Kører dårligere når den bliver varm: Honda~
Fra : Brian

Dato : 14-07-03 20:18

Maskine: CB 550F SuperSport ´76
Nu har jeg været ude og teste hende godt igennem, og det er som om hun kører
dårligere og dårligere, desto varmere hun bliver.
Nogen gode bud på hvad det kan være, og hvad der kan gøres?
Hun skulle gerne nå at være i "mint condition" inden weekenden, da jeg har
inviteret hende en tur over broen, og til KBH :)

Brian og Honda-Pigen.
Ps. Honda-Pigen er min MC, ikke min kone. Hun hedder noget andet :)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-07-03 09:09

Brian wrote:
> [...]
> Hun skulle gerne nå at være i "mint condition" inden weekenden, da
> jeg har inviteret hende en tur over broen, og til KBH :)

Hej Brian

Det kunne være et karburerings problem. Hvilken farve har dine tændrør, hvis
du laver denne test. Kør din mc gennemvarm. Kør i det område du ønsker at
teste i flere minutter. Tag dødemandsknappen, træk ind til siden og pil
tændrørene ud og kig på dem. Hvilken farve har de nu?

Der er flere oplysninger her:
<http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html>
<http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/mototech.html>
På det nederste link er det tændrørsfarver og karburatorteori der
interesserer dig.

Hvar det min honda vill jeg skifte svømmehusnålene, checke tanken indvendigt
med en lommelygte for rust, tømme svømmehusene og se efter skidt og justere
svømmehus højden. Det er de mest alm karb fejl på ældre cykler som jeg
oplever.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian

Dato : 15-07-03 08:36

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> teste i flere minutter. Tag dødemandsknappen, træk ind til siden og pil
> tændrørene ud og kig på dem. Hvilken farve har de nu?

Vil de ikke være BRANDVARME? Desuden har jeg lidt besvær med at tage
tændrørene af uden at tage toppen af: Men... det kan vel løses med en
tændrørsnøgle der passer bedre end den jeg har...
Dog skal det siges, at de sidste gange jeg har haft den adskildt har
tændrørene set fine ud...
Vil gerne vide noget mere om justereringen af svømmehus højden. Hvordan og
hvorledes?
Brian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-07-03 09:00

> Vil de ikke være BRANDVARME?
> Vil gerne vide noget mere om justereringen af svømmehus højden.
> Hvordan og hvorledes?

Hej Brian

Tændrørene vil være meget varme, men man må godt vente lidt til den er kølet
af, og have et par tynde læderhandsker på. Det med at brænde fingrene er
ikke nødvendigvis obligatorisk.
Hvilken farve er "fin" Har du kigget på farvebeskrivelserne på det link jeg
sendte dig? Det er farven tændrørne får ved varm kørsel der er interessant.
Den MC skal gå bedst varm, og må godt gå ujævnt når den er kold.
Justering af svømmehushøjden er beskrevet i din værkstedsmanual.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

Fra : Brian

Dato : 15-07-03 09:56

[SNIP] noget om tændrør og Svømmerhuse.
[SNIP]Noget om Brug af NG

Takker mange gange :)

Fra : Armand

Dato : 15-07-03 22:38

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en

> "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

Og du er sikker på at den ikke kører OK igen efter et kortere stop?
Problemet kan nemlig ligesåvel være bensinmangel (á manglende tilgang fra
tanken), hvorved at blot et kortere stop vil medføre en (langsom)
genopfyldning af svømmerhusene!

--
Armand

Fra : Brian

Dato : 16-07-03 06:29

> [...]
> Problemet kan nemlig ligesåvel være bensinmangel (á manglende tilgang fra
> tanken), hvorved at blot et kortere stop vil medføre en (langsom)

Se indlæg: Honda-pigen: Efter testen.
TAK :)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-07-03 07:01

Armand wrote:

> [...]
> Problemet kan nemlig ligesåvel være bensinmangel (á manglende tilgang fra
> tanken), hvorved at blot et kortere stop vil medføre en (langsom)

Det har jeg været ude for på en der havde monteret et benzinfilter af
papirtypen. Da det lige var monteret var der flow nok igennem. Men efter et
par dage var filtermaterialet blevet tættere, med ovennævnte problemer til
følge.

Ib Jakobsen

Fra : Brian

Dato : 16-07-03 07:04

> [...]
et
> par dage var filtermaterialet blevet tættere, med ovennævnte problemer til

Der er slet ikke benzinfilter på.
Brian