DFM søndagstur Nordsjælland
Fra : Bjørn S

Dato : 20-07-03 21:09

Så er man lidt brugte i kroppen... og det er godt !
Vi var nogle stykker som drog på tur fra DTU i Lyngby til Gilleleje havn, og
retur til Nørrebro.
Det hele via små og lumske veje, med grus, landmænd, heste, og alt andet som
hører landlivet til
- desværre også en enkelt MC-ulykke kom vi forbi der nordpå... hvad der var
sket vet vi ikke, håber det bedste, så ud til at være noget med krydsende
trafik :-/

Højdepunktet på turen var nok Mollers Maxi-mega burger på Gilleleje Havn....
men stakkels mand, han skal jo også nå at fylde ud sine bukser !
Bager... han er altså en lille fartsbisse.... jeg foreslår et ekstra lys på
hans cykel, så vi andre kan nå at give gas når han gør det.... så kan vi
sagtens holde følge
Alt i alt en fed tur, kommet i stand via denne glimrende nyhedsgruppe !

Se's en anden gang !

Lidt pausebilleder fra turen kan ses her :
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=257

--
/Bjørn

Fra : Moller

Dato : 20-07-03 21:54

> [...]
og
> retur til Nørrebro.
> Det hele via små og lumske veje, med grus, landmænd, heste, og alt andet

En kanon tur, og hastighed + kørestilen var så alle ku være med, uden at
det blev kedeligt for de lidt mere vovede :) så vi vil gerne se lidt flere
med på næste tur, og hold jer ikke tilbage :) grimmest MC blir alligevel
MZën :) som nok blir brugt til næste tur vi for stablet på benende :)

> Højdepunktet på turen var nok Mollers Maxi-mega burger på Gilleleje
Havn....
> men stakkels mand, han skal jo også nå at fylde ud sine bukser !

hmmm, hun ævlede noget om at der var 500g kød i, og hun var ik meget for
at sælge den pga. jeg ikke ku spise op (trode hun , hæhæ) , men hun ville
ikke gå med til at jeg fik den til halv pris hvis jeg spiste den helt op med
salat og det hele :)

> Bager... han er altså en lille fartsbisse.... jeg foreslår et ekstra lys

> hans cykel, så vi andre kan nå at give gas når han gør det.... så kan vi
> sagtens holde følge

hmmm, manden køre på en CBR600 F2... og den er jo både sat af droslet
GS500'ere og Seca 400 maskiner, så der må være sket en fejl :) tror du ikke
det var rune du så eller noget :)

> Alt i alt en fed tur, kommet i stand via denne glimrende nyhedsgruppe !

Kanon koncept :) og håber da klart det er noget der vil blive gentaget
igen meget snart (når vi for godt vejr igen :( har lige tjekket DMI) så
håber jeg MZ'en er klar med de sidste indkøbte modificationer :)

VH
Lars Molnit

> Lidt pausebilleder fra turen kan ses her :
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=257

Hey, hvor kom det kamera fra ???????

Fra : Bjørn S

Dato : 21-07-03 00:19

"Moller" skrev >
> hmmm, manden køre på en CBR600 F2... og den er jo både sat af droslet
> GS500'ere og Seca 400 maskiner, så der må være sket en fejl :) tror du
ikke
> det var rune du så eller noget :)

Hys... lad nu manden leve i troen
Jeg undlader at fortælle at jeg lå i samme gear det mæste af turen... trods
alt er der(for nogen) noget vægt som skal omsættes til fart

> Hey, hvor kom det kamera fra ???????

Det lå under min sadel...løb i firsprang da jeg så din burger -
ærgerligt Flemming ikke fik trykket af da den stod der... uberørt...burgeren
:-|

--
/Bjørn

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-07-03 09:53

> Jeg undlader at fortælle at jeg lå i samme gear det mæste af turen...
> trods alt er der(for nogen) noget vægt som skal omsættes til fart

Hmm jeg kan vist ikke prale med at jeg blev i det samme gear hele tiden. Jeg
kiggede også lidt på Tony, og kunne se at han ikke bevægede venste fod
overhovedet. Det er da kedeligt For mig er der en charme i at skulle
lave 10.000 gearskift på en hyggetur, for at holde jernhesten i fart. Jeg
kunne vist have blevet en fin Gixxer 250 ejer.....

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-07-03 16:31

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> der en charme i at skulle lave 10.000 gearskift på en hyggetur, for
> at holde jernhesten i fart. Jeg kunne vist have blevet en fin Gixxer

LOL ... Jeg tror faktisk ikke jeg kom op over 3. gear på turen arh ok -
måske lige op i 4. gear på de sidste stykke motorvej ind mod byen...

--
Tony
FZS1000 (buuuuuundtræk)

Fra : wheeler

Dato : 21-07-03 16:41

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev

> [...]
ok -
> måske lige op i 4. gear på de sidste stykke motorvej ind mod byen...

[KLIP]

Øhh er der ikke bundtræk når du når op i 5 gear?

--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar

Fra : Richard

Dato : 21-07-03 23:07

wheeler wrote:

> "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev

> [KLIP]

> Øhh er der ikke bundtræk når du når op i 5 gear?

Bundtrækket i VFS'en var ellers årsagen til, at jeg lod den rulle i 6'
gear - på de mest lige stræk godt nok

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 15:44

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
newsTSa.104$XE4.97@news.get2net.dk...

> "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev
>
> Øhh er der ikke bundtræk når du når op i 5 gear?

Kilo-Fazeren har skjulte evner: Den kan bundtrække helt op i 6.gear!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-07-03 22:30

Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en

> Bager... han er altså en lille fartsbisse.... jeg foreslår et ekstra lys

> hans cykel, så vi andre kan nå at give gas når han gør det.... så kan vi
> sagtens holde følge

Hæ!

Og dét står i stærk kontrast til hvorledes han havde krammet på Kløve ope
foran på TPT-turen!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 21-07-03 00:14

> Hæ!
>
> Og dét står i stærk kontrast til hvorledes han havde krammet på Kløve ope
> foran på TPT-turen!
Ja, han har de bedste forudsætninger... men er jo kun en guttermand
- forøvrigt var kæresten igen der hjemme...måske derfor ??

--
/Bjørn

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-07-03 09:01

> Og dét står i stærk kontrast til hvorledes han havde krammet på Kløve
> ope foran på TPT-turen!

På TPT turen havde vi Morten med på sin Z400 som var ved at eksplodere bare
vi kørte 100. Derfor fik Kløve beskeden 90 på landevej og max 120 på
motorvejen. Det gik da fint.. Kæresten GPZ'er gik pludselig 28,5km/L.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 21-07-03 07:38

I tråden: bff1ku$2doj$4@news.cybercity.dk,
Skrev Armand :
> Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en

> Hæ!
>
> Og dét står i stærk kontrast til hvorledes han havde krammet på
> Kløve ope foran på TPT-turen!

Jaa, han har jo hmm "pondus" den gode Bager

Og så havde vi jo et par bedagede MC'er med, man tager jo hensyn *lol*

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-07-03 02:47

Bjørn S wrote:

[snip]

Tak for en god tur i dag. Jeg er glad for at jeg lige akkurat nåede at fange
jer inden i kørte oppe fra DTU.

Jeg havde lovet kæresten at være hjemme senest kl. 19 så derfor måtte jeg
"ofre" shawarmaen på Nørrebrogade til fordel for kostens hjemme-garniture...

Det er nok bare mig, men jeg synes virkelig de dæk, der som standard sidder
på Fazeren skider "big time". Fordækket skred ud i et sving - og bagdækket
blokerede ved en middel-kraftig opbremsning til trods for at jeg ikke
trykkede særligt hårdt på bagbremsen... Men ok - Fazerens bremser er kendt
for at bide lidt hårdt så måske det er derfor. Desuden benytter jeg mest
bagbremsen når jeg kører med passager bagpå og der derfor er større tryk på,
hvorved en blokering ikke så nemt opstår. Til gengæld fik jeg også lige
(utilsigtet) fordækket lidt i luften et par gange - den ene gang på vej ud
af et kryds hvor 1. gearet blev forvekslet med Divvyens =

Jow jow ... alt i alt en succes af en tur!

--
Tony
FZS1000

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-07-03 09:04

> Det er nok bare mig, men jeg synes virkelig de dæk, der som standard
> sidder på Fazeren skider "big time". Fordækket skred ud i et sving -
> og bagdækket blokerede ved en middel-kraftig opbremsning.

Så skift dem ?

Det er tilbud hos www.mandp.com på et sæt D207 til 139£

Det er et par fine dæk til absolut spotpris. I forhold til de penge du har
givet ud for maskinen er det peanuts. Så kan du montere dine Z4 når du skal
køre touring.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-07-03 09:14

> Højdepunktet på turen var nok Mollers Maxi-mega burger på Gilleleje
> Havn.... men stakkels mand, han skal jo også nå at fylde ud sine
> bukser !

Det var en fed tur med fede veje. Det var fedt vi kunne deles om
vejvisningen, så jeg ikke behøvede at køre forrest hele tiden, men også
kunne lure jeres kørestil af. Jeg fik kørt nogle veje jeg ikke har kørt før,
hvilket ikke sker så ofte mere.

> Bager... han er altså en lille fartsbisse.... jeg
> foreslår et ekstra lys på hans cykel, så vi andre kan nå at give gas
> når han gør det.... så kan vi sagtens holde følge

Sådan en CBR er jo hurtig, og der er lys på hele tiden Nah pjat. Det er
jo ikke en konkurrence, og jeg lå i det helt rigtige gear, hvilket er en
nødvendighed på en 600 når der virklig skal fart over feltet. Hurtigheden
kommer især med de fede dæk jeg kører på. Nyt spidst D207 for og fladslidt
GTS bag. Nå længe der kommer varme i GTS dækket, så er det ok. Jeg hopper
nok på 010 - 020 finten som Morten Dahl også taler for senere. Ren touring
dæk på fordækket er jeg ikke tilhænger af.

Fra : Richard

Dato : 21-07-03 23:12

> [...]

> kunne lure jeres kørestil af. Jeg fik kørt nogle veje jeg ikke har kørt før,

Ja, det var en fin tur, men har du lyst til en alternativ rute til
vaskebrædtet syd for H:rød-Fr:borgvejen og Slangerup ringvej har jeg et
forslag til næste gang

> Sådan en CBR er jo hurtig, og der er lys på hele tiden Nah pjat. Det er
> jo ikke en konkurrence, og jeg lå i det helt rigtige gear, hvilket er en
> nødvendighed på en 600 når der virklig skal fart over feltet.

Uh ha, ja det var godt min ryg bød mig at tage VFS'en og ikke GB'en - den
havde ikke kunnet holde sine 26 km/l med det tempo, du lagde for dagen på
de lige stræk indimellem

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 21-07-03 16:38

Hej ja det var en god tur desvære havde jeg et arbejde at passe så var ikke
med hele vejen
men jeg nåede da at skifte gear en hel del gange der var også en bakke hvor
mcen trode den var en flyvemaskine
(måtte lige forklare den at den ikke har vinger )

--
Hilsen
Jørgen Sørensen

HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU

Suzuki GT 500 1976 blue smoker

Suzuki GSX 400 1982

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316

hjemmeside :http://home20.inet.tele.dk/drejer/index.htm

Fra : Bjørn S

Dato : 21-07-03 17:12

"Jørgen Sørensen" skrev
> Hej ja det var en god tur desvære havde jeg et arbejde at passe så var
ikke
> med hele vejen

- Ja synd du ikke kunne komme med videre, de gode veje fortsatte jo, og blev
enda bedre !
For min skyld må vi gierne gentage samme rute en anden gang.

--
/Bjørn

Fra : Richard

Dato : 21-07-03 23:17

Jørgen Sørensen wrote:

> Hej ja det var en god tur desvære havde jeg et arbejde at passe så var ikke
> med hele vejen
<snip>

Og vil du tænke dig: Moller troede, at al den blå røg kom fra min VFS -
måtte lige erindre ham om, at din GT500 faktisk havde været med en del af
turen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 22-07-03 03:44

ja men der lå jo også en oppe foran som suzi mente hun skulle følge
jeg ved ikke hvordan du har det men når jeg bliver stresset så ryger jeg
flere smøger
og suzi var meget bekymret for om hun kunne følge med så hun røg en del
jeg har bedt hende finde et andet mærke men dem der giver BLÅ røg er bedst
siger hun.
Hilsen Jørgen

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 15:47

Jørgen Sørensen <solna@privat.dk> skrev i en
> ja men der lå jo også en oppe foran som suzi mente hun skulle følge
> jeg ved ikke hvordan du har det men når jeg bliver stresset så ryger jeg
> flere smøger

Jørgen!
Lige et enket spørgsmål: Forsvinder visningen på på GT'erens
omdrejningstæller når du kobler ud ??

--
Armand.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 22-07-03 16:41

ja det gør den og det skal den da olie pumpe og omdrejninstæller sidder på
koblingen
så VIGTIGT den SMØRER IKKE motoren når der er koblet ud
så derfor skal den helst i fri gear når du holder tomgang for rødt lys med
mere
hilsen Jørgen

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 20:56

> [...]
> så VIGTIGT den SMØRER IKKE motoren når der er koblet ud
> så derfor skal den helst i fri gear når du holder tomgang for rødt lys med

Det var lige dér jeg ville hen!
At tænke sig: Man har placeret oliepumpen efter(!) koblingen =
Hvordan regner fabrikanten med at man klarer en dragstart med sådan en sag
:-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 22-07-03 21:13

Jørgen Sørensen wrote:

> ja men der lå jo også en oppe foran som suzi mente hun skulle følge
> jeg ved ikke hvordan du har det men når jeg bliver stresset så ryger jeg
> flere smøger

Også på mc ?-)

> og suzi var meget bekymret for om hun kunne følge med så hun røg en del
> jeg har bedt hende finde et andet mærke men dem der giver BLÅ røg er bedst
> siger hun.

Har du prøvet rød totakstolie som fx Suzukis egen (den var i hvertfald
rød, da jeg brugte den til min T500 tilbage i '72-74). Mon ikke det røde
farvestof tager blåstikket i olien

Bortset fra det: Har du pudset din GT'er siden Malerklemmen i maj? - jeg
kunne ikke kende den igen i al sin glans.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-07-03 03:19

Richard wrote:
> Jørgen Sørensen wrote:

ja og fundet nye afgangs rør og nyere potter fået noget af det "røde " på
fælgene af ny olie pumpe (og ja den er justeret) så det går fremad

Drag start er ikke noget problem til race fjernes oliepumpen og den får olie
bladet benzin

Hilsen Jørgen

Fra : Richard

Dato : 24-07-03 22:19

Jørgen Sørensen wrote:

> ja og fundet nye afgangs rør og nyere potter fået noget af det "røde " på
> fælgene af ny olie pumpe (og ja den er justeret) så det går fremad

Så var det derfor, må tætter på og nyde den næste gang

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-07-03 08:08

> men jeg nåede da at skifte gear en hel del gange der var også en
> bakke hvor mcen trode den var en flyvemaskine
> (måtte lige forklare den at den ikke har vinger )

Hej Jørgen

Det er jo kun Honda der har vinger! Det var nok bakken (nogen vil kalde det
et hop) på Gl holtevej mellem Gl Holte og Sandbjerg. Birkerød og Søllerød
kommune skille lige i hoppet.

Fra : Richard

Dato : 21-07-03 23:02

Bjørn S wrote:

> Alt i alt en fed tur, kommet i stand via denne glimrende nyhedsgruppe !

Ja tak, det var en god tur i hyggeligt selskab...

> Lidt pausebilleder fra turen kan ses her :
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=257

...og dermed er alibiet også i orden. Hvad kan man ønske sig mere?
- tak for billederne Bjørn.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-07-03 23:29

On Sun, 20 Jul 2003 22:08:38 +0200, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:

Hej.

>Se's en anden gang !

Og jeg er bare pisse misundelig over at jeg ikke var med
Nå, men jeg havde en fin tur sammen med min nabo til Dronningmølle
hvor vi fortærede en af Cafe Rosa's makro is.

>Lidt pausebilleder fra turen kan ses her :
>http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=257

Fine billeder.
Bjørn, du ender som "hoffotograf" her på bjerget

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958