Gode tasker!!
Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 21-07-03 17:05

Er der mon nogen der kan nævne nogle gode MC-bagagesystem-producenter.
Jeg kender stort set kun GIVI.

Jeg leder efter et system til Honda CB 900 Hornet der er til mere eller
mindre at tage af og på.

Nogen forslag?

/Jesper

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-07-03 17:15

Jesper B. Nielsen wrote:

> Er der mon nogen der kan nævne nogle gode MC-bagagesystem-producenter.
> Jeg kender stort set kun GIVI.
>
> Jeg leder efter et system til Honda CB 900 Hornet der er til mere
> eller mindre at tage af og på.

Kig evt. på www.mo-tech.de. Jeg har lige netop været nede og hente mit
Mo-Tech rack og skal montere det her en af dagene... Det virker ret godt.

Hilsner,

Tony
Fazer1000

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-07-03 22:28

Tony Lorentzen wrote:

> Kig evt. på www.mo-tech.de. Jeg har lige netop været nede og hente mit
> Mo-Tech rack og skal montere det her en af dagene... Det virker ret
> godt.

Det ser simpelthen helt rigtigt ud - men noget af en udskrivning
Jeg kunne da godt tænke mig at skifte min klump af en wingrack ud, vil du
skrive lidt om det når du har monteret og testet, det ville være rart?

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-07-03 23:23

"da godt tænke mig at skifte min klump af en wingrack ud"

Givi laver også andre racks end wingracket, og som er langt mindre. De laver
vist også nogen som let kan afmonteres, og så slipper du for at skifte dine
(formidable) Givi tasker ud. Men har kun set det i Tyskland.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-07-03 05:19

Arne Lorenzen wrote:

> Det ser simpelthen helt rigtigt ud - men noget af en udskrivning

Jeg gav 1.600 for det, der tilsvarer et Givi monorack. Det synes jeg ikke er
slemt?

> Jeg kunne da godt tænke mig at skifte min klump af en wingrack ud,
> vil du skrive lidt om det når du har monteret og testet, det ville
> være rart?

Det kan du tro. Det jeg har købt er dog ikke hele sættet - men kun
monteringsudstyr til topbox. Man kan dog senere købe resten hvis man ønsker
at udvide til at det også skal omfatte sidetasker.

Uddybende "artikel" med billeder følger.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-07-03 22:43

On Mon, 21 Jul 2003 18:04:34 +0200, "Jesper B. Nielsen"
<jesper@bramgraphix.dk> wrote:

Hej Jesper.

>Nogen forslag?

Jeg har et sæt GIVI Voyagers Bag.
Det er sådan nogen man kan lægge over bagsædet.
Jeg valgte dem idet de er skrå i bunden og dermed følger lydpotternes
hældning, og da der ikke er mulighed for at skrue noget på min Paso
var det den eneste mulighed.
De kan varieres i størrelse, således at volumen ændrer sig fra ca. 20
til 35 liter pr "sæk".
De har en ring i bunden der passer med mine bagfodhvilere, så der får
de en plasticstrip for at holde dem på plads.
Det er en anden måde at sige at jeg ikke kan have bagsædepassagerer
med sammen med taskerne.
Fuldt åbne føler jeg lidt at jeg kører med en kampvogn, men det er
åbenbart ikke så slemt enda da, de bliver hængende selv med 200+
Bevares, jeg kan sagtens mærke den ekstra vindmodstand, men det er
ikke så slemt som jeg havde frygtet.
Jeg kan ikke huske prisen, men de er købt på Lydmuren, så du kan jo
spørge der hvis det har interesse.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : BSV

Dato : 21-07-03 22:57

Prøv http://www.hepco-becker.de de har holdere til mange modeller der ikke
fylder helt vildt.

BSV

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 21-07-03 23:16

"Jesper B. Nielsen" wrote in message news:paUSa.109$hW4.45@news.get2net.dk.
> Er der mon nogen der kan nævne nogle gode MC-bagagesystem-producenter.
> Jeg kender stort set kun GIVI.
----------------

Hvad med SpeedPack fra B-Bags?
(http://www.b-bags.de/deutsch/Shop/media/Speed-Pack.html)

Har selv et sæt som jeg er meget glad for. Jeg har ligeledes skrevet en
anmeldelse af taskerne til Touring Nyt, en artikel der (såvidt jeg husker
det) blev bragt i bladet sidste sommer.

Taskerne kan bl.a. købes hos importøren, Bikes & Parts i Ålborg.

--
M.v.h.
Toshido AKA Henrik Nedergaard

AROS MotorCykel Klub - www.amck.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=64

Fra : webmaster

Dato : 22-07-03 07:57

ØV jeg troede det var om gode tasker u know

Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 22-07-03 09:18

"webmaster" <webmaster@fjerndettesenat.dk> skrev i en meddelelse
> ØV jeg troede det var om gode tasker u know

He he! jae det var heller ikke uden grund at jeg valgte den overskrift

Jeg har set at Lois har nogle "strap-on" tasker der ser fine ud. Men hvordan
ligger det med passager-komforten når man bruger den type tasker (uden
toptaske naturligvis) Jeg har hørt at det kan være lidt svært med benpladsen
da de jo sidder lidt længere fremme en rack-tasker.

Problemet med tasker til Hornet er jo også de oplagte udstødninger. Så
bruger man "strap-on" tasker skal de vel have en form for
varmeskjold...eller hvad?

/Jesper