Sand i tanken, renset, Hvordan får man det~
Fra : Brian

Dato : 16-07-03 23:55

Måske er sandet for tungt? Jeg synes det bliver liggende?
Jeg har ført en vandslage hent til benzinhane-hullet og fylder på derfra, og
har vendt tanken om, så det løber ud af påfyldningshullet... er det det der
skal til eller har i lige et fif ?

Brian

Fra : Carsten

Dato : 17-07-03 11:33

Brian wrote:

> [...]
> har vendt tanken om, så det løber ud af påfyldningshullet... er det det der

Der er som regel en del "buer" inde i tanken hvor det ligger sig frem for
at finde vejen ud af påfyldnings- eller hanehuller. Når jeg skal tømme min
HELT så sætter jeg den på højkant (den ende af tanken der normalt vender
fremad vender nu nedad) så stikker jeg et stykke slange på ca. 1 m ned via
tankdækslet og suger resten ud med en 100ml engangssprøjte. Fyld mere benz
i undervejs så alt sandet bliver blandet og suget med ud.

Carsten

Fra : Armand

Dato : 17-07-03 15:49

Carsten <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
> tankdækslet og suger resten ud med en 100ml engangssprøjte. Fyld mere
> benz i undervejs så alt sandet bliver blandet og suget med ud.

Brug ikke bensin til sådanne job's!
Først og fremmest er bensin yderst let antændelig, og dernæst affedter det
din hjerne mere effektivt end diesel/petroleum, som jeg anbefaler til given
alternativ!

Hvad angår skidtet i tanken, så vil det i en tykkere vædske holde sig
flydende i længere tid, hvorved man kan nå et få det med ud ad vanlig vej -
gammelt motorolie er ganske fint til dét brug.

Man kan også lave nogle "fnugruller" af alm. vindueskit, som slippes løs i
tanken og samler alt tørt støv op - Efterhånden som den/de bliver mættede i
overfladen spidder man dem (med noget gnist-sikkert materiale!!) og ælter
dem lidt i hånden før genbrug!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-07-03 16:00

Brian wrote:

> [...]
> har vendt tanken om, så det løber ud af påfyldningshullet... er det det der

Hvad med en lille klump linoliekit og en masse rysteri?. Bare et foreslag.

Ib Jakobsen

Fra : Kim Danielsen

Dato : 17-07-03 20:06

Hej Brian

Hermed mit forslag til at få det sidste sand ud af tanken.

( Har haft samme problem som dig )

Kom på en lys ide - Støvsugeren

Jeg tog det støvsuger mundstykke der er fladt ude i enden,
der kunne jeg mase en slange ( benzinslange ) i - resten at revnen
lukkede jeg med gaffatape.

Ned i tanken med slangen , rundt i alle krogene , så klarede Nilfisken
resten.

Brugte også trykluft, for at løsne sandet.

God fornøjelse.

Mvh. - Danie

Fra : Armand

Dato : 17-07-03 20:35

Kim Danielsen <danie@post2.tele.dk> skrev i en
> [...]
> lukkede jeg med gaffatape.
> Ned i tanken med slangen , rundt i alle krogene , så klarede Nilfisken

For guds skyld pas for helvede på at der ikke er så meget som et mikro-gram
kulbrinter i tanken hvis man gør dét - ellers siger støvsugeren *BUUM*!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-07-03 01:47

Armand wrote:

> For guds skyld pas for helvede på at der ikke er så meget som et
> mikro-gram kulbrinter i tanken hvis man gør dét - ellers siger støvsugeren
> *BUUM*!

Var det ikke os alle sammens Hr. Leth, der opfandt en malekabine med
udsugning gennem en støvsuger, hvilket resulterede i at nogle seeres
støvsugere sprang i luften?

Måske er det en and, men det er da en meget god historie
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-07-03 01:39

> [...]
> støvsugere sprang i luften?
> Måske er det en and, men det er da en meget god historie

Det var muligvis ham, men jeg kan ihvertfald huske ham bemærke, at man
_ikke_ skulle bruge en støvsuger til at suge giftige dampe væk med. Det kan
så sagtens ske at det var erfaring fra et tidligere råd..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 18-07-03 16:21

-Jes Vestervang wrote:

> [...]
> støvsugere sprang i luften?
>
> Måske er det en and, men det er da en meget god historie

Han viste det je, men i den efterfølgende udsendelse frarådede han det på
det kraftigste, da han havde
fået en del henvendelser fra folk om eksplosionsfaren

--
Mvh Claus

Fra : Brian

Dato : 17-07-03 21:05

> Kom på en lys ide - Støvsugeren

> Ned i tanken med slangen , rundt i alle krogene , så klarede Nilfisken
> resten.
Prøv ikke med en Elektrolux. Den brændte sammen. DAMN konen bliver gal nu :(
Brian

Fra : Brian

Dato : 17-07-03 21:09

> Prøv ikke med en Elektrolux. Den brændte sammen. DAMN konen bliver gal nu
:(
> Brian

NÆ HOV: Den virker sgu stadig og tanken er Ren :)
Jubiiii... både glad kone og ren tank. WEeeee :)
BRian