Test af Shell V-power benzin
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-07-03 12:52

Emnet har været oppe før, men nu har PS testet om det, som Shell siger giver
mere effekt.
se understående link.
http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/shell_v_power.htm

Konklusion: Det er spild af penge at hælde V-power i tanken !!!

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-07-03 14:10

> [...]
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/shell_v_power.htm
>
> Konklusion: Det er spild af penge at hælde V-power i tanken !!!

Tja, den måde de tester på giver ingen ekstra effekt og det er heller ikke
forventet.
Shell i Danmark skriver den ekstra effekt kommer af en renere motor, hvor
sod og koks bliver fjernet, det bliver det selvfølgelig ikke på en nyere
motor som ikke har kørt særligt langt, da der ikke er koks i den. Samtidig
er det ikke kun en tankfuld man taler, men at bruge det i noget tid før
resultatet ses.
Det er ikke noget jeg tror på giver ekstra effekt.

I Tyskland kan man få V-power med højere oktantal og her er potentiale for
højere effekt, hvis man justere motoren ind til det.
Man får intet ud af at hælde højere oktantal på en bil eller MC, hvis ikke
man samtidig justerer motoren ind.
Prøv at hælde 100 oktan på en turbobil og øg ladetrykket, så skal du nok få
mere effekt.

Niels

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-07-03 15:03

> [...]
> man samtidig justerer motoren ind.
> Prøv at hælde 100 oktan på en turbobil og øg ladetrykket, så skal du nok få
---------------------------
Tjaehm....
Men hvor mange har nu forstand på det???
Det er jo nok alle de brianer der tøffer rundt, men mon ikke om de
allerede har skruet deres ladetryk så meget op i vejret at diverse slanger
op pakninger skriger om hjælp???
Så ved jeg nu ikke hvor godt at der er at smide mere oktan i.
Medmindre selvfølgeligt at bilen bliver brugt til bane og lignede, så
bliver den jo alligevel jævnligt renoveret...

Oliver Bruchhaus.

Fra : Brian W.

Dato : 18-07-03 19:10

Oliver Bruchhaus wrote:
> [...]
> Medmindre selvfølgeligt at bilen bliver brugt til bane og lignede, så
> bliver den jo alligevel jævnligt renoveret...

" rømmer sig" Mit oktan sidder i højre hånd og der er turboladetrykket oxo
justerbart !

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Hekto

Dato : 18-07-03 23:42

In article <bf8ulp$2ia$1@abbeden.bunk.cc>, Oliver Bruchhaus says...

> Det er jo nok alle de brianer der tøffer rundt, men mon ikke om de ...

KLASK!!!!

--
/Hekto ... der altså også hedder Brian!!

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-07-03 00:37

> KLASK!!!!
Hehe...
Dagens kommentar!

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--