Galleri på dkfritidmotorcykel.dk
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 02:26

Hæ!

Som resultat af den skærpede konkurrence (og dog) fik jeg endeligt taget mig
sammen til at lave om på galleriet så man nu kan se gallerierne igennem uden
at skulle reloade hele siden og alle thumbnails hver gang. Det er ikke
endeligt offentligtgjort endnu (beta-test) men I er velkomne til at afprøve
funktionaliteten på følgende adresse:

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/newgallery.asp

Jeg vil naturligvis meget gerne have feedback fra jer hvis der er problemer.
Da det nye galleri benytter såkaldte "iframes" er det meget muligt at visse
"minoritets"-browsere ikke kan benytte det nye galleri. Jeg vil - i det
omfang det er muligt - lade det nuværende galleri ligge hvor det ligger
således at disse gamle browsere fortsat kan se gallerierne.

Glæder mig til at få jeres feedback. Næste opdatering af galleriet bliver en
"forrige" -> "næste" knap så man kan bladre sig gennem galleriet fra start
til slut.

--
Tony
FZS1000

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 02:32

Tony Lorentzen wrote:

[snip]

Og jeg glemte naturligvis at benytte lejligheden til at reklamere lidt for
de fantastiske DFM T-Shirts...

Ja ... der er faktisk stadig nogle tilbage. Skynd dig inden de bliver
udsolgt

Se mere her: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tshirtbestilling.asp

--
Tony
FZS1000

Fra : Moller

Dato : 19-07-03 10:50

> Og jeg glemte naturligvis at benytte lejligheden til at reklamere lidt for
> de fantastiske DFM T-Shirts...
>
> Ja ... der er faktisk stadig nogle tilbage. Skynd dig inden de bliver
> udsolgt

Whiiiiiiii, dem havde jeg glemt :) tager du ikke nogen med i morgen, så
kan man prøve dem :) hvis der er nogen tilbage man kan passe :)

VH
Lars Molnit

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 11:41

Moller wrote:

> Whiiiiiiii, dem havde jeg glemt :) tager du ikke nogen med i
> morgen, så kan man prøve dem :) hvis der er nogen tilbage man kan
> passe :)

Jeg har desværre ikke fået mit Motech rack endnu, så jeg kan ikke rigtigt
have dem med mig på nogen måde.

Nu skal vi vel også lige bestemme os for om vi kører nordpå eller sydpå. Jeg
selv kører nordpå ved 15 tiden, men det lød på dig som om du hellere ville
køre sydpå (hvilket jeg godt forstår da der jo er mini-træf på Stevns)...

--
Tony
FZS1000

Fra : Moller

Dato : 19-07-03 13:16

> Jeg har desværre ikke fået mit Motech rack endnu, så jeg kan ikke rigtigt
> have dem med mig på nogen måde.

æv æv :)

> [...]
> køre sydpå (hvilket jeg godt forstår da der jo er mini-træf på Stevns)...

Det var nu mest for at vi ku mødes med Dennis :) men da han ikke skal
der ned alligevel, så er jeg frisk til at køre Nord på :)

VH
Lars Molnit

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-07-03 09:19

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> thumbnails hver gang. Det er ikke endeligt offentligtgjort endnu
> (beta-test) men I er velkomne til at afprøve funktionaliteten på

Se det var MEGET bedre, fint job Tony.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Nicolaj C.

Dato : 19-07-03 09:30

Virker fint her.
mvh
Nic

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-07-03 09:49

Tony Lorentzen wrote:

> Hæ!

> Som resultat af den skærpede konkurrence

Hviken konkurrence???

> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/newgallery.asp
> Tony

Det der det er simpelthen smukt!!!
Tony.... -Du sparker RØØØØØØVV.....!!!

Oliver Bruchhaus.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 11:31

Oliver Bruchhaus wrote:

> Det der det er simpelthen smukt!!!
> Tony.... -Du sparker RØØØØØØVV.....!!!

LOL

Takker!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : GRISEN

Dato : 19-07-03 09:51

On Sat, 19 Jul 2003 03:25:57 +0200, "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>nu kan se gallerierne igennem uden at skulle reloade hele siden og alle thumbnails hver gang.

Lækkert, nu har jeg endelig fået taget mig sammen tilat kigge alle TPT billederne igennem.

> Næste opdatering af galleriet bliver en "forrige" -> "næste" knap

Det bli'r jo helt vildt... og alt det bare pga. en smule konkurrence.

*
Jan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 11:32

GRISEN wrote:

> Lækkert, nu har jeg endelig fået taget mig sammen tilat kigge alle
> TPT billederne igennem.

Ja det gør det unægteligt lidt nemmere...

> Det bli'r jo helt vildt... og alt det bare pga. en smule
> konkurrence.

Ja der er ikke noget som konkurrence, der kan sætte gang i hjulene.

--
Tony
FZS100

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 19-07-03 09:52

"Tony Lorentzen" hviskede lissåstille....
<snip>
> [...]
> omfang det er muligt - lade det nuværende galleri ligge hvor det ligger
> således at disse gamle browsere fortsat kan se gallerierne.

Hej tony,Mozilla 1.4 kan fint bruge det,det er en stor forbedring =)

> [...]
en
> "forrige" -> "næste" knap så man kan bladre sig gennem galleriet fra start

Det ville være fantastisk,lige det der mangler for at galleriet er helt
perfekt

--
mvh Claus
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=92

Fra : J.C.Kløve

Dato : 19-07-03 10:06

I tråden: bfa6n9$20mq$1@news.cybercity.dk,
Skrev Tony Lorentzen :
> [...]
> galleriet bliver en "forrige" -> "næste" knap så man kan bladre
> sig gennem galleriet fra start til slut.

Hmm, det virker teknisk ok, men på min "blærbare", kommer der
scrollbars, ved de to frames - der er ikke helt så pænt, kan du evt,
lade selve det store billede indå som en IFRAME, med en prædefineret
størrelse, og der med undgå scrollbars (har selv gjort det på en side
jeg lavede, med rimelig succes

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 11:30

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> lade selve det store billede indå som en IFRAME, med en prædefineret
> størrelse, og der med undgå scrollbars (har selv gjort det på en side

Problemet med at slå scrollbars fra er bare, at man således ikke kan se hvis
der er mange kommentarer. Og det ville jo være lidt surt...

--
Tony
Fazer 1000

Fra : J.C.Kløve

Dato : 19-07-03 15:43

I tråden: bfb6ir$7ic$1@news.cybercity.dk,
Skrev Tony Lorentzen :

> Problemet med at slå scrollbars fra er bare, at man således ikke
> kan se hvis der er mange kommentarer. Og det ville jo være lidt
> surt...

Hmmm
Problemet ser ud til at være det billede der vises først (den med
teksten "vælg et billede fra oversigten"), det er for bredt, og giver
en scroll i bunden af mit billede, har lige testet med 3 gallerier, og
5-7 billeder, ingen scrollbars

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 18:45

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> teksten "vælg et billede fra oversigten"), det er for bredt, og giver
> en scroll i bunden af mit billede, har lige testet med 3 gallerier, og

Okay - det må jeg lige kigge på

--
Tony
FZS1000

Fra : Hekto

Dato : 19-07-03 10:17

In article <bfa6n9$20mq$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> [...]
> "forrige" -> "næste" knap så man kan bladre sig gennem galleriet fra start

.... og hvad var det med DMCN, og 'sammenfletningen?
Det forlød lige før TPT at det ikke blev til noget?

Selv må jeg indrømme at jeg mest bruger dkfritidmotorcykel, og kun
sjældent den anden.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 12:10

Hekto wrote:

> ... og hvad var det med DMCN, og 'sammenfletningen?
> Det forlød lige før TPT at det ikke blev til noget?

Ikke foreløbigt i hvert fald. Og der er flere grunde til det. Jeg skal prøve
at argumentere så godt for det som jeg formår.

1) Serverproblematikken
De ting jeg har programmeret på www.dkfritidmotorcykel.dk kan ikke
umiddelbart flyttes til en anden server fordi de benytter en række
server-komponenter og database-funktioner, der ikke forefindes på det
webhotel man har flyttet DMCN.dk over til. Dertil fylder sitet snart 700 mb,
hvilket jeg ikke går ud fra at DMCN.dk har til rådighed i dets nuværende
setup. Jeg ved udmærket hvad det ville koste hvis man skulle have f.eks. 1
Gb serverplads hostet ude i byen. Det er DYRT!

2) Arbejds-tiden
Jeg vurderer umiddelbart at jeg skal bruge en hel del tid på at integrere de
to hjemmesider, hvorved jeg lige så godt (og mere tidsbesparende) selv kan
programmere de nuværende funktioner, der findes på DMCN (anmeldelse af
produkter, forhandlere og motorcykler - en liste over klubber,
efterlysninger osv.). Efter min mening (og hvis jeg fremover skal arbejde
med opdateringen) skal størstedelen af funktionaliteten på DMCN
omprogrammeres (sådan er det med os kodere - det er noget rod at skulle
rette i andres kode). I forbindelse med en sammenlægning af de to websites
vil vi desuden pludselig være 3 personer, der skal tage beslutningerne og
koordinere arbejdet og det koster tid til koordinering og "projekt-ledelse"
siger min erfaring mig. Jeg holder enormt meget af at jeg selv kan bestemme
hvornår jeg vil arbejde på www.dkfritidmotorcykel.dk. Det gør - tror jeg -
at arbejdet og videreudviklingen af sitet ikke bliver en plage, sur pligt og
en tidsrøver - sådan som det efter min opfattelse skete med DMCN.

3) Hjertebarnet
Jeg skal blankt indrømme at www.dkfritidmotorcykel.dk er blevet mit lille
hjertebarn, hvorved en sammensmeltning med DMCN (mener jeg) ville give mig
færre muligheder for spontant at videreudvikle på sitet efter mine egne
idéer og efter min egen tidsplan. Derudover mener jeg at den store support
og opbakning til www.dkfritidmotorcykel.dk samt min trafik-statistik klart
bevidner om at sitet bliver brugt rigtigt meget. Derfor ser jeg (lidt
krukket måske) heller ikke nogen idé i at skulle lade
www.dkfritidmotorcykel.dk "opsluge" af DMCN... det kunne vel lige så godt
være den anden vej rundt?

Derimod regner jeg faktisk med (og har foreslået DMCN-folkene) at vi laver
links mellem vores to sites, således at man begge steder kan skrive hhv. sit
DMCN nummer og DFM nummer.

> Selv må jeg indrømme at jeg mest bruger dkfritidmotorcykel, og kun
> sjældent den anden.

Se - det er jeg naturligvis glad for at høre.

--
Tony
FZS1000

Fra : Bjørn S

Dato : 19-07-03 14:42

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

---------- Snip, en masse gode argumenter -------------

> [...]
sit
> DMCN nummer og DFM nummer.

> Se - det er jeg naturligvis glad for at høre.

Ja, og så er den jo hvor den måske er bedst tjent for alle parter ? To sider
som arbejder for samme sag, med hver deres specialer uden konkurranse. Et
link og en vedkændelse af dette på begge sider ville være ok.

Mine 2 øre.....
--
/Bjørn

Fra : AW på TRX

Dato : 19-07-03 11:12

> Da det nye galleri benytter såkaldte "iframes" er det meget muligt at
visse
> "minoritets"-browsere ikke kan benytte det nye galleri.

Der er snart en minoritetsbrowser mindre......
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14579

Fint arbejde

Allan
TRX 850

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-07-03 11:24

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>så man nu kan se gallerierne igennem uden
>at skulle reloade hele siden og alle thumbnails hver gang.
Du er en helt!

>Jeg vil naturligvis meget gerne have feedback fra jer hvis der er problemer.
>Da det nye galleri benytter såkaldte "iframes" er det meget muligt at visse
>"minoritets"-browsere ikke kan benytte det nye galleri.
En lille test i Opera 7.11 gav ingen problemer

--
Kåre

Fra : Richard

Dato : 19-07-03 11:32

Tony Lorentzen wrote:
> Jeg vil naturligvis meget gerne have feedback fra jer hvis der er problemer.

Udmærket. Men det bliver sikkert så populært, at der bliver brug for en
indeksering, gruppering eller søgemulighed på stikord.

> [...]
> omfang det er muligt - lade det nuværende galleri ligge hvor det ligger
> således at disse gamle browsere fortsat kan se gallerierne.

Virker lige som resten af din udmærkede site helt fint i NC 7.1 -
minoritetsbrowseren med indbygget popup-vindueskontrol og spamfilter -
men selvfølgelig ikke i IE 4.0

> Glæder mig til at få jeres feedback. Næste opdatering af galleriet bliver en
> "forrige" -> "næste" knap så man kan bladre sig gennem galleriet fra start
> til slut.

Så er det nok nødvendigt med en gruppering, så man kan bladre i fx.
cykler, tur- og træfbilleder, teknik etc etc. Bladre gennem æbler og
pærer og tilbage igen er næppe så interessant IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Hobbit

Dato : 19-07-03 16:34

Det virker meget smartere end det gamle galleri! Nice work mr. genius-man.

/Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
www.StephanNet.dk

- We who are about to die salute you! -

PS: [en smule OT] Netscape er officielt død
(http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=211669) og Lynx-folk er
selv uden om det! Newgallery go go go!!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-07-03 11:55

Efter den gode feedback er det gamle galleri nu blevet erstattet af det nye,
således at man ikke behøver at kalde det nye galleri på anden adresse.

Hvis der er nogen med problemer med folk, der ikke kan se iframes må I lige
råbe højt så vi kan finde ud af en alternativ måde I kan se gallerierne på.

Hilsner,

Tony
FZS1000

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-03 14:44

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg vil naturligvis meget gerne have feedback fra jer hvis der er problemer.
> Da det nye galleri benytter såkaldte "iframes" er det meget muligt at visse
> "minoritets"-browsere ikke kan benytte det nye galleri.

Det virker glimrende i Mozilla 1.4 under Unix (Linux), men det virker
ikke på Netscape 6.2.3 under Unix (Solaris på SPARC). Jeg ville da
ellers forvente at den godt forstod IFrames, så gammel er den da
heller ikke.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Moller

Dato : 21-07-03 14:49

> [...]
> ikke på Netscape 6.2.3 under Unix (Solaris på SPARC). Jeg ville da
> ellers forvente at den godt forstod IFrames, så gammel er den da

Så er det heldigt at Netscape er ved at dø helt nu :) var det ik 2/3 der
blev fyret af deres udviklere ????

VH
Lars Molnit
Bandit 2*600 S , hva satan står det S for ??? N for Naked kan jeg rumme,
men S... ??? Swein, Superb, Skibsmotor ????

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-03 15:00

> Bandit 2*600 S , hva satan står det S for ??? N for Naked kan jeg
> rumme, men S... ??? Swein, Superb, Skibsmotor ????

Ja, måske S for kåbe? Måske ikke så logisk, men det passer da på mange
modeller.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-03 14:56

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Så er det heldigt at Netscape er ved at dø helt nu :) var det ik 2/3 der
> blev fyret af deres udviklere ????

Det var i hvert fald ca. 50 mennesker, men en stor del af dem ville
fortsat arbejde på Mozilla, som jo langt hen ad vejen kan beskrives
som "den gode udgave af Netscape"

Den der Netscape 6.2.3 var den nyeste jeg kunne finde på pkg-form (man
er vel doven) da jeg installerede den for noget tid siden. Den svarer
vist nogenlunde til en Mozilla 0.9x eller 0.8x eller noget i den stil.

> Bandit 2*600 S , hva satan står det S for ??? N for Naked kan jeg rumme,
> men S... ??? Swein, Superb, Skibsmotor ????

Sport? Hmmmm ... maybe not.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-03 23:03

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> mig sammen til at lave om på galleriet så man nu kan se gallerierne
> igennem uden at skulle reloade hele siden og alle thumbnails hver gang.

Perfekt!

> Jeg vil naturligvis meget gerne have feedback fra jer hvis der er
> problemer. Da det nye galleri benytter såkaldte "iframes" er det meget
> muligt at visse "minoritets"-browsere ikke kan benytte det nye galleri.

Fungerer fejlfrit i Konqueror 3.1.1!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Tony Lorentzen