Forsikring af veteran
Fra : Martin Schjoldager

Dato : 17-07-03 14:19

Nu vil jeg have min Hamlet Model 98 (indregistreret i 1941) på plader. Så
jeg tager ned til Top Danmark, hvor jeg også har min CB500F forsikret, og
siger jeg godt kunne tænke mig en veteranforsikring. Men sådan en har de
ikke, og de kender heller ikke til cyklen. Efter at havde fortalt lidt om
min fine Hamlet, mente damen at præmien ville være ca. 15-20000, men hun
ringer tilbage når der er fundet en pris. SUPER.

Så var det jeg tænkte om der ikke var nogen, som kender et sted hvor de
forsikre veteraner. evt. uden jeg også skal have min anden MC forsikret
samme sted.

Martin Schjoldager

Fra : SLP/JM

Dato : 17-07-03 15:18

"Martin Schjoldager" <schjoldager@dsa-net.dk> skrev > Så var det jeg tænkte
om der ikke var nogen, som kender et sted hvor de
> forsikre veteraner. evt. uden jeg også skal have min anden MC forsikret
> samme sted.

Måske Runa (der er en del af LB-koncernen)
http://www.lb-koncernen.dk/script/betingelser/veteran2003.pdf

Da jeg var forsikret hos Runa, var deres mc-forsikringer ret billige i
forhold til de øvrige forsikringsselskaber. Man skal være medlem af en
fagforening, der har en aftale med Runa, eller en veteranbilsklub.

--
Susanne

Fra : SLP/JM

Dato : 17-07-03 15:30

"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev i
Man skal være medlem af en
> fagforening, der har en aftale med Runa, eller en veteranbilsklub.

Det kan vist godt misforstås, så her er en fortsættelse

Man skal være medlem af en fagforening, der har en aftale med Runa, eller en
veteranbilsklub og have tegnet en veteranforsikring hos Runa, hvis man
ønsker at forsikre en "alm." mc.

Når en veteran skal forsikres, skal man være medlem af en af de klubber, der
er nævnt i den pdf-fil, der er linket til i det forgående indlæg.

--
Susanne

Fra : Moller

Dato : 17-07-03 15:38

> Det kan vist godt misforstås, så her er en fortsættelse

Ja, pas på med hva man siger om runa :) de er ikke så lette at komme ind
hos mere :(

> Man skal være medlem af en fagforening, der har en aftale med Runa, eller
en
> veteranbilsklub og have tegnet en veteranforsikring hos Runa, hvis man
> ønsker at forsikre en "alm." mc.

Yepsen, og man skal ha en alm. bil ved siden af sin veteran eller
classic MC, en alm. transport MC gælder ikke :( ellers kan man ikke forsikre
den gennem veteranbilsklubben.

VH
Lars Molnit

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-07-03 16:31

der er en veteran forsikring i GF jeg giver 376 kr. for min 500GT 1796 om
året og der er ikke krav om andre forsikringer
du skal dog være over 30 år gammel

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-07-03 20:47

On Thu, 17 Jul 2003 17:30:41 +0200, "Jørgen Sørensen"
<solna@privat.dk> wrote:

Hej.

>der er en veteran forsikring i GF jeg giver 376 kr. for min 500GT 1796 om
>året og der er ikke krav om andre forsikringer
>du skal dog være over 30 år gammel

Jeg har min NSU Super FOX (1958) hos TOP-DK til samme pris.
Dog kun ansvarsforsikring
Jeg snakkede ikke med dem udover den dag jeg ringede for at få et
forsikringsbevis.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Leif

Dato : 17-07-03 17:38

> [...]
>
> Så var det jeg tænkte om der ikke var nogen, som kender et sted hvor de
> forsikre veteraner. evt. uden jeg også skal have min anden MC forsikret

http://www.nordiskveteran.dk/

Hilsen

Leif
XS650 - 1976

Undskyld Martin for den direkte fremsendelse i første omgang...

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-07-03 18:30

Jeg har ved Provinsforsikring forsikret min Ariel Red Hunter ´54 for 419 kr
med kasko. Dog med stilstand fra okt til marts, hvor den er brand og
tyveriforsikret. Jeg mener de genforsikrer i Nordisk Veteran.
Carsten

Fra : Leif

Dato : 17-07-03 18:56

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med kasko. Dog med stilstand fra okt til marts, hvor den er brand og
> tyveriforsikret. Jeg mener de genforsikrer i Nordisk Veteran.

-klip-

Nordisk Veteran er en nicheafdeling i Provinsforsikring, der er en del af
Alm. Brand koncernen.

Leif

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 17-07-03 18:23

Øv jeg er 22 og har ingen bil.
Jeg har fået et par mails hvor Nordisk Veteran Forsikring nævnes. Det ser
også meget godt ud, men man skal være medlem af en veteran klub, for at
kunne tegne en forsikring.
Den eneste jeg kender er DVM, men der skal men anbefales af to nuværende
medlemmer. (måske fordi de ikke vil ha vildbasser men i klubben, og min
hamlet kan jo godt snige sig op på 35 km/t ) Men jeg kender ingen som er
medlem af DVM.

Fra : SLP/JM

Dato : 17-07-03 19:53

"Martin Schjoldager" <schjoldager@dsa-net.dk> skrev > Den eneste jeg kender
er DVM, men der skal men anbefales af to nuværende
> medlemmer.

Hvis du kigger på det link, jeg postede tidligere, er der nævnt adskillige
veteranklubber.

--
Susanne

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-07-03 21:49

Du kan melde dig ind i Albion for 125kr om året. www.mc-albion.dk Den klub
siger Provinsforsikring er god nok.
Carsten

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 17-07-03 22:00

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> wrote in message
> Du kan melde dig ind i Albion for 125kr om året. www.mc-albion.dk Den klub
> siger Provinsforsikring er god nok.
> Carsten

øv det er kun for engelsk producerede motorcykler. Hamlet der dansk.
så må jeg give de 250 kr. som de andre tager.

Martin Schjoldager