Hjælp til GPS
Fra : Maria & Anders

Dato : 21-07-03 08:06

Hej NG.
Jeg ved godt det måske ikke er det helt rigtige forum at spørge men, here
goes nothing.
Jeg mangler en unlock code til min garmin gps v, eller rettere til
programmet mapsource city select, european. Jeg har fundet et par unlock
codes, og det gør at programmet gerne vil give mig lov til at planlægge
ruter og den slags på pc'en, men jeg kan ikke få lov at overføre dem til
gps'en.
Er der nogen der har nogle gode ideer??
Eller evt er ude i noget lignende??
På forhånd tak.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Bjørn S

Dato : 21-07-03 08:29

"Maria & Anders" skrev
> [...]
> codes, og det gør at programmet gerne vil give mig lov til at planlægge
> ruter og den slags på pc'en, men jeg kan ikke få lov at overføre dem til

dk.teknik.satellit.navigation er den helt rigtige gruppe for dig.
- men du kan IKKE bruge uorginale koder... det er ikke for at være moralens
vogter jeg skriver det
Systemet fungerer på den måde at du får et midlertidigt nummer som du går
ind på Garmins hjemmeside og får aktiveret. Her skal du også opgive
GPS-enhedens serienummer (som kort-programmet vil genkænde), og ud fra den
kombination får du en aktiveringsnøjle (kode) som gør at programmet og din
GPS kan kommunikere sammen, og dette vil det kun gøre med den rigtige
kombination af serienummer på GPS og dit program.
Hvis du lovligt har erhvervet enheden og programmet skulle jeg ikke se der
var noget problem i at kontakte www.garmin.dk for at få en ny kode :-/

--
/Bjørn

Fra : Maria & Anders

Dato : 21-07-03 18:20

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message

> [...]
> kombination af serienummer på GPS og dit program.
> Hvis du lovligt har erhvervet enheden og programmet skulle jeg ikke se der

Den er skam lovligt erhvervet. Jeg har lånt den af en kammerat som har fået
hans unlock code smidt væk. Han har kontaktet Garmin i danmark flere gange,
og sagen om at få en ny unlock code er nu ude i tredje måned, vildt ik??
Det koster dog symbolske 150 kr at få en ny kode, men det er da utrolgt at
der skal gå så lang tid.
Det er måske grunden til at det tager så lang tid, der er ikke rigtigt noget
gevinst i det for Garmin
Nå men tak for hjælpen.

--
A. Ziegler