Scooter Mc
Fra : Efre

Dato : 20-07-03 17:17

Hej i gruppen
nogen som kender til mærket Geely
er et nyt mærke i DK som kommer fra kina
se link http://www.geely.dk/Geely%20Modeller.htm
og bemærk priserne
nogen som har købt hører jeg gerne

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-07-03 19:56

Hej

Jeg har en Geely Boss. købt i marts måned.

Den har nu kørt 2500 km.

Udover en lidt ringere finish end japanske motorcykler, skal teknikken
holdes lidt mere i ørerne.

Dvs. at man skal stille ventiler for hver 1000 km, og bremsekaliberne skal
nok også afmonteres og renses en gang om året, for at de kører problemfrit.

Men når det er sagt, får man altså en rimelig motorcykel til meget få penge.

I den tid jeg har haft min, har jeg "kun" været ramt af en knækket drivrem -
og der har importøren lovet at få lavet nogle ordentlige remme. De org. er
simpel hen for dårlige.

Hvor bor du i verden.

Du er velkommen til at komme og prøve min, hvis du bor på Sjælland.

Hilsen

Kim

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-07-03 20:31

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message news:3f1ae5d3$0$97156>

> Dvs. at man skal stille ventiler for hver 1000 km......

Lidt oftere ?! For hver 1000 km! Skulle der have stået 10.000 km?

Thore

Fra : Brian Lænø

Dato : 20-07-03 20:36

"Kim Olsen" skrev
> [...]
> simpel hen for dårlige.
>
> Hvor bor du i verden.
>
> Du er velkommen til at komme og prøve min, hvis du bor på Sjælland.

Ventil justering for hver 1000 km, det var godt nok tit.
Hvad giver du for en ventil justering?
Det lyder som om det hurtig kan blive dyrt i service, hvis man ikke kan /
vil skrue selv.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-07-03 21:16

Hej igen

Ja der står faktisk i manualen at de anbefaler for hver 1000 km.

Men det er tilladt selv at stille/kontrollere dem uden at dette påvirker
garantien.

Jeg har kun een gang (efter tilkøring ved 1000 km) har behov for at justere
dem, ellers har jeg blot kontrolleret at de stod rigtigt.

Jeg er ikke selv mekaniker, men lærte det på 5 minutter. Husk at det er en
een cylendret motor - så der er kun to ventiler. Og det er absolut ikke
svært.

Så for at svare på spørgsmålet: Jeg giver ingenting for en justering.

Noget kunne jo også tyde på, at det er overdrevet at gøre det for hver 1000
km, men sålænge der er garanti på, ofrer jeg da gerne de 10 - 15 minutter
det kan tage, for at overholde fabrikkens anvisning.

Hilsen
Kim

Fra : Brian Lænø

Dato : 20-07-03 21:43

"Kim Olsen" skrev
> [...]
> km, men sålænge der er garanti på, ofrer jeg da gerne de 10 - 15 minutter
> det kan tage, for at overholde fabrikkens anvisning.

Hvis der er på grund af garantien at du stiller dem, så skal du nok have et
værksted til at skrive i service bogen.
Jeg tror ikke du skal regne med at garantien gælder når du selv stiller dem.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-07-03 18:35

> nogen som kender til mærket Geely
> er et nyt mærke i DK som kommer fra kina
> se link http://www.geely.dk/Geely%20Modeller.htm
> og bemærk priserne

Prøv at søge lidt tilbage i gruppen evt via groups.google.com. Der har
været en del skriveri om dem.

Jeg har selv en køretur til gode, men har været i skørping og sparke
dæk, men de havde ingen demo maskiner den dag

Man får vist ca hvad man betaler for - Det er _billige_ kinesere

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 59000KM