test fra "MC NEWS":

"The suspension does acquit itself admirably when a few bumps are thrown in to the equation, the RF9 shrugs them off as though they weren't there and instills supreme confidence in the rider."

Med hensyn til sammenligningen med VFR 800 'eren har de denne kommentar:

"The RF does not have the technological brilliance of the VFR 800, but would well and truly shame the VFR when the time comes to press on a bit quicker than socially responsible."

Og til sidst Thomas, -tag kommentarerne fra Michael og andre suzuki-haters med et gran salt. Opstødende skyldes to ting: En gammel fordom overfor suzuki som værende en andenrangs-cykel, der ikke kan måle sig med de andre mærker (hvem ler nu, hvor de tre gixxere sparker alle andres røv...) og irritation over at de selv har givet 20-30% mere for en cykel der ikke er bedre end en tilsvarende suzuki-model.

Venlig hilsen Emil - teandersen@hotmail.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-01 14:37

Hej Emil,

tak for det fyldestgørende svar.

Jeg har snakket med MP og de vil give 45000,- for min XJ600s div,
så jeg har ringet til banken, men venter på at de ringer tilbage ))

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-01 16:03

On Wed, 04 Apr 2001 11:06:21 GMT, "Emil" <Emil.news@kandu.dk> wrote:

<Snip -det hele>

Tjah Emil, detaljerne i dit forsvar af RF900 synes jeg sådan set er
fine nok (men der er vist en del der er uenige med dig),men din facon
og sprogbrug er på sandkasseniveau,så jeg vil lade det stå for sig
selv og ikke kommentere yderligere.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Mich@el

Dato : 05-04-01 03:24

Hej Michael

"Michael K. S." wrote:

> men din facon
> og sprogbrug er på sandkasseniveau,så jeg vil lade det stå for sig
> selv og ikke kommentere yderligere.

Yep - Det er Emil i en nøddeskal.
--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-04-01 17:30

"Emil" <Emil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Lidt brokken over M.K.S<

Michael er honda mand (bare et gæt) og intet ondt i det, vi syntes sku
allesammen selv vi har valgt DET rigtige (stoltheden er sku skrøbelig)

Michael er ikke et hak bedre/værre end alle os andre

Faktum: (ifølge mig

Suzuki er billige, og intet er gratis, men desigmæssigt ligger usugier sku i
top, bare se med bandit´00/01 (600/1200) kawa og de andre kommer også med
deres tilsvarende nu..

Jowel kan der være lidt kvalibrister, men efter hvad man betaler får man sku
meget for pengene, og den ekstra kvalitet på finish (lak mm) betaler sig kun
hvis man har tænkt sig at beholde cyklen i mange år/kilometer..

Faktum: jeg har en gsxr600 ´98, købt i ´00 med 8kkm på klokken. En kanon
cykel hvis man er til ræs, jeg skal ikke beholde den 10år/150Kkm (gu ve om
den holder så længe) og skulle jeg have haft ZX6 (fed cykel) eller CBR600F4
(for meget bedstefarlook) eller R6(mumser) så skulle jeg have været af med
mange flere penge.

Penge som jeg ikke havde, og jeg tror sku ikke jeg havde haft færre
problemer med en af de andre, jeg har nemlig ikke haft nogen med gixxeren.
Jeg havde sku helt sikkert ikke været bedre til sving (stinker) med en af de
andre. Men jeg havde ikke haft råd til at køre nær så mange km sidste
sæsson.

Det en smagssag hvorfor køber nogen Seat Leon og andre Audi A3, det er samme
chassi,motor og ophæng..pladsen er endda bedre i Leon. Bare fordi den er
billigere behøver den ikke at stinke, nogle ting er faktisk bedre da du kan
købe en nyere model for de samme penge..

Hilsen

Morten Dahl
- ikke intresserer sig for mærke, men glæden ved at udnytte det man har.

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-04-01 18:29

On Wed, 4 Apr 2001 18:30:16 +0200, "Morten Dahl"
<psyco_dpu@get2net.dk> wrote:

>Michael er honda mand (bare et gæt).

Nej-nej,det passer slet ikke ,jeg har faktisk en ½-Suzuki og ingen
Honda,men Suzukidelen er lidt noget skrammel,idag opdagede jeg f.eks
en udstødningventil der havde savet lidt i stempelkronen på min
herrrrrlige RGV-motor,lækkert med lidt at bruge penge på en gang
imellem,ellers kunne man jo gå hen og få J.V. And nykker (det er der
ingen chance for nu ).

> og intet ondt i det, vi syntes sku
>allesammen selv vi har valgt DET rigtige (stoltheden er sku skrøbelig)

Narj - jeg er nu lidt i tvivl lige i øjeblikket

>Michael er ikke et hak bedre/værre end alle os andre

_Det_ er i hvert fald helt rigtigt,blot synes jeg ikke det er så
relevant i dette tilfælde,faktisk er der hele 2 Suzukier jeg godt
kunne bruge en SV650S og en Gixxer750,men resten siger mig nu ikke
alverden det er korrekt og en RF900 er selv i dens segment,absolut
ikke noget der imponerer mig.Der blev spurgt til meninger her og jeg
holdt mig faktisk ret meget tilbage og tilbød en brugttest så manden
selv kunne tage stilling til relevansen.Emil er jeg bange for vil
afvise alt som sludder uanset hvad,(idet nogle tror at en kritik af
deres cykel er en kritik af dem) ,og sådan noget gider jeg bare ikke.

EOD on my part.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-01 18:54

[...]
-----------------------

Det er muligt nogle "suzuki-hadere" overdriver, men det er nu et faktum at
mange Suzukier er billigere end tilsvarende cykler af andre mærker, og at de
(sikkert derfor) har en helt anden finish, så det ER nu ikke nogen dum ide
at læse kritikken, og tjekke om det gælder netop den model man er ved at
købe!

Mvh.
Rittig
Suzuki ejer.

Fra : Morten Christensen

Dato : 04-04-01 19:05

"Emil" <Emil.news@kandu.dk> wrote in message news:9aev42$suc$1@sunsite.dk...
> [...]
mærker (hvem ler nu, hvor de tre gixxere sparker alle andres røv...) og
irritation over at de selv har givet 20-30% mere for en cykel der ikke er

Aaaaaaaand.... TOUCH DOWN! ,-) *hehe*

Det er sådan de ska' ha' det ;P

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 05-04-01 04:58

> øhhh forklaring udbedes

= Skrammel!

- Suzuki'er ER betydeligt ringere i finish'en!
Gå rundt blandt 5 år gamle motorcykler til et træf og noter dig
tilstanden af diverse fabrikater/modellers stel-lakeringers tilstand
inde i krogene ved motorophængene, og du vil blive skuffet over
Suzukierne!

- Suzuki har ubetinget et skrammel-ladesystem der er reguleret på
primitiveste vis!
Det er ikke sjældent at man hører om Suzuki'er der har brændt det ene
eller andet af i ladesystemet!

Suzuki reservedele er ubetinget markedets dyreste, kun Aprilia hænger
på!!
Tag telefonen og ring til en forhandler for at forhøre dig om prisen på
et par basale reservedele (forlygte, kåbeside koblings/bremse -greb?)
til en RF'er, og gør det samme med en modsvarende Yamaha eller Honda!
Jeg har en RGV og knækkede ved lejlighed den ene del af det leddelte
bremsegreb - 150,- kr var prisen. Heldigvis gik det op for mig at det
var samme greb der sad på Kawa's KR-1, og købt af Kawa-importøren
kostede det komplette greb (begge ½-dele!) kun det halve!
Et gearet fortandhjul til RGV'en ville Suzuki have 1.500,- kr for =

Sidste forår var der en her i gruppen der kørte ind i siden af en bil
med sin RF'er: Hastigheden ved impact, var ikke højere end at
forgaffelbenene end ikke bukkede - Men kronrøret blev flået ud af
stellet !!!

Det kan godt være at Emil er overbevist om at gruppens Suzuki-hadere har
mistet overblikket; men han er nu selv også godt snævertsynet i sin
forherligelse af det køretøj han nu engang har ofret sparepengene på !

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-04-01 17:31

> [...]
>
> Eftersom det er længe siden at ordet har været fremme, vil jeg lige
> bringe det på banen ved denne gunstige lejlighed:

Den måtte jo komme før eller siden..

hvordan med knasterne på den model

-
Morten Dahl
der syntes at kunne huske citerede person savle over noget bøttejern...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-01 18:27

hvad fanden betyder det bøttejern da ???

Fra : Armand

Dato : 05-04-01 04:55

Morten Dahl <psyco_dpu@get2net.dk> skrev i en

> Den måtte jo komme før eller siden..
> hvordan med knasterne på den model

Jeg er fortsat skeptisk, omend at alle bedyrer at de vandkølede ikke har
den skavank!
Jeg mener: Hvorfor skulle de endelig få rettet sagen, når de ikke
engang fik det gjort efter 8-10 år, da man droslede motoren ved hjælp af
svagere knaster og lagde den i GSXF'erne ???

> Morten Dahl
> der syntes at kunne huske citerede person savle over noget
bøttejern...

Læs lige mit efterskrift til indlægget i strengen: "DYMAG carbonfælge" á
04-04-01 kl. 04:14!

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-04-01 07:08

> [...]
> engang fik det gjort efter 8-10 år, da man droslede motoren ved hjælp af
> svagere knaster og lagde den i GSXF'erne ???

Der er kun en ting at gøre, vi splitter min ad for at checke status på
knasterne (og evt stille ventiler

Hvornår har du tid og ikke mindst lyst..

> Læs lige mit efterskrift til indlægget i strengen: "DYMAG carbonfælge" á
> 04-04-01 kl. 04:14!

Jeg havde godt set den.
Det eneste rigtige ankepunkt jeg personligt kan finde på den må være det med
olietrykket ved baghjulskørsel..

-
Morten Dahl
Gsxr600 - nu med endnu flere..........ridser!

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 02:16

> Der er kun en ting at gøre, vi splitter min ad for at checke status på
> knasterne (og evt stille ventiler
> Hvornår har du tid og ikke mindst lyst..

Påsken!?

> Morten Dahl
> Gsxr600 - nu med endnu flere..........ridser!

Pak den ind i noget selvklæbende hyldepapir

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-04-01 18:11

Var der ikke noget med et svagt stel. Mener en her fra gruppen havde gjort
sig nogle erfaringer. Det endte vist med brud på stellet. Anyone ??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.