kædekit regina
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 14-07-03 08:45

Der er et kit til min cykel på tilbud til 995,- inkl. forsendelse fra louis,
men er Regina noget værd ???

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Martin Poll

Dato : 14-07-03 08:54

Peter Jakobsen wrote:
> Der er et kit til min cykel på tilbud til 995,- inkl. forsendelse fra
> louis, men er Regina noget værd ???

Hej Peter
Lige det mærke skulle være noget skod. Dette er ikke mine erfaringer, men
noget der er blevet skrevet om i denne NG.

Martin Poll
SL1000
www.martinpoll.dk

Fra : Jake

Dato : 14-07-03 08:55

> Der er et kit til min cykel på tilbud til 995,- inkl. forsendelse fra
louis,
> men er Regina noget værd ???

Der er to anmeldelser af dem på DCMN og begge er temmligt negative
(=bundkarakter)

/Jake

Fra : Armand

Dato : 14-07-03 22:11

Jake <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> louis,
>
> Der er to anmeldelser af dem på DCMN og begge er temmligt negative
> (=bundkarakter)

Jeg har dog også oplevet særdeles tilfredse Regina-brugere!
Jeg tror at det drejer sig om ikke at blive prakket en for svag kæde på,
hvorfor jeg ikke ville købe en Regina uden at have fået en trækstyrke,
svarende til den fornødne DID eller RK -kæde, dokumenteret :-/

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-07-03 10:16

Peter Jakobsen wrote:
> Der er et kit til min cykel på tilbud til 995,- inkl. forsendelse fra
> louis, men er Regina noget værd ???

Hej Peter

Jeg er mere til DID, men Regina og RK laver ok kæder. Hvis du kan spare
nogle 100kr sedler mod en DID, så er det et ok tilbud.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 14-07-03 11:42

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Peter
>
> Jeg er mere til DID, men Regina og RK laver ok kæder. Hvis du kan
> spare nogle 100kr sedler mod en DID, så er det et ok tilbud.

tja, et did-kit koster 248 euro og et Regina koster 127, sååå deettt...
Men holder did-kittet dobbelt så længe er der jo intet sparet...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-07-03 10:19

> tja, et did-kit koster 248 euro og et Regina koster 127, sååå
> deettt... Men holder did-kittet dobbelt så længe er der jo intet
> sparet...

Jeg tror ikke DID er dobbelt så godt. Hvis DID koster 10-15% mere, så køber
jeg DID, men falder jeg over et godt tilbud, så hopper jeg på der.

Jeg giver som regel ikke mere end 500kr for et komplet kædekit til min CBR,
men jeg krejer også hvor jeg kan. Mit sidste fund var et DID Xring kit med
tandhjul og det hele til 500kr inkl porto.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-07-03 18:28

> [...]
> men jeg krejer også hvor jeg kan. Mit sidste fund var et DID Xring kit med
> tandhjul og det hele til 500kr inkl porto.

Man kunne fristes til at spørge, hvor mange kædekit du har foræret din
CBR... Jeg skiftede mit efter omtrent 35K km. (DID kæde som sad på cyklen,
da jeg købte den i sin tid).

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-03 20:12

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
> CBR,
>
> Man kunne fristes til at spørge, hvor mange kædekit du har foræret din
> CBR... Jeg skiftede mit efter omtrent 35K km. (DID kæde som sad på cyklen,
> da jeg købte den i sin tid).

Jeg forstår vist ikke rigtig hvad du skriver? Mener du at Bagers DID kit
ikke var lige så godt som dit originalmonterede DID kit? (Nej, det ved jeg
godt du ikke mener, men jeg kan ikke lige gennemskue HVAD du mener).

Rittig

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-07-03 21:11

> [...]
> ikke var lige så godt som dit originalmonterede DID kit? (Nej, det ved jeg
> godt du ikke mener, men jeg kan ikke lige gennemskue HVAD du mener).

Fair nok - det var nok lige en tand selv-indforstået Det var blot fordi
Bager skrev: " Jeg giver som regel ikke mere end 500kr for et komplet
kædekit til min CBR" hvilket indikere, at han har skiftet det en del gange.

Nu kan det være, at jeg husker forkert, men har han ikke "kun" kørt ca. 50K
på cyklen?

Og hvis det er rigtigt, så har han enten skiftet ret ofte eller også har han
måske kun købt f.eks. 2 gange

Mere lå der såmænd ikke i mit indlæg.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-07-03 10:40

> Og hvis det er rigtigt, så har han enten skiftet ret ofte eller også
> har han måske kun købt f.eks. 2 gange

Hej Henrik

Du har ret. Jeg har lige nu kørt 47.000km på min CBR. Jeg har købt to
kædekit. Begge har været med DID kæde. Det ene kostede 500kr plus porto hos
Louis via restposten, det andet købte jeg via DBA hvor jeg underbød lidt
groft da jeg ikke var i kædenød. Sælger slog dog til alligevel, og jeg var
et X-rings DID kædekit rigere og 500kr fattigere. Jeg leder dog altid efter
gode tilbud på sliddele, da jeg kører ca. 23.000km om året. Sidst jeg købte
stort ind var da Louis solgte tændrør til 14 kr mod 110 hos Aagesen, eller
da jeg kunne købe Vesrah sintermetal klodser til 37,5Kr for et sæt.

Hvis man vil have billige stumper er www.ebay.de dog et godt sted at starte.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-07-03 09:59

> [...]
> stort ind var da Louis solgte tændrør til 14 kr mod 110 hos Aagesen, eller
> da jeg kunne købe Vesrah sintermetal klodser til 37,5Kr for et sæt.

Ahh - jeg tror jeg skal til at frekventere Louis mv. lidt mere end jeg gør i
forvejen

500 kr./sæt lyder rigtig fornuftigt

*Fuldsyntetisk BP olie til 25 kr./liter er nu heller ikke at foragte*

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-03 22:55

> [...]
50K
> på cyklen?
> Og hvis det er rigtigt, så har han enten skiftet ret ofte eller også har

Nåh, okay! Man kan nu ikke umiddelbart bedømme hans kæders kvalitet på hvor
mange kilometer han kører på dem, for der er ret stor forskel på _hvordan_
folk kører. Jeg bruger fx. et kædesæt på ca. 1000km på mine KTM'er, når jeg
kører med slidstærke kæder.

Rittig

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-07-03 14:51

Claus Rittig wrote:

> Man kan nu ikke umiddelbart bedømme hans kæders kvalitet
> på hvor mange kilometer han kører på dem, for der er ret stor forskel
> på _hvordan_ folk kører.

Enig. Og det afhænger lige så meget af hvor ofte man smører sin kæde og om
man er omhyggelig med det.

> Jeg bruger fx. et kædesæt på ca. 1000km på
> mine KTM'er, når jeg kører med slidstærke kæder.

Men det er jo heller ikke gadekørsel, vel?!

--
Tony
FZS1000

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-07-03 17:21

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. Og det afhænger lige så meget af hvor ofte man smører sin kæde og om
> man er omhyggelig med det.

> Men det er jo heller ikke gadekørsel, vel?!

Noget af det er da! (Okay, det er ikke der jeg kører mest på de cykler
I mine unge dage kunne jeg slide en kæde og et bagdæk op på et par tusin km
på min Z650. Sjovt nok var sliddet på fordækket begrænset.

Rittig

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 14-07-03 20:58

Mit sidste fund var et DID Xring kit med

Hvor har du købt det henne? Den DID x-ring kæde jeg købte kostede næsten
1000!!! Men den holder da fint på Husqvarna'en. Nu skal jeg snart have en ny
til Husaberg'en.

--
Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-03 22:56

"Ronni Kristensen" <ronni@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1000!!! Men den holder da fint på Husqvarna'en. Nu skal jeg snart have en

Hwa faen? Har du også en Husaberg? Og du har stadig Husky 610'en og 125'en?
Noget af en maskinpart...

Hvornår er der iøvrigt træning på Aars-banen på hverdage? Onsdag?

Rittig

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 15-07-03 07:34

> Hwa faen? Har du også en Husaberg? Og du har stadig Husky 610'en og
125'en?
> Noget af en maskinpart...

Det er Lars der har en 125, min var en 250 og det er den jeg har byttet med
en Husaberg.

> Hvornår er der iøvrigt træning på Aars-banen på hverdage? Onsdag?

Tirsdage fra 17.30 til 20.00 og lørdage ffra 13.30 til 16.30

--
Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-03 19:19

> 125'en?
>
> Det er Lars der har en 125, min var en 250 og det er den jeg har byttet
med
> en Husaberg.

Nåh, ja. Jeg syns nu heller ikke det så ud som om du følte dig helt hjemme
på den 250'er.

> Tirsdage fra 17.30 til 20.00 og lørdage ffra 13.30 til 16.30

Arh, øv. Det er jo i dag. Så ses vi først på lørdag. Det er iøvrigt også alt
for varmt til at køre idag.

Rittig

Fra : Brian Luckow

Dato : 14-07-03 20:18

> Der er et kit til min cykel på tilbud til 995,- inkl. forsendelse fra
louis,
> men er Regina noget værd ???

Som mange andre skriver, så ville jeg også holde mig til DID. Har hørt for
mange historier om knækkede Regina og RK kæder, som jo så hvis man er rigtig
uheldig også kan betyde flækket motorblok. Kæder og dæk synes jeg ikke er
værd at gå på kompromis med.

Mvh., Brian Luckow