Jeg fatter det ikke..
Fra : røde

Dato : 02-04-01 21:27

Hvorfor ringer i ikke til told og skat hvis i er i tvivl om ca afgiften på
en motorcykel. De ved det.
Så betaler man det og hvis man er heldig så får man noget tilbage...SÅ NEMT
ER DET.

en telefon opringning....nemt ik.

hilsen røde SJUKKERNE MC HORNBÆK

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 02-04-01 23:30

"røde" <sjukker@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> en motorcykel. De ved det.
> Så betaler man det og hvis man er heldig så får man noget tilbage...SÅ

Nej, de forlanger en kopi af en registrerings attest, dvs. man skal faktisk
købe cyklen før man kan få et foreløbigt skøn over afgiften.
De bruger jo bare nogle tabeller, som de kunne lægge ud på nettet, men så
har paverne jo ikke mere at skulle have sagt.

Poul B-H

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-04-01 19:11

"Poul Bekker-Hansen" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, de forlanger en kopi af en registrerings attest, dvs. man skal
faktisk
> købe cyklen før man kan få et foreløbigt skøn over afgiften.

Du behøver da ikke købe cyklen for at få en kopi af registreringsattesten?
Det kan en kopimaskine da hurtigt klare.

> De bruger jo bare nogle tabeller, som de kunne lægge ud på nettet, men så
> har paverne jo ikke mere at skulle have sagt.

Nej, der er ikke bare tabeller. Det er et skøn baseret på de data de har
over tidligere afgifter og markedspriser, og der er mulighed for ganske
pudsige udsving fra model til model.

Rittig

Fra : røde

Dato : 03-04-01 22:05

Nej hvor har du dog ret Claus...just præsis

Fra : røde

Dato : 03-04-01 22:04

Poul Bekker-Hansen skrev i meddelelsen <9aaugb$e4q$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]

>Poul B-H
>
>det var sørme ikke tilfældet da jeg fik forhåndsvurderingen på min Harley.
Jeg ringede ind og fik et beløb på en Harley af det mærke fra det år. De
forlangede ikke noget ...

Hilsen røde SJUKKERNE MC HORNBÆK

Fra : Claus Kenberg

Dato : 03-04-01 17:18

> [...]
> en motorcykel. De ved det.
> Så betaler man det og hvis man er heldig så får man noget tilbage...SÅ

[SNIP]

Hej

Ikke for at blande mig, men jeg kender flere hvor det ikke har været helt så
lige til...

Dette link har en glimrende forklaring på MC-import af udenlandske mc'er:
http://www.julsbaek.dk/registrering.htm

Det var noget jeg faldt over helt tilfældigt, men det virker som om det
giver et godt overblik.

Mvh
Claus Kenberg
Vi ses derude - med poten i vejret

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 03-04-01 22:18

> [...]
> http://www.julsbaek.dk/registrering.htm
>
> Det var noget jeg faldt over helt tilfældigt, men det virker som om det

____________________________
Hmm, under beregning af afgift, stiger afgiften jo ældre maskinen er !!!
En MC der er købt til 40K, der er op til et år gammel koster 58216.8 i
afgift
En MC der er købt til 40K, der er over 6 år gammel koster 70291.8 i afgift

Det er da helt forkert, eller hva ?

eller en ret god side =:)

Anders Rude Andersen
SV650S

Fra : Claus Kenberg

Dato : 04-04-01 20:11

> [...]
> afgift
> En MC der er købt til 40K, der er over 6 år gammel koster 70291.8 i afgift

Tjaa du har ganske ret. Regne kan han ikke, men meningen er da god nok.
Afgiftsberegningen er selvfølgelig en fejl.
Jeg har aldrig rigtig læst det. Det var bare en side som jeg bookmarkede da
jeg en dag surfede forbi. "Den er der nok nogen der får brug for" - tænkte
jeg. Og ganske rigtigt...bare synd med den regnefejl.

Mvh

Claus Kenberg