"Striben"
Fra : Michael Madsen

Dato : 18-07-03 16:55

Hej,
Er der nogen herfra der tager på striben i aften???

Og hva er den generelle mening om dette sted, eller skulle man sige disse
steder!

Michael

Fra : Moller

Dato : 18-07-03 18:24

"Michael Madsen" <Maz-1@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Er der nogen herfra der tager på striben i aften???

Ikke mig :)

> Og hva er den generelle mening om dette sted, eller skulle man sige disse
> steder!

Er fuldstændig ligeglad med hva de laver, men efter konstant at se det
svineri folk efterlader når de har været omme bag Ikea i taastrup, så er jeg
ekstremt meget imod disse angemanger, da det jo ikke er dem selv der ryder
op... en stor forsamling svin kan man kalde det :)

VH
Lars Molnit

Fra : Michael Madsen

Dato : 18-07-03 19:17

Ja, jeg har set et billede af det svineri der er blevet efterladt. Var der
for første gang i lørdags, men så ikke noget i den stil... Så jeg håber selv
det ver en engangsforestilling (Kan man være så heldig???)
Men jeg tror at jeg blev fanget af den stemning der var, selvom der kun var
4 af os på 2 hjul, og vi ikke kendte hinanden, så er det altså specielt
alligevel. Så jeg tror lige at jeg skal ud og vende i aften. Håber at se
andre Mc'ister derude alligevel.

Michael

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-07-03 20:19

On Fri, 18 Jul 2003 20:16:43 +0200, "Michael Madsen"
<Maz-1@ishoejby.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>4 af os på 2 hjul, og vi ikke kendte hinanden, så er det altså specielt
>alligevel. Så jeg tror lige at jeg skal ud og vende i aften. Håber at se

Jeg arbejder til daglig i et firma der ligger nede bag IKEA, og ser
efterladenskaberne fra "Striben's" aktiviteter.
Det er rent ud sagt en møgbutik de efterlader sig.
Det kan godt være at deres løjer er harmløse, med det er deres svineri
ikke.
De køber tilsyneladende ind i McDonalds og smider kritikløst embalagen
på græsrabatten så stedet ligner en svinesti.
En af gangene lå der en komplet motor i rabatten mandag morgen.
Jeg har personligt ikke det fjerneste imod at deltagerne bliver
stillet til ansvar for det svineri.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Michael Madsen

Dato : 18-07-03 20:27

Er helt enig... Hvis det er sådan folk opfører sig, skal de også betale på
en eller anden måde. Bare ærgerligt at det skal gå ud over andre, der måske
ikke sviner. Men sådan er det jo altid. Nogle få, ødelægger det for andre.
Som sagt er det kun anden gang jeg skal derud i aften, og ser lige hvordan
det ser ud bagefter...

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 03:04

Steen Gruby wrote:

> Jeg har personligt ikke det fjerneste imod at deltagerne bliver
> stillet til ansvar for det svineri.

Jeg så "formanden" i tv her til aften. Sikke et fjols at høre på...

Hvis der er tale om en decideret klub kan man vel holde dem ansvarlig for
deres svineri... ?

--
Tony
FZS1000

Fra : Stefan Jørgensen

Dato : 18-07-03 21:10

> [...]
> Er der nogen herfra der tager på striben i aften???
>
> Og hva er den generelle mening om dette sted, eller skulle man sige disse

Jeg synes også det er uheldigt at de efterlader sådan et svineri, men selve
arrangementet derude kan sgu være meget sjovt ind imellem. Det er jo
egentlig bare en flok drenge der ligger og kører lidt stærkt.
Jeg så en fyr derude en aften på en gsxF 600 der forgæves blev ved at køre
ræs mod et lokum af en Buick (blå) Den buick kunne virkelig arbejde godt da
han prøvede 5 gange og snuppede mc'en hver gang. Han havde så også slicks
på...

Stefan

RF600R

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-07-03 23:11

> [...]
> køre ræs mod et lokum af en Buick (blå) Den buick kunne virkelig
> arbejde godt da han prøvede 5 gange og snuppede mc'en hver gang. Han
Hmmm.....

Hvad er det lige en buick er?????
Google siger at det er en eller anden form for 4hjuler... Men det kan jeg da
ikke få til at hænge sammen!
Hvis det er sådan en ville jeg da gerne sætte ham på plads!
Og striben, er det den der ligger i odense eller???

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Michael Madsen

Dato : 19-07-03 01:18

Nej ikke den "striben" jeg snakker om, det er derimod dem i Kbh og omegn...
Bla i Tåstrup, Glostrup og i Kbh.

Michael

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-07-03 03:24

Michael Madsen wrote:

> Og hva er den generelle mening om dette sted, eller skulle man sige
> disse steder!

Der findes ikke nogen "generel" mening - men her er min.

Jeg synes personligt at det er uansvarligt at køre ræs på offentlig vej -
heller ikke selvom det så foregår i et industriområde midt om natten og i
weekenden. Der er ikke tale om hastigheder, der blot sniger sig lidt op over
det tilladte - men derimod hastigheder på op mod 200 km/t på veje, hvor der
i princippet kan "forvilde" sig andre udenforstående ind i området.

Jeg synes i stedet at man skulle gøre mere fra Klub Stribens side af for at
få lov til at afholde disse arrangementer under mere trygge (og lovlige!)
omgivelser et par faste gange om måneden. Det må da kunne lade sig gøre på
den ene eller anden måde, men det kræver nok også at politikerne får øjnene
op for at der findes et ønske om denne form for udfoldelse. Spørgsmålet er
så bare om interessen forsvinder fordi en del af "spændingen" ved at køre
ræs netop er den overhængende fare for at blive snuppet af politiet... ?

Forhåbentligt kan indslaget i aftenens TV-Avis få nogle til at (ind)se at
der findes et behov for få trygge rammer om denne "sportsgren" (som
formanden for Klub Striben kaldte det). Jeg ville da meget gerne prøve at
skyde min _helt_ Fazer af - men ikke på offentlig vej - dér har jeg for
meget respekt for mine omgivelser og mit eget liv ...

--
Tony
FZS1000

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-07-03 09:41

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> skyde min _helt_ Fazer af - men ikke på offentlig vej - dér har jeg for
> meget respekt for mine omgivelser og mit eget liv ...

Hernede ved os er man så småt i gang. En tre-fire gang i løbet af sommeren lejer
man Holeby flyveplads. Så køres der ræs. Dog kun med biler. Men motorcykler kan
vist nok komme med, da der bare lige skal søges om det i miljøgodkendelsen.
Allerede nu er der gæsteoptræden af mc-dragracere. Prøv eventuelt at kontakte:
http://www.legal-streetrace.dk/

Ib Jakobsen

Fra : GRISEN

Dato : 19-07-03 09:42

On Sat, 19 Jul 2003 04:23:48 +0200, "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Jeg synes personligt at det er uansvarligt at køre ræs på offentlig vej -

Når jeg nu smider mig i sofaen med mine allerhelligste briller på, så kan jeg godt give dig ret - dybt uansvarligt.
På samme måde synes jeg også det er totalt tåbeligt at brænde sit dyrebare bagdæk af på en jernplade.

....men hvis jeg sætter mig på cyklen (hvor der ikke er plads til de allerhelligste briller), så kunne jeg nok selv finde på at deltage i begge dele - hvis jeg
lige kom forbi og blev grebet af stemningen.

> man skulle gøre mere fra Klub Stribens side af for at få lov til at afholde disse arrangementer under mere trygge (og lovlige!)

Mission impossible....

> det kræver nok også at politikerne får øjnene op for at der findes et ønske om denne form for udfoldelse.

Jeg tror det er hamrende ligegyldigt om de ved "der findes et ønske"...
Så længe knægtene er så tæt på bilerne, at de kan få dækrøg i ører og øjne - så er det aaalt for farligt til at blive tilladt.
Hvis man skal laves en stribe der kan godkendes, så skal tilskuerne jo bruge kikkert for at kunne se hvad der sker (som på Danmarks Hurtigste Bil).
Desuden skal deltagende biler tjekkes før start (af en mand med speed-dial til synshallen) og SÅ forsvinder interessen for arrangementet.
I stedet vil tilskuerne køre race hele vejen tilbage til Spjald.

>Forhåbentligt kan indslaget i aftenens TV-Avis få nogle til at (ind)se at der findes et behov for få trygge rammer om denne "sportsgren"

Jeg tror det kan få en masse politikere og politimestre til at sende flere folk ud efter disse kriminelle bøller.

*
Jan

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-07-03 10:33

On Sat, 19 Jul 2003 10:42:12 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote:

Hej Jan.

> [...]
>Hvis man skal laves en stribe der kan godkendes, så skal tilskuerne jo bruge kikkert for at kunne se hvad der sker (som på Danmarks Hurtigste Bil).

Se nu tog mit indlæg tidligere udgangspunkt i det kæmpe svineri de
efterlader sig og ikke i hvor farlig selve aktiviteten er.
Helgeshøj Alle er meget bred og har brede græsrabatter ved siderne, så
gjort rigtigt kunne det måske nærme sig noget der ligner sikkert.
MEN - Svineriet vidner om at der er mennesker overalt, og når de ikke
ad frivillighedens vej kan finde ud af det, så er der kun at få det
stoppet.

>Desuden skal deltagende biler tjekkes før start (af en mand med speed-dial til synshallen) og SÅ forsvinder interessen for arrangementet.
>I stedet vil tilskuerne køre race hele vejen tilbage til Spjald.

Tjaeh - Vi andre skal også til maskinkontrol med cyklerne når vi er på
bane, så jeg kan ikke se hvad du piver for.
Jeg har een gang været til en sådan form for ræs, hvor højre
forhjulsophæng op en voldtunet US model brød sammen under starten.
Den tog kursen direkte mod tilskurene (deriblandt mig) som sprang for
livet.
Den bil skulle aldrig have haft "starttilladelse".

>Jeg tror det kan få en masse politikere og politimestre til at sende flere folk ud efter disse kriminelle bøller.

Som skrevet: For min skyld kan de begå kollektiv selvmord.
Det jeg er ude efter er den svinesti de efterlader sig, og kan de ikke
finde ud af det skal det stoppes.
Politiet er efter det, men det ser ikke ud til at hjælpe stort.
Det er måske slet ikke kørslen der skal gås efter, men forureningen.
Det var heller ikke politiet der fik Capone men skattevæsnet

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-07-03 10:44

> Det er måske slet ikke kørslen der skal gås efter, men forureningen.
> Det var heller ikke politiet der fik Capone men skattevæsnet

Du mener vel Miljøministeriet i den her sammenhæng så...?

Fra : GRISEN

Dato : 19-07-03 11:40

On Sat, 19 Jul 2003 11:33:00 +0200, Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote:

>Se nu tog mit indlæg tidligere udgangspunkt i det kæmpe svineri de efterlader sig og ikke i hvor farlig selve aktiviteten er.

Yep, man kan bruge svineriet som årsag til, at de skal have et eller andet sted at køre.
....men når den statslige instans (dem med tilladelserne) skal kigge på sagen, så vil de kigge på sikkerheden.

>Helgeshøj Alle er meget bred og har brede græsrabatter ved siderne, så gjort rigtigt kunne det måske nærme sig noget der ligner sikkert.

Hvis man (af egen dumhed) kan gå ud på kørebanen, så er det jo ligemeget om rabatten er 50 meter bred - folk vil se sagerne tæt på.

> og når de ikke ad frivillighedens vej kan finde ud af det, så er der kun at få det stoppet.

Muligvis.... men det har politiet jo prøvet i mange år, så hvordan?

>Tjaeh - Vi andre skal også til maskinkontrol med cyklerne når vi er på bane, så jeg kan ikke se hvad du piver for.

Jeg piver vist ikke - argumenterer bare. Jeg sidder ikke på striben i voldtunet Kadet.

>Den bil skulle aldrig have haft "starttilladelse".

Fornuftigt argument... men hvis en del af deltagernes biler ikke bli'r godkendt (pga. dobbelt turbo og lattergas eller manglende dækmønster eller gennemrustet
forhjulsophæng) så kører de jo bare race udenfor banen efter det arrangerede løb. Så har du faren og svineriet og støjen i nærmeste industrikvarter igen.

*
Jan

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-07-03 12:37

wrote:

> [...]
> forhjulsophæng) så kører de jo bare race udenfor banen efter det
arrangerede løb. Så har du faren og svineriet og støjen i nærmeste

Og så må vi - IGEN - have nogle politifolk derud for at få de farligste
biler kaldt til syn.

Hvis jeg stiller op til et løb med slår i kronrørslejerne eller defekte
bremser, så får jeg altså ikke starttilladelse. Og er nogne dumme nok til at
køre ræs i offentlige områder med det, tjah, så er de egoistiske og
hensynsløse nok til at sætte andres liv på spil, og dem har jeg nul respekt
for.

Thomas, som vandt DM i enduro for Breddeklassen sidste år, kører ikke
motorløb i år. Han blev ramt frontalt af en ung mand der skulle køre
racerløb gennem en rundkørsel, og tabte kontrollen over bilen. Thomas fik
nakkeskader, og har ikke kunnet køre racerløb siden.

Rittig

Fra : Stefan Jørgensen

Dato : 19-07-03 13:34

> [...]
> industrikvarter igen.
>

> Og så må vi - IGEN - have nogle politifolk derud for at få de farligste

Jeg vil sige at uanset hvordan man får stoppet det arrangement, så vil
lysten til at køre ræs stadig være der, og hvis de ikke får lov at gøre det
under "kontrollerede forhold" så gør de det bare alle andre steder som er en
anelse mere trafikerede.
Men jeg er da enig i at der er dele af det arrangement der er uacceptable.

Stefan
RF600R

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-07-03 14:22

"Stefan Jørgensen" <macstefan502@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> under "kontrollerede forhold" så gør de det bare alle andre steder som er

Det er da naturligvis rigtigt! Men det skal handle om at de skal have en
rimelig mulighed for at køre race _på_bane_, og ikke om at "Så kører vi bare
ræs på offentlige områder". Der er ret stor forskel på de to ting.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-07-03 13:47

On Sat, 19 Jul 2003 12:40:05 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote:

Hej Jan

>Yep, man kan bruge svineriet som årsag til, at de skal have et eller andet sted at køre.
>...men når den statslige instans (dem med tilladelserne) skal kigge på sagen, så vil de kigge på sikkerheden.

Ja, selvfølgelig vil de da det - Hvad havde du ellers forestillet dig?

>Hvis man (af egen dumhed) kan gå ud på kørebanen, så er det jo ligemeget om rabatten er 50 meter bred - folk vil se sagerne tæt på.

Kan publikum komme så tæt på banen under formel 1 eller Moto-GP?
Nej vel - og hvad er forskellen.

>Jeg piver vist ikke - argumenterer bare. Jeg sidder ikke på striben i voldtunet Kadet.

På banerne er der skrappe regler for hvad man lader stille op.
Havde du forestillet dig at man skulle etablere faciliteter til race
der i den grad sætter sig ud over det sikkerhedsniveau kørene i
motorløb har arbejdet for i årevis?
Hvis det er "møgbunker" der skal stille op kan det være ligegyldigt -
De skal under alle omstændigheder dømmes ude.

> [...]
>forhjulsophæng) så kører de jo bare race udenfor banen efter det arrangerede løb. Så har du faren og svineriet og støjen i nærmeste industrikvarter igen.

Og så er vi tilbage ved udgangspunktet.
Hvis argumentet er, at den form for gadeløb skal arrangeres for at
tilfredsstille dem der ikke kan finde ud af reglerne for organiseret
motorløb, er det jo ligegyldigt hvad man forsøger på at etablere af
faciliteter for dem.
Og hvis nogen forestiller sig at man "bare" og på det offentliges
regning vil åbne en "stribe" til det formål tror jeg man bliver
skuffet.
Dit argument er, at de mest hjernedøde alligevel vil afholde den slags
løb på offentlig vej, og med den i baghovedet, tror jeg de til enhver
tid vil blive at betragte som fredløse.
Og med god grund.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : GRISEN

Dato : 20-07-03 22:08

On Sat, 19 Jul 2003 14:47:01 +0200, Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote:

>De skal under alle omstændigheder dømmes ude.

Men det kan du jo ikke... politiet har prøvet i årevis.

>Hvis argumentet er, at den form for gadeløb skal arrangeres for at
>tilfredsstille dem der ikke kan finde ud af reglerne for organiseret
>motorløb,

....og dem VIL køre race, men ikke har råd til at bygge en ordentlig racer + ugentlig transport til en bane i den anden ende af landet.

> er det jo ligegyldigt hvad man forsøger på at etablere af faciliteter for dem.

Ja, nu er vi vist ved at nå til enighed.

*
Jan

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-07-03 22:32

On Sun, 20 Jul 2003 23:07:37 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote:

Hej Jan.

>Ja, nu er vi vist ved at nå til enighed.

Det kan jeg ikke forestille mig.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : GRISEN

Dato : 20-07-03 22:30

On Sun, 20 Jul 2003 23:31:43 +0200, Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote:

>Det kan jeg ikke forestille mig.

øøøh, nå?

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-07-03 23:20

On Sun, 20 Jul 2003 23:30:21 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote:

Hej Jan

>øøøh, nå?

Dit udgangspunkt er tilsyneladende en vis forståelse for den form for
aktivitet, mit er det diamentralt modsatte.
Jeg stemmer meget gerne for at man etablerer en strækning på en lukket
bane hvor slige aktiviteter kan finde sted.
Man kunne jo håbe på at der i samme forbindelse kunne etableres en MC
bane således at vi andre var fri for at drage til Sverige og betale
baneleje for at få lov til at dyrke vor indre fartdjævel.
Jeg stemmer også gerne for at der skydes offentlige midler i
foretagenet (Tænk hvis der kunne skaffes tilskud til at få etableret
helt legale baner i stil med Ring Djursland, Jyllandsringen og Padborg
park - Oh Boy what a dream).
Men hvis der skal stilles faciliteter til rådighed, skal der også være
regler bl.a. for materiellets beskaffenhed og publikum's afstand til
banen.
Jeg har en sikker fornemmelse af at regler, ligegyldigt hvor lempelige
de måtte være, ikke vil blive accepteret, så selv om man etablerer
baner vil ikke løse gadeproblemet.
Og det har jeg absolut ingen forståelse for.

Noget andet er, der tilsyneladende gives tilladelse til gadeløb fra
både politiets og Tåstrup kommunes side i det samme område som
benyttes i Tåstrup.
For ca. 1½ måned siden afholdtes der helt legalt billøb på vejene
derude, så når andre kan få tilladelse hvorfor søger folkene bag
"Striben" så ikke blot på samme måde?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : GRISEN

Dato : 20-07-03 23:23

On Mon, 21 Jul 2003 00:20:17 +0200, Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote:

>Dit udgangspunkt er tilsyneladende en vis forståelse for den form for aktivitet, mit er det diamentralt modsatte.

Mindst en af os læser vist ikke modpartens indlæg, så for at undgå ydeligere misforståelser vil jeg 'hoppe ud' af tråden.

*
Jan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-03 21:32

Rolig nu! Du skrev altså følgende:

"...men hvis jeg sætter mig på cyklen (hvor der ikke er plads til de
allerhelligste briller), så kunne jeg nok selv finde på at deltage i begge
dele - hvis jeg lige kom forbi og blev grebet af stemningen. "

Det vil jeg nu også kalde 'en vis forståelse'.

Det bedste middel mod ufornuftig kørsel er forresten, som racefolkene altid
siger, en ordentlig omgang ræs. Det er sgu skægt at jorde rundt i en
grusgrav og køre 100% hele tiden... i mit tilfælde 200% (vurderet ud fra
min tilt-frekvens).
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Megas

Dato : 20-07-03 11:55

Michael Madsen wrote:
> [...]
> Er der nogen herfra der tager på striben i aften???
>
> Og hva er den generelle mening om dette sted, eller skulle man sige

Problemet for lige præcis de typer nogle af jeg kalder hjernedøde idioter,
eller respektløse individer mm.. (ikke helt uden grund - bevares *G*) er jo,
at det tit er en 18-20årig knægt der ikke har råd til at bygge en godkendt
racer.. Han har måske skrabet sammen til en 10.000,-kr´s kadett med dbl.
weber & så låner han farmands bensinkort for at ha råd til at fylde bens i
Lige præcis dén type bilist/mc´ist er jo vores andres værste mareridt
at komme i nærheden af, men jeg tror at det ville hjælpe gevaldigt hvis de
fik tildelt nogle områder rundt om i landet havor de i weekenden kunne køre
dørtræk mod hinanden, uden at det behøvede at skulle koste dem en bondegård
i baneleje, div godkendelser osv. Men hvordan det skulle kunne lade sig
gøre i praksis aner jeg sgutte.. Prøver vel bare at huske hvo´n jeg selv var
da jeg var 18 & flad som en kirkerotte *lol*

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes