Dele til MZ saxon Tour.
Fra : Esben Bøll

Dato : 15-07-03 13:00

Hej nogen som hved hvor man kan skal dele til en MZ ETZ251 Saxon Tour, en
Tændspole og en bremseskive.

MVH Esben Bøll

Fra : Moller

Dato : 15-07-03 13:17

"Esben Bøll" <ebo@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej nogen som hved hvor man kan skal dele til en MZ ETZ251 Saxon Tour, en
> Tændspole og en bremseskive.

www.mz-b.de eller rødmose, eller Dansk Motor Compagni inde ved valby...
ellers er der Ole bentsen.

Men alle de ting finder du hos www.mzklub.dk , og meld dig nu ind det
betaler sig :)

VH
Lars Molnit

Fra : Allan

Dato : 15-07-03 16:11

> Hej nogen som hved hvor man kan skal dele til en MZ ETZ251 Saxon Tour, en
> Tændspole og en bremseskive.

Byg din tænding om for 500 kr. Det giver meget mere spark i tændrøret!
Find byggesæt (det er NEMT at montere) hos www.mz-b.de

MVH
Allan

Fra : Esben Bøll

Dato : 15-07-03 16:27

tja men den har jo allerede elektronisk tænding.
så kan det vel også være det og slet ikke spolen!
har overvejet det der får man jo det hele som nye også en ny spole! med
ville helst bare nøjes med at skifte den del som nu ikke virket.
spørgsmålet er så bare om det er spolen eller den elektroniske tænding nede
ved generatoren???
nogen som ved om man kan teste den.
eller må vi jo satse.

Esben, som forsøger at hjælpe sin kammerat med sin ""ekspert viden"" ja
ja le bare.

Fra : Moller

Dato : 16-07-03 08:05

> tja men den har jo allerede elektronisk tænding.

aaarrrrrrgggggg, ak nein das ist nicht sehr gut...

Hvilken elektronisk tænding snakker vi her om, er det den hvor styre
elektronikken sider oppe ved siden af batteriet i en sort boks ??? eller
sider alt elektronikken nede på sensoren. ????

> så kan det vel også være det og slet ikke spolen!

lige præcis, og hvis han nu var medlem af MZ klub danmark, var der med
garanti en lige i nærheden af hvor han bor som han kunne låne en af for at
teste :) inden han forkøber sig :)

> [...]
> ville helst bare nøjes med at skifte den del som nu ikke virket.
> spørgsmålet er så bare om det er spolen eller den elektroniske tænding

Du kan måle på spolen om den nogenlunde virker, med et ohm meter... den
elektroniske tænding er en helt anden sag, detsvære.

> "> Byg din tænding om for 500 kr. Det giver meget mere spark i tændrøret!

Byggesæt ??? ala brinc, mener du ik bare at man kan købe uoriginale
nyere kvalitet til billige penge hos mz-b.de ???? jeg har det komplette
system fra dem på min, og det fik jeg da færdig samlet :) skulle selv
montere det på spjætten, men det skal man jo med de fleste dele man
bestiller via posten :)

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S
MZ ETZ 251 CDi

Fra : Esben Bøll

Dato : 16-07-03 09:21

> elektronikken sider oppe ved siden af batteriet i en sort boks ??? eller
> sider alt elektronikken nede på sensoren. ????

Det er den hvor det hele sidder nede ved sensoren. Jeg kan i hvert fald ikke
se nogen sort boks nogen steder

> lige præcis, og hvis han nu var medlem af MZ klub danmark,

Lige præcis. Det ville nok være en MEGET god ide.
det tror jeg lige jeg får ham til at gøre med det samme.

MVh Esben Bøll
TA 95

Fra : Esben Bøll

Dato : 16-07-03 09:46