Forsikring og ejerskifte
Fra : Hansen

Dato : 18-07-03 15:46

Hejsa...

Jeg har lige haft købt en MC, men inden jeg nåede at få den omregistreret
var jeg så uheldig, at jeg lagde den ned (regnvejr plus lidt benzin/olie)
med ca. 20 km/t. Min mekanikers dom er hård. Den ene kåbeside, frontplade +
muligvis lygten skal i hvert fald skiftes. Malerarbejde kan jeg få næsten
gratis. Kommer der forsikring på, skal udstødning, fodhviler, koblingsgreb
mv. også skiftes.

Men den kører stadig på sælgers forsikring. Hvordan står jeg her. Jeg tænker
mere på sælgers selvrisiko, bonustab m.v.?

En ulykkelig motorcyklist!!!
Daniel

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-07-03 15:54

> [...]
> Men den kører stadig på sælgers forsikring. Hvordan står jeg her. Jeg
> tænker mere på sælgers selvrisiko, bonustab m.v.?

Er det sket inden for den periode hvor du lovligt kan køre på sælgers
forsikring, så sker der ikke et bonustab for ham, da det reelt er dig der er
ejer nu. En eventuel selvrisiko vil du (naturligvis) også hænge på.

Sagt på en anden måde, så påvirker det ikke sælgerens situation, da han har
dokumentation på at cyklen er solgt. Du skal betragte hans forsikring som
var det din egen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hansen

Dato : 18-07-03 17:34

> [...]
har
> dokumentation på at cyklen er solgt. Du skal betragte hans forsikring som

Plejer der at være højere selvrisiko, når der har været ejerskifte?

Daniel

Fra : Armand

Dato : 19-07-03 00:17

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> [...]
har
> dokumentation på at cyklen er solgt. Du skal betragte hans forsikring som

Jeg er ikke sikker på andet end at det kun er sælgers ansvarforsikring der
dækker indtil man får omregistreret

Med mindre at uheldet ligefrem er sket på hjemvejen, har man som køber
mulighed for at forsikre køretøjet inden syn og omregistrering - Faktisk
skal man have forsikret det for at kunne ind/om -registrere, så det kedelige
i denne situation er egentlig at Daniel heller ikke har nået dette

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-07-03 22:20

For nogle år siden var det sådan at også sælgers kaskoforsikring dækkede
(også uden bonustab). Kendte engang en som købte bil og totalskadet den, og
der var det sælgers forsikring der betalte. Jeg vil tro det stadig er sådan,
dog uden at vide det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tue

Dato : 21-07-03 12:32

Lige et spørgsmål der falder inden for kategori: Hvis jeg ved ejerskifte
ikke kan nå at få MC'en synet og omregistret inden for de 3 uger sælgers
forsikring gælder, kan jeg så nøjes med at have min forsikring klar inden 3
uger og så derefter få den synet og omregistret??

--

mvh. Tue

Fra : Hekto

Dato : 21-07-03 13:06

In article <3f1bcf26$0$1682$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Mail_me@SPAMstofanet.dk says...
> [...]
> forsikring gælder, kan jeg så nøjes med at have min forsikring klar inden 3
> uger og så derefter få den synet og omregistret??

Nej, for så er det stadig den tidligere ejers forsikring, der (ikke
længere) gælder.
Enten må du få den omregistreret, eller også afmelde den.

Motorkontoret sender besked til den tidligere ejers
forsikringsselskab, når omregistrering er sket, og først fra det
tidspunkt ophører forsikringen. Af samme grund skal man stille med et
forsikringsbevis ved omregistrering.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-07-03 13:44

> [...]
> forsikringsselskab, når omregistrering er sket, og først fra det
> tidspunkt ophører forsikringen. Af samme grund skal man stille med et

Vil det sige, at hvis man køber en brugt mc nu, som skal synes ved
ejerskifte, har man et problem, da man ikke kan nå at få den synet før
engang til efteråret (pga. de lange ventetider). Så er man nødt til at
afmelde den og sidde og vente uden mc? Ville bare være helt sikker på jeg
havde forstået det rigtigt.

mvh Jacob

Fra : Hekto

Dato : 21-07-03 14:03

In article <bfgn3s$jbl$1@sunsite.dk>, jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk
says...
> [...]
> engang til efteråret (pga. de lange ventetider). Så er man nødt til at
> afmelde den og sidde og vente uden mc? Ville bare være helt sikker på jeg

Nej, så kører man derud på 'chancen', eller ringer land og rige rundt
for at høre hvor de har tid.

Fra : Tue

Dato : 21-07-03 14:08

> [...]
> engang til efteråret (pga. de lange ventetider). Så er man nødt til at
> afmelde den og sidde og vente uden mc? Ville bare være helt sikker på

Jeg er ved at købe MC og leder for tiden efter en synstid. Jeg har netop nu
fundet frem til en synstid d. 14. Med lidt hel kan det lade sig gøre men
ellers er der en lille måneds ventetid i nordjylland. Men så må jeg også
køre lidt for at komme til syn.

--

mvh. Tue

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-07-03 07:18

"Tue" <Mail_me@SPAMstofanet.dk> writes:

> [...]
> fundet frem til en synstid d. 14. Med lidt hel kan det lade sig gøre men
> ellers er der en lille måneds ventetid i nordjylland. Men så må jeg også

Tjah jeg måtte til Brønderslev for at få synet kawaen (bor i Aalborg).
Heldigvis har de jo centraliseret deres tidsbestilling, så det er vel
minimalt hvor meget indsats det kræver Når du først har fået et
bookingnummer kan du jo se om du kan få en ny tid hver morgen kl. 0800.

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de