Import, syn, osv.
Fra : anders boesen

Dato : 21-07-03 19:02

Jeg har besluttet at min første cykel skal være en Yamaha SR500. Faktisk
mest baseret på lyden! Har dog hørt en masse positivt om denne model senere.

Mine planer er at jeg vil anskaffe mig en her inden for den nermeste tid og
så renovere/ombygge den, så den er klar til sommeren 2004.
Mit første problem, har lige købt bil så har ikke så mange at gøre med lige
PT. men så tænkte jeg på om det kan lade sig gøre, at købe en cykel uden
afgift.
Få vuderet afgiften, evt. synet. Dette uden at betale afgiften før sommer
2004, hvor jeg vil have pladerne på?
Er det ikke sådan ca. det foregår?

Problem nummer to. Jeg er ikke alt for god til det tyske. Er der nogle
firmaer der importere cykler for en til en rimelig pris? Har kigget på
Mobile.de priserne starter fra 500euro og op, så er jo ikke intereseret i at
betale det samme bare for at købe den og få den til DK. Nogle forslag?

Håber der er nogle flinke gutter som kan hjælpe med mine spørgsmål!!

MVH Anders.

Ps. Hvor meget må man ændre på Hjul/Dæk montering, set fra lovens side?

Fra : Hekto

Dato : 21-07-03 20:51

In article <3f1c29ae$0$97178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, anders
boesen says...
> [...]
> betale det samme bare for at købe den og få den til DK. Nogle forslag?

Der er nogle firmaer i det jyske der importerer, og de har fra tid til
anden SR500, SRX600 ... og Honda XBR 500, alle een-cylindrede.
www.gammelgaards.dk og www.mcgaragen.dk o.s.v
Mange af dem kan du finde i DBA, under cykler uden afgift.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 21-07-03 22:59

anders boesen wrote:

> Jeg har besluttet at min første cykel skal være en Yamaha SR500. Faktisk
> mest baseret på lyden! Har dog hørt en masse positivt om denne model senere.

Den er sikkert også fin - men hvia lyden er vigtig burde du høre en Honda
XBR500 - fx på lovik.net ( det er svjv ikke Arvids GB500, men en XBR500;
den har dybere lyd end GB'en, som - det har jeg en synsmands ord for -
lyder af for lidt

> [...]
> PT. men så tænkte jeg på om det kan lade sig gøre, at købe en cykel uden

Du er næppe den første...

> Få vuderet afgiften, evt. synet. Dette uden at betale afgiften før sommer
> 2004, hvor jeg vil have pladerne på?
> Er det ikke sådan ca. det foregår?

Ja, god idé / sådan gjorde jeg også: Købte en GB500 i D sidste efter år og
ventede med at syne, indregistrere og fremstille den til her i foråret.
(Nopgel mener, at man lettere kan presse T&S' vurderingsfoljk ved at vente
med at indregistrere til efter vurderingen/fremstillingen til vurdering;
men jeg tvivle på så kendt en cykel som din. Se evt. mere hos Steen Gruby
på gruby.dk

Køber du et vrag, skal du dog ikke sætte den mere i stand, end at den kan
synes og godkendes. Den kosmetiske istandsættelse bør du vente med, til
efter den har været fremstillet til vurdering. (I samme moment skal du
vide, at T&S' vurderingsmænd ikke er født igår, så der er grænser for, hvo
meget slidt lak og rust trækker ned. Som de sagde til ham, der
fremstillede sin en Aprilia Pegaso lige efter mig og fremlagde en masse
kvitteringer på arbejde, han havde fået gjort, efter han havde købt den i
udlandet: Nå, så har du vel fået den så meget billigere?!

> [...]
> betale det samme bare for at købe den og få den til DK. Nogle forslag?

Ud over Hekto's: www.folmersmc.dk på Fyn, www.classic-bikes.dk i Lystrup
og Køge Mc-Center. Men køber du hos en forhandler skal du huske at bore i
hans fortolkning af reklamationsreglerne - bed ham om navn på et par
kunder fra det sidste års tid og ring til dem.

> Håber der er nogle flinke gutter som kan hjælpe med mine spørgsmål!!

Jamen, der er SÅ mange, m/k

> Ps. Hvor meget må man ændre på Hjul/Dæk montering, set fra lovens side?

I din situation: Hvis blot de alternative dæk er skrevet ind i fx det
tyske Fahrzeughbrief (~modsvarer vores registreringsattest), burde der
ikke være problemer med at få cyklen godkendt med dem herhjemme.

Og hvis du lige vil se en anden fin et-bener, en Honda GB500:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 15:56

anders boesen <boesens@post.tele.dk> skrev i en
> Jeg har besluttet at min første cykel skal være en Yamaha SR500. Faktisk
> mest baseret på lyden! Har dog hørt en masse positivt om denne model

Kender du 600'er-storesøsteren SRX6, der er helt anderledes og absolut
u-nostalgisk!?
Motoren og teknikken er det samme, så dér er der ingen forskel!

> [...]
> PT. men så tænkte jeg på om det kan lade sig gøre, at købe en cykel uden
> afgift. Få vuderet afgiften, evt. synet. Dette uden at betale afgiften

Desværre ikke!
Du får ikke nogensomhelst i det offentlige til at røre så meget som en
finger, førend at depositum (for afgiften) er lagt!
Så der er ikke nogen mulighed for at tyvstarte renovering endsige forhale
betalingen

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 22-07-03 16:30

Armand wrote:

> [...]

> Du får ikke nogensomhelst i det offentlige til at røre så meget som en
> finger, førend at depositum (for afgiften) er lagt!

Armand, har du solstik? - han skal da have cyklen told- og reg.synet,
inden han skal lægge depositum...

> Så der er ikke nogen mulighed for at tyvstarte renovering endsige forhale
> betalingen

Jo da, han kan sætte den så meget i stand, at den kan synes og godkendes -
og ikke virker dybt utroværdig til den efterfølgende fremstilling, når
depositummet en gang er lagt

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 22:31

Richard <rpade@yahoo.com> skrev i en news:bfjl95$eia$1@abbeden.bunk.cc...

> Armand, har du solstik? - han skal da have cyklen told- og reg.synet,
> inden han skal lægge depositum...

Sure?
Jeg mener: Inden betaling af depositum er der ingen sag, og jeg regner ikke
med at SB gider besvære sig med noget der end ikke er registreret ét eller
andet sted inden for grænsen :-/

> Jo da, han kan sætte den så meget i stand, at den kan synes og godkendes -
> og ikke virker dybt utroværdig til den efterfølgende fremstilling, når
> depositummet en gang er lagt

Jup! Men den store shine-up er der ikke bedste grundlag for indtil da :-|

--
Armand.
(svedig, men endnu ikke med solstik)

Fra : Jan Petersen

Dato : 23-07-03 09:48

> [...]
ikke
> med at SB gider besvære sig med noget der end ikke er registreret ét eller

Jeg har da synet 3 gange inden depositum var betalt ! (3 forsk. maskiner)

Mvh Jan Petersen

Fra : Armand

Dato : 23-07-03 17:07

Jan Petersen <jan_j_p@undermaaten.dk> skrev i en

> ikke
> >
> Jeg har da synet 3 gange inden depositum var betalt ! (3 forsk. maskiner)

OK, så!

--
Armand.