Harley-forum
Fra : Torben

Dato : 20-07-03 10:37

Findes der ikke en dansk nyhedsgruppe for Harley eller er der "kun"
dk.fritid.motorcykel ?
dk.fritid.motorcykel spænder jo lidt vidt

Hilsen Torben

Fra : Carlsen

Dato : 20-07-03 11:18

Hvorfor er det lige at i harley kører er så snæver synet. I vil ikke hilse
(Ikke alle men mange) når man kører mc i har kun lukket træf og nu vil i
også have jeres egen nyheds gruppe, hvorfor?
Jeg har hørt fra nogen at "i" er sådan fordi at jeres maskiner er så dyre,
men en af de halt store ducatier koster da også omk. 300 af de store, så den
holder ad ik.

Jeg vil selv gerne have en H-D en dag, men jeg har bare ikke så mange penge
eller lyst til at betale så manget for en mc som er så gammeldags.

Kører vi ikke mc`r for hyggens skyld og for at have det godt? Så hvorfor
dele os op i forskellige grupper?

Pierre Roland
Custom Yamaha 650 Drag Star

Fra : Megas

Dato : 20-07-03 11:24

Carlsen wrote:
> [...]
> gammeldags.
>
> Kører vi ikke mc`r for hyggens skyld og for at have det godt? Så
> hvorfor dele os op i forskellige grupper?

Hvis nu manden ikke gider at sidde & læse om kaburatorproblemer på en suzuki
500 osv, ikke er her så tit & derfor skal bladre +500 poster igennem
hvergang han kigger herind & hvis han foretrækker mc-snakken nede på gaden
istedet for her, hvis han har nogle Harley-specifikke spørgsmål.. Der er
masser af gode grunde til at spørge efter et mere mærke-relateret forum, så
hvem er det lige der er snæversynet

Mvh. Megas
*Der ik interesserer sig en dyt for HD* ;-D

Fra : Carlsen

Dato : 20-07-03 11:33

"Megas" <Megas*NOSPAM*@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nu manden ikke gider at sidde & læse om kaburatorproblemer på en
suzuki
> 500 osv, ikke er her så tit & derfor skal bladre +500 poster igennem

Jamen det gør vi andre da, jeg er da heller ikke særlig interraseret i at
læse om kaburetor problemer på en suzuki, så dem hopper jeg da let og
elegant over. : )

Ok, det med snæversynet var lidt forkert formuleret men jeg mener bare at
det er synd at dele os alt formeget op i grupper, som der også er andre
klupper der gør.

De kommer bare til at gå glip at andre gode ting i denne NG.

Pierre Roland

Fra : Hekto

Dato : 20-07-03 12:48

In article <bfdqko$kh4$1@news.cybercity.dk>, Megas says...
> [...]
> masser af gode grunde til at spørge efter et mere mærke-relateret forum, så

Jeg læser da også om knastproblemer på 4-cylindrede, gang på gang, selv
om de ikke interesserer mig en døjt!
Ska' vi så også ha' et forum for 1, 2 3 4-cylindrede, og hvad med
2T'ere og hva' mæ' .......???
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Megas

Dato : 20-07-03 12:55

Hekto wrote:

*snup*

> [...]
> selv
> om de ikke interesserer mig en døjt!
> Ska' vi så også ha' et forum for 1, 2 3 4-cylindrede, og hvad med

Nejda Jeg protesterede bare over at han blev kaldt for en snæversynet
HD-ejer.. Hvis der nu var nogle mere specifikke HD-grupper er det sgu da
meget fornuftigt at spørge efter dem ikke.? (& det viste sig jo ovenikøbet
at det er der..).

--
Megas
Peace on earth - Pis på jorden..

Fra : Hekto

Dato : 20-07-03 15:19

In article <bfdvuu$spl$1@news.cybercity.dk>, Megas says...
> [...]
> meget fornuftigt at spørge efter dem ikke.? (& det viste sig jo ovenikøbet

Der er da også dem der kører Harley herinde??? Så kan man spørge i en
anden gruppe, og gå glip af deres svar?
Fidusen er da den brede sammensætning; men hvis ikke man synes at det
betyder noget, kan man da godt sidde og pille navle i sin egen gruppe!?

Fra : Ole Mogensen

Dato : 20-07-03 14:50

"Carlsen" <pierre-roland@stofanet.dk> wrote in message
> Hvorfor er det lige at i harley kører er så snæver synet. I vil ikke hilse
> (Ikke alle men mange) når man kører mc i har kun lukket træf og nu vil i
> også have jeres egen nyheds gruppe, hvorfor?

Der findes /også/ træf for Guzzi , Duc , 6 cyl. honda ,sidevogns træf,
U name it,selv børnetræf ,men derfor _behøver_ man sgu' ikke at
være "snæversynet".

Det drejer sig om at møde andre MC-ister / biker med samme
holdning/ livsstil , dette kan også være i et fælles forum , f.eks.
en nyhedsgruppe.

Personligt er jeg kold i r... om jeg kan køre på baghjul eller 0-300
på 4 sekunder ( HA jeg kan køre baglæns........) :-Þ.
Harley køre der ikke hilser.......... hmm, jeg har sgu' ikke mødt mange.

> [...]
> men en af de halt store ducatier koster da også omk. 300 af de store, så

Jeg har også hørt at dem der køre Honda er bøsser.................{:-/

> [...]
> eller lyst til at betale så manget for en mc som er så gammeldags.
>
> Kører vi ikke mc`r for hyggens skyld og for at have det godt? Så hvorfor

Ole

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-07-03 17:14

"Carlsen" <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller lyst til at betale så manget for en mc som er så gammeldags.
>
> Kører vi ikke mc`r for hyggens skyld og for at have det godt? Så hvorfor

Som tidligere Harley-ejer tillader jeg mig at svare lidt. Du skal iøvrigt
lige øve dig lidt på citationsteknik, vejledning kan findes her:

Jeg tror ikke Harley kørere har mere travlt med at skille sig ud fra andre
motorcyklister, end du har med at skille Torben ud. (Rockere undtaget, men
de har andre grunde til at skille sig ud end motorcykelmærket).

"I vil ikke hilse (Ikke alle men mange) når man kører mc"

Hvem er "I"? Er det Torben? Eller er du bare i gang med at generalisere ud
fra dine egne snævertsynede fordomme nu?
9 ud af 10 gange jeg hilste på motorcyklister på japanske cykler, hilste de
ikke igen. Selv sådan en som mig kan i længden blive så irriteret at jeg
holder op med at hilse når jeg kører på Harley'en. Og så er det selvfølgelig
træls, når man passerer en den helt uventet faktisk hilser, så man ikke selv
kan nå at hilse igen. Suk...

" i har kun lukket træf "

Løgn. Der er masser af træf hvor alle typer cykler er velkomne. Var du ikke
til Træf på Toppen? Der er masser af HD'er og masser af japanere. Og TPT er
slet ikke specielt i den henseende, åbne træf med deltagelse af alle typer
cykler er der mange af. Hvad med Broombassernes Nippon Tsudoi træf? Har "I"
så ikke også lukkede træf? Der er HD'er og europæere nødt til at parkere
udenfor, de bliver ikke lukket ind på træfpladsen. Og hvad er det der er så
forfærdeligt ved det?

"og nu vil i også have jeres egen nyheds gruppe, hvorfor?"

Jeg ved ikke hvorfor Torben efterspørger det, men jeg kan gætte... Måske
fordi næsten hver gang man poster et HD relateret spørgsmål skal man lægge
øre til en masse nedsættende kommentarer fra andre "motorcyklister" om at
lige netop dne motorcykel man elsker og er stolt af er "noget lort". Det er
spørgeren ofte ikke motiveret for at lytte til (/læse).

> Jeg vil selv gerne have en H-D en dag, men jeg har bare ikke så mange
penge
> eller lyst til at betale så manget for en mc som er så gammeldags.

Og her har du så en del af grunden, måske? Prøv nu at tøjle din misundelse
eller intolerance eller hvad det nu er, og accepter at der er mange der er
ret vilde med de "gammeldags og dyre" motorcykler, og som gerne vil slippe
for at lægge øre til alt for meget usaglig kritik hver gang de ønaker at
debattere på lige fod med andre motorcyklister. Læg mærke til hvor lidt HD
relateret debat der er herinde - mon HD ejere føler sig velkomne i dette
forum?

Rittig
(pt. uden HD)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-07-03 17:30

> Hvorfor er det lige at i harley kører er så snæver synet. I vil ikke
> hilse (Ikke alle men mange) når man kører mc i har kun lukket træf og
> nu vil i også have jeres egen nyheds gruppe, hvorfor?

Jeg kan også tilslutte mig Claus Rittigs kommentarer, men vil lige tilføje
at størstedelen af Harley-kørere hilser når jeg kommer trillende på min
lille billige XS400. HA'ere o.lign. gør det ikke så meget, men det gør ikke
noget, for dem føler jeg ikke at jeg har så meget tilfælles med alligevel.

> Jeg har hørt fra nogen at "i" er sådan fordi at jeres maskiner er så
> dyre, men en af de halt store ducatier koster da også omk. 300 af de
> store, så den holder ad ik.

Så husk at Ducati-kørerne også har deres egen klub, egne træf osv.
Jeg har også set VMAX træf, Nimbus træf og endda Yamaha træf. Hvorfor
skiller Harley-træffene sig så ud?

> Kører vi ikke mc`r for hyggens skyld og for at have det godt? Så
> hvorfor dele os op i forskellige grupper?

Motorcyklister har det tilfælles at de kører rundt på 2 hjul. Harley-kørere
har endnu mere tilfælles, da de kører på samme mærke og så måske bedre kan
bruge hinandens erfaringer og nemmere kan finde noget interessant at snakke
om.

Jo mere folk har til fælles, jo mere holder de sammen, og sådan er det nu
engang.

F.eks. så vil jeg også tippe på at Claus Rittig er mere sammen med andre der
kører offroad end f.eks. ejere af japanske racere.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-07-03 22:47

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse

> F.eks. så vil jeg også tippe på at Claus Rittig er mere sammen med andre
der
> kører offroad end f.eks. ejere af japanske racere.

Jah... Ja, det har du egentlig ret i! Vi har vores egen klub, så jeg ser dem
en gang om ugen (mindst). Vi har også vore egne træf. Ikke sådan at de er
lukkede for almindelige motorcyklister, men det er sjældent at "gæsterne"
vil med på vores fællesture, og til vore træf er turene en ret stor
bestanddel - og dermed er det knap så sjovt at deltage i snakken bagefter,
hvis man ikke oplevede turen.

Rittig

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-07-03 08:26

> Hvorfor er det lige at i harley kører er så snæver synet.

> Pierre Roland
> Custom Yamaha 650 Drag Star

Hvad så Drag Star kører. Er rønnebærrene sure?

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-07-03 11:19

"Torben" <FJERN_stenbak@hotmail.com> wrote in message
> Findes der ikke en dansk nyhedsgruppe for Harley eller er der "kun"
> dk.fritid.motorcykel ?
Nej, det gør der ikke, men du kan jo foreslå oprettelsen af en i dk.admin

> dk.fritid.motorcykel spænder jo lidt vidt
Netop, det er det som jeg synes er godt. Det kunne jo f.eks være andre end
lige Harley-ejere som har en god idé om noget med en Harley ..

Thore

Fra : lars

Dato : 20-07-03 12:07

Her er nogle steder som du måske kan bruge
www.harley-stumpemarkede.dk
www.harleyguiden.dk

Fra : BoS.

Dato : 20-07-03 12:26

lars wrote:
> Her er nogle steder som du måske kan bruge
> www.harley-stumpemarkede.dk
> www.harleyguiden.dk

Dem vil jeg da lige kigge nærmere på. Jeg har længet plaget min nabo om at
måtte prøve hendes Sportster. I går oprandt så den store dag. Ud over, at
jeg ikke tror den har meget mere end 30 Hk (jeg kunne lige presse den på på
130), og at den ryster HELT VILDT og styrer som en færge, så havde
støttefoden dælme rystet sig løs, så da jeg kom tilbage med den, måtte jeg
stå med den. Sådan en støttefod er dælme praktisk når man tænker over det...
:-/

Men den har sgu et drøjt træk, sådan en fætter. Og lyden fra sådan en HD'er
er det endnu ikke lykkedes nogen japaner at efterligne bare nogenlunde.

Men Harley ejer bliver jeg sgu aldrig. Så skal Harley da begynde at kopiere
japanerne, så man får en maskine, der er lavet til at køre på, og ikke til
at se godt ud, når den _står stille_ foran iskiosken...

---
Bo
Overbevist bambusraket-ejer

Fra : Torben

Dato : 20-07-03 12:17

Vil lige skynde mig at sige at jeg hilser hver gang jeg møder en anden mc,
Harley eller ej !! Men til min skuffelse har jeg opdaget at der er mange,
der er stoppet med at hilse , og de er ikke alle Harley-kørere !
Hvad ville der ske, hvis man mødte de "ikke-hilsende" mennesker på en tank
eller ved et ishus ? Ville de stadig stå og hovere og tænke sådan en
blærerøv, der kommer der på sin Harley ? Og ikke kunne deltage i en
almindelig samtale om den interesse, der er fælles ?
En Harley har 2 hjul og en motor (der er lidt større end en knallert-motor),
det gør den til en mc på lige fod med andre 2-hjulede !
Mit spørgsmål angående en NG for Harley, var den simple grund, at jeg har en
del spørgsmål, der kun drejer sig om Harleyer, og jeg gider ikke få en eller
anden møgbeskidt besked om, at jeg kan smutte til den og den NG !
Men jeg bliver klogere og må indrømme at jeg ser positivt på dialogen her
*GG*
Jeg vil, Harley eller ej, stadig bruge denneNG som jeg har gjort indtil
videre
Håber i nyder det gode vejr

Fra : Brian Lænø

Dato : 20-07-03 12:29

"Torben" < skrev
> Findes der ikke en dansk nyhedsgruppe for Harley eller er der "kun"
> dk.fritid.motorcykel ?
> dk.fritid.motorcykel spænder jo lidt vidt
>
> Hilsen Torben
Nej der findes kun dk.fritid.motorcykel.
Der bliver kun oprettet nye nyhedsgrupper hvis der er et behov = mange
indlæg om emnet.
Du kan prøve at kigge her:
http://www.harleyguiden.dk
Der er et forum, hvor der kun snakkes om harley.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Torben

Dato : 20-07-03 14:09

*GG* Der kom godtnok gang i debatten omkring et Harley-forum !
Endnu engang vil jeg lige pointere at jeg ikke er snæver-synet Det mener
jeg ihvertfald ikke selv !
Jeg syntes det er spændende at side og læse om andres problemer og finde ud
af at man ikke er den eneste i verden, der har problemer med sin MC.
Desuden kan man jo altid sidde her og snuse og få nogle gode ideer.
Men snæversynet er jeg dog ikke

Torben
http://www.geocities.com/torben_stenbakken/

Fra : jeg

Dato : 20-07-03 14:41

Jeg synes det er en dårlig ide at oprette grupper for hvert mærke.

Selvom jeg ofte synes det er sjovt at læse om andre mærker end de to jeg
selv har. Det er jo også rart at vide noget mere når man skal købe sin næste
mc. Det er jo ikke sikker man gider køre samme mærke.

Jeg har selv kørt Harley men blev træt af den kun var mindre ture. Jeg
elsker også at køre langt, desuden var jeg træt af ikke-motorcyklisters
dumme bemærkninger. Tænk sig engang at en idiot der aldrig har kørt mc står
og fortæller mig hvor god Harley er ;-(
Han har vist ikke prøvet dagsrejser på 500 -800 km. Hold kæft hvor gør det
ond i ryggen på en harley. Han har vist heller ikke prøvet at køre ræs på
små snoede bjergveje, der skal kammeraterne ligge og vente på man kommer op
til dem.
Det tiltaler mig heller ikke at skulle rode så meget med cyklen , jeg vil
hellere køre.

Men alle cykler har fordele og ulemper, kunne det ikke være sjovt vi fik
samlet en liste over de forskellige mærker, måske på DMCN ? Her tænker jeg
ikke på anmeldersen som allerede er der men mere en standardiseret skema med
karakterer. F.e.ks ville har harley være grøn ud for imponator effekt og rød
ud for køre egenskaber.

Fordele ved Harley :
Man ser sej ud når man kører på den.
Alle ikke-mcister tror det er noget særlig.
De lokale rødder ser op til en.
Det er nemt at score (selvom det er kedeligt de tager for cyklens skyld)
Den lyder godt.

Ulemperne ved Harley
Alle tror de ved mere om cyklen end dig (især ikke motorcyklister)
Er trættende ved øje hastigheder
Er trættende på langfart
Dårlig bagsædekomfort
Skal ofte reperares (ting ryster løs)
Bagerste cylinder løber varm og sprænger ofte pakninger
Man bliver sat i bås med de tatoverede kokke og tandlæger som ligger og
fjumrer rundt uden at hilse.
Man mister sine "kammerater" i harley klubben når man skifter mærke (det er
åbenbart vigtigere hvad du kører en hvem du er)

Mvh

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-07-03 14:48

jeg wrote:

[KLIP]

> Man bliver sat i bås med de tatoverede kokke og tandlæger som ligger
> og fjumrer rundt uden at hilse.

[og klip]

ROFL
Mangler du spænding i tilværelsen

--
Arne Lorenzen -
(der blankt indrømmer han keder sig lidt lige nu

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 20-07-03 19:10

"jeg" <jeg@haderspam.dk> wrote:

[om Harley]
>Alle ikke-mcister tror det er noget særlig.

Og dér ligger måske også lidt af grunden til, at andre motorcyklister
kommer til at se lidt skævt til Harleyer, og gerne vil rakke ned på
dem.
Jeg er nok ikke den eneste der bliver lidt irriteret hver gang en avis
skriver om motorcykler, og altid bruger Harley som eksempel, fremhæver
Harley som det eneste rigtige, "verdens bedste motorcykel" og den
slags unuancerede ytringer. MEN så må man jo minde sig selv om, at
skylden sikkert ligger hos en MC-ukyndig skribent (og Harleys meget
vellykkede branding og markedsføring) - og ikke hos alverdens
Harleykørere.

Jeg kan godt forstå dem, der synes at det er fedt at køre Harley, men
jeg foretrækker en anden stil.
Faktisk synes jeg, det er blevet lidt småkedeligt at gå til
mc-udstillinger. For selv om der er mange flotte og imponerende
cykler, så vil jeg nu helst have dén, som jeg har nu

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Kristian Stange

Dato : 20-07-03 21:30

> [...]
> mc-udstillinger. For selv om der er mange flotte og imponerende
> cykler, så vil jeg nu helst have dén, som jeg har nu

Enig

Kristian Stange
XTZ 750 Super Tenere

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-07-03 22:58

"Kristian Stange" <stange@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Enig
>
> Kristian Stange
> XTZ 750 Super Tenere

Og lige nøjagtig den cykel udråbte jeg til at være kedelig i en anden (let
relateret) tråd.
Og alligevel... Hver ting til sin tid! Min næste cykel kunne godt være en
Harley igen (men jeg har ikke råd for tiden), og en 750ST stå ikke øverst på
min ønskeseddel til jul. Men en af mine venner havde den cykel, og den er
min drøm af en touring cykel! Affjedring og kørestilling til en tur på
hullede østeuropæiske veje, og motor nok til autobahn/autostrada, men mest
af alt: Overblik og en kørestilling man kan leve med i dagevis, til både
autobahn og bjergveje.
For de fleste motorcyklister er det ret let at svare på hvilken der er
verdens bedste, men spøger man 100, får man 100 forskellige svar. Så lad da
bare journalister kalde HD for "de bedste" eller hvad de nu kalder dem - det
er jo også et af meget få mærker som har lavet motorcykler siden 1912 til i
dag med stor succes, så der er da et eller andet de har rigtig fat i. Hvad
der er det bedste for "mig" kan de jo ikke vide.

Rittig
(Mærkefanatiker... Vild med KTM)

Fra : sanderhoff@mail.dk

Dato : 20-07-03 16:21

Prøv www.harleyguiden.dk
der er mange spændende ting for Harleyfolk.

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du er her i morgen.

Baker

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-07-03 10:38

"Torben" <FJERN_stenbak@hotmail.com> writes:

> Findes der ikke en dansk nyhedsgruppe for Harley eller er der "kun"
> dk.fritid.motorcykel ?
> dk.fritid.motorcykel spænder jo lidt vidt

Der er kun news:dk.fritid.motorcykel. For at få oprettet en ny gruppe
skal man normalt kunne vise at der er nok trafik til en sådan i en
eksisterende gruppe.

Så du skal såmænd bare begynde at skrive en masse om Harleyer her i
gruppen, og så om et par måneder lave en OTD (se
<http://www.usenet.dk/otd/>) for en ny Harley-gruppe, så er du nok
godt på vej.

I øvrigt, så kan du med fordel stille den slags spørgsmål i
news:dk.velkommen, hvor man kan få hjælp til valg af den rette gruppe
og svar på hvorfor tingene nu er som de er på usenet.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Boie

Dato : 31-07-03 22:35

Hej allesammen

Det var sgu da helt dejligt at man kunne snakke om harleyer uden at hele
tiden få skudt i skoene at harley kører hilser på hinanden og at harleyer
går fra hinanden bare de står i tomgang.
Til det første vil jeg sige at jeg MEGET sjældent ikke har fået en hilsen
tilbage for en mc-kører, men engang imellem når man sgu ikke at få hånden
op, for nogen gange er der fuld ræs på enkelte maskiner ( det kunne også
være, at årsagen var den, som der også er nogen der går og morer sig med, at
når man kører trillebør (Harley) kan man ikke hilse, ellers kæntrer
trillebøren.

Det andet jeg vil påtale er argumentet, at harleyer altid rasler fra
hinanden, jeg vil nok mene at en af årsagerne er, at da det er en dyr
maskine fra ny af, er der selvfølgelig mange der importerer en, eller køber
en lidt billigere ( som sælger selvfølgelig sagde var nyrenoveret og alt er
gået igennem, så den kører som en drøm ) sælgeren er måske blevet lidt træt
af den fordi den kører af helvedet til og da han købte den blev der også
sagt af den var nyrenoveret, han har måske kun har ofret lidt olie og nye
tændrør og nyt luft in hjulene, det vil jeg sgu ikke kalde nyrenoveret.
Nej der er desværre for mange der køber en Harley håndbog og så mener de
allerede, at de kan lave det hele, en harley er sgu ikke en Puch Maxi, den
kræver lidt mere viden, men de går frisk i gang med hammer og brækjern -----
så skal det sgu gå galt.
Det er den største årsag til at tingene rasler fra hinanden, der er for
mange klamhuggere og de vil ikke ofre hvad det koster, for de kan da sagtens
lave det selv, endda helt uden nogen form for specialværktøj, går man i gang
med at skille en harley motor er der ganske sikkert mange ting man ikke får
samlet ordentlig ( hvem kender ikke den om uret og støvsugeren man skilte ad
som barn, og efter man har samlet det, finder man ud, af det virker sgu, men
hvorfor fanden har de puttet så meget i, man har jo stadigvæk 5-6 ting på
sit arbejdsbord ) F.eks. bliver krumtappen ganske sikkert heller ikke
afbalanceret etcetera etcetera.

Til Claus Rittig vil jeg sige, jeg syntes du kom med et sobert indlæg (
20-07-03 kl. 18.14) i forhold til hvad jeg engang imellem læser i vores NG
omkring harleyer, men jeg må desværre rette dig, den første Harley kom i
1903, (20-07-03 kl.23.58) der er jo 100 års fødselsdag i år, den første
V-twin kom i 1908, Indian kom med deres første v-twin i 1905 så harley er
kun en kopi men en god kopi hvis den bliver behandlet ordentlig.
Endelig vil jeg sige til BoS at det kan da ikke være en sporster du har kørt
på, for hvis den er ordentlig lavet er det sgu en hurtig maskine, den
første sporster kom i 1953 og hed KH og var sideventileret og blev brugt til
ræs, den er i dag samlerstykke, det må være en WLC du har kørt på, den har
21 HK, min gamle 1200 veteran er fra 1931 0g den er på 29 HK og jeg har haft
den oppe på 127 km men det er overhovedet ikke noget jeg gør mere, det
skulle bare prøves, så det må være et gammelt skod af en hjemmebygget
sporster du har kørt på.

Tak for denne gang.

Det kan jo være vi ses i Thy næste uge.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-08-03 06:33

> [...]
> hvorfor fanden har de puttet så meget i, man har jo stadigvæk 5-6 ting på
> sit arbejdsbord ) F.eks. bliver krumtappen ganske sikkert heller ikke

Det var da nok den sjoveste undskyldning jeg har hørt nogensinde.

Er du virkelig seriøs?

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 01-08-03 18:03

"Boie" <boie-hd@anarki.dk> wrote:

>at harleyer altid rasler fra
>hinanden, jeg vil nok mene at en af årsagerne er, at da det er en dyr
>maskine fra ny af, er der selvfølgelig mange der importerer en, eller køber
>en lidt billigere

Det er da også mit indtryk, at der er flere rigtig gamle Harleyer på
vejene, end tilsvarende japanere.

Tilsyneladende er der større konkurrence indenfor brugte
japaner-cykler, så de halvdøde eksemplarer er usælgelige og bliver
skrottet - modsat de udtjente Harleyerne, som åbenbart stadig har så
megen værdi, at de kan sælges igen - selvom de måske ikke kører helt
stabilt. Eller hva'?

--
Kåre

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-08-03 21:43

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrottet - modsat de udtjente Harleyerne, som åbenbart stadig har så
> megen værdi, at de kan sælges igen - selvom de måske ikke kører helt

Helt rigtigt!
Afgiften på en Harley er ofte ret høj, og derfor er der et stort marked for
Harley'er til 80-140.000 kr. og mange af dem er mere end 30 år gamle, og
derfor ikke så stabile som en 10 år gammel japaner. Hvis en GSXR1000 kostede
400.000 fra ny ville der også være et stort marked for gamle skrotningsklare
GSXR1000.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-08-03 21:54

"Boie" <boie-hd@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> V-twin kom i 1908, Indian kom med deres første v-twin i 1905 så harley er
> kun en kopi men en god kopi hvis den bliver behandlet ordentlig.

Ja, ja, det er sjældent mine oplysninger er minutiøst korrekte

Rittig

Fra : /cni

Dato : 11-08-03 10:01

Claus Rittig wrote:
> Ja, ja, det er sjældent mine oplysninger er minutiøst korrekte

Man skal heller aldrig lade sandhedsværdien overstige
underholdningsværdien!

--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192