CBR 600 F4
Fra : Michael Jensen

Dato : 21-07-03 16:18

Jeg forventer at bytte den gamle cykel ud med en Honda CBR 600 F4 til
efteråret og vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad skal jeg
være opmærksom på ved sådanne et køb? F.eks. hvis der er nogle almen kendte
fejl eller steder denne model hurtigt får fejl?

Mvh
Michael

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-07-03 16:28

Michael Jensen wrote:

> [...]
> skal jeg være opmærksom på ved sådanne et køb? F.eks. hvis der er
> nogle almen kendte fejl eller steder denne model hurtigt får fejl?

Lige netop det emne er jeg sikker på at Bager har en masse feedback på

Bager?

--
Tony
FZS1000

Fra : -V-

Dato : 21-07-03 17:59

Tony Lorentzen wrote:

> Lige netop det emne er jeg sikker på at Bager har en masse feedback
> på

Mon ikke også Michael (MKS-74) har en ting eller to at sige om den?

-V-

Fra : stefan

Dato : 21-07-03 21:26

"Michael Jensen" <michaelzebitz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kendte
> fejl eller steder denne model hurtigt får fejl?

Hejsa.
Jeg har en kammerat med den cykel, og hans eneste problem var at der var en
del slup i gearkassen da den var næsten ny.

MVH Stefan
RF600R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-07-03 08:03

> Jeg forventer at bytte den gamle cykel ud med en CBR 600 F4
> er nogle almen kendte fejl?

Hej Michael

Hvordan kan du nævne CBR 600 og fejl i samme sætning? Det eneste jeg har
hørt er at F4'eren kan finde på at slå skiverne.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : TheHobbit

Dato : 22-07-03 08:50

[Advarsel: 100% useriøst indlæg der med garanti vil spilde ca. 5 min af din
tid....]

Modellen har en række problemer: (du er advaret!!)

1. man får let en summen og kløe i højre hånd - dette kan dog afhjælpes ved
dreje hånden bagover.
2. læberne har tendens til at forsvinde væk fra tandkødet og køren kan ofte
komme til at knurre - hjælmen skærmer dog forbipasserende for denne
ubehagelighed
3. den ændre utålmodighedsgrænsen for selv de mest rolige individer til et
absolut minimum
4. i bymæssig bebyggelse er den ulovlig at køre på efter ca. 1 sec
acceleration, på landeveje og motortrafikveje ca. 2-3 sec, og på motorveje
efter 3-4 sec. Tallene afhænger dog i høj grad af hvor påvirket man er af
problem nr. 3. Man kunne fristes til at spørge sig selv - hvad skal jeg med
den hvis det er direkte ulovlig at køre på efter nogle få sec jævn acc.??
5. den er omkring 10-15 kg lettere end sin forgænger F3, og har tilmed
omkring 10% flere hk - kombinationen betyder at "ulovlighedsstadiet" opnås
en anelse hurtigere end på F3'eren.
6. den kan købes brugt i god stand for ca. 30.000 i Tyskland - men der står
nogle feje hunde på dit lokale T&S kontor der vil ha' 55-65.000 kr for at du
kan få lov til at køre på den!
7. den koster BNP/2 at forsikre med kasko. Ihvertfald hvis du ikke er over
30, og ganske særligt hvis du er under 25. Måske skulle finde en fil og et
stemmejern frem og ridse alle R'ne af inden man skal forsikre den - det
virker til at være det bogstav forsikringsselvskaberne hæfter sig ved.
8. I Tyskland anses den for en fornuftig cykel der er lige over
begynderniveau, herhjemme anses det for et voldsomt racer-jern som man skal
bøje sig i støvet for - den er på stadiet lige før
"ingen-hjul-kun-en-lunte".

Udover det har jeg kun hørt gode ting om den.

/Stephan

Fra : Ninja Rider

Dato : 22-07-03 09:14

Hejsa

TheHobbit wrote:

> [Advarsel: 100% useriøst indlæg der med garanti vil spilde ca. 5 min af din
> tid....]

LOL!

> Modellen har en række problemer: (du er advaret!!)

*snip*

Hold da kæft, hvor det passer. Ikke kun på den, men egentligt også på
min lille frø! Men Det er jo mest et køre problem og ikke et maskin problem.

Mvh Emli
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : KeLMeK

Dato : 22-07-03 09:37

TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message

> 6. den kan købes brugt i god stand for ca. 30.000 i Tyskland - men der
står nogle feje hunde på dit lokale T&S kontor der vil ha' 55-65.000 kr for
at du > kan få lov til at køre på den!

Har en kammerat der har boet i england det sidste år... han har lige købt en
F3('97 med 32000 på klokken) til..... (ja, sidder i ned?)..... 11000 danske
kr... Han kommer jo selvfølgelig til at betale en højere afgift end 180% af
de 11000 når han kommer hjem... men der er da en god besparelse dér!

Jeg har kåret det til månedens køb i min omgangskreds!

Og nej nej, jeg er slet ikke misundelig.... slet ikke... *fnys*

/Jakob

Fra : Brian W.

Dato : 24-07-03 20:29

Michael Jensen wrote:
> [...]
> skal jeg være opmærksom på ved sådanne et køb? F.eks. hvis der er
> nogle almen kendte fejl eller steder denne model hurtigt får fejl?

Den er vidst stærkt vanedannende...

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........