/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hondapige: det bliver bare sjovere og jeg ~
Fra : Brian


Dato : 13-07-03 21:44

Maskine: CB 550F SuperSport ´76

Nu er møtrikken på plads. Og hun kører faktisk ret pænt. Men, så er det jo
jeg har lånt en Stobelampe til at stille tænding med... og.. Når jeg sætter
den som der står i manualen, 1000rpm for 550ccm skal den vise T static mark,
men.. den gør den ikke... den viser Advanced marks.. ? Det er ligesom om den
står 25 grader forkert?
Jeg har prøvet at rykke på pladerne til at stille det med.. men.. det gør
det vist kun værre.
OG så var det jo jeg tænkte om ikke der er en af jer der lige ved hvordan
man egentlig gør sådan noget, og lige har en Tænding-for-dummies liggende,
som i kunne sakse ind her?

Nu er det ikke nok hun kører, hun skal også køre GODT! *GG*

Brian og Honda-pigen. (Venter SPÆNDT)



 
 
Armand (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-03 23:07


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f11c4a1$0$32530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Maskine: CB 550F SuperSport ´76
>
> Nu er møtrikken på plads. Og hun kører faktisk ret pænt. Men, så er det jo
> jeg har lånt en Stobelampe til at stille tænding med... og.. Når jeg
sætter
> den som der står i manualen, 1000rpm for 550ccm skal den vise T static
mark,
> men.. den gør den ikke... den viser Advanced marks.. ? Det er ligesom om
den
> står 25 grader forkert?
> OG så var det jo jeg tænkte om ikke der er en af jer der lige ved hvordan
> man egentlig gør sådan noget, og lige har en Tænding-for-dummies liggende,
> som i kunne sakse ind her?

Hvad sker der når du giver gas (og den skulle bevæge sig til "Advanced") ?
Ikke yderligere, vel??
I mine øjne lyder det som der er for svage fjedre i avancering-mekanismens i
slyngklodser, hvorved at der avanceres fuldt ud allerede ved tomgang :-/

--
Armand.



Brian (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-07-03 23:38

Har du ikke MSN/messenger eller ICQ.. kunne godt lige dyrke at Chatte lidt
med dig om dette emne.
Men.. nej, det starter ved advance, og forsætter så frem. På 1 og 4. Det ser
ud til at den står nogenlunde på 2 og 3.
Hvis jeg skruer på Stroben + 60Grader, rammer jeg det rigtige punkt på 1 og
4. MEN det er da lidt meget at skulle justere Stroben med, når jeg ikke
behøver det på 2 og 3 ?

Brian

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:besme9$2nkq$1@news.cybercity.dk...
>
> Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
> news:3f11c4a1$0$32530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Maskine: CB 550F SuperSport ´76
> >
> > Nu er møtrikken på plads. Og hun kører faktisk ret pænt. Men, så er det
jo
> > jeg har lånt en Stobelampe til at stille tænding med... og.. Når jeg
> sætter
> > den som der står i manualen, 1000rpm for 550ccm skal den vise T static
> mark,
> > men.. den gør den ikke... den viser Advanced marks.. ? Det er ligesom om
> den
> > står 25 grader forkert?
> > OG så var det jo jeg tænkte om ikke der er en af jer der lige ved
hvordan
> > man egentlig gør sådan noget, og lige har en Tænding-for-dummies
liggende,
> > som i kunne sakse ind her?
>
> Hvad sker der når du giver gas (og den skulle bevæge sig til "Advanced") ?
> Ikke yderligere, vel??
> I mine øjne lyder det som der er for svage fjedre i avancering-mekanismens
i
> slyngklodser, hvorved at der avanceres fuldt ud allerede ved tomgang :-/
>
> --
> Armand.
>
>



Brian Sørup (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 13-07-03 23:46


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3f11df3c$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har du ikke MSN/messenger eller ICQ.. kunne godt lige dyrke at
Chatte lidt
> med dig om dette emne.
> Men.. nej, det starter ved advance, og forsætter så frem. På 1
og 4. Det ser
> ud til at den står nogenlunde på 2 og 3.
> Hvis jeg skruer på Stroben + 60Grader, rammer jeg det rigtige
punkt på 1 og
> 4. MEN det er da lidt meget at skulle justere Stroben med, når
jeg ikke
> behøver det på 2 og 3 ?

Er du 100% sikker på dine tændkabler sidder rigtigt ?
--
Brian Sørup
::::::::::::::::::::::::::::
<<<Bikeless wonder>>>



Brian (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-07-03 23:52

Nej.. faktisk ikke... men.. ville den så overhovedet kunne køre?
Og... hvordan tjekker man det?
Og mens vi er der: Hvad er egentlig nr. 1 ? Tæller man fra højre mod venstre
eller modsat?
Brian

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:besnee$8ms7f$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
>
> "Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> news:3f11df3c$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Har du ikke MSN/messenger eller ICQ.. kunne godt lige dyrke at
> Chatte lidt
> > med dig om dette emne.
> > Men.. nej, det starter ved advance, og forsætter så frem. På 1
> og 4. Det ser
> > ud til at den står nogenlunde på 2 og 3.
> > Hvis jeg skruer på Stroben + 60Grader, rammer jeg det rigtige
> punkt på 1 og
> > 4. MEN det er da lidt meget at skulle justere Stroben med, når
> jeg ikke
> > behøver det på 2 og 3 ?
>
> Er du 100% sikker på dine tændkabler sidder rigtigt ?
> --
> Brian Sørup
> ::::::::::::::::::::::::::::
> <<<Bikeless wonder>>>
>
>



Armand (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-07-03 22:47


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f11df3c$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har du ikke MSN/messenger eller ICQ.. kunne godt lige dyrke at Chatte lidt
> med dig om dette emne.
> Men.. nej, det starter ved advance, og forsætter så frem. På 1 og 4. Det
ser
> ud til at den står nogenlunde på 2 og 3.
> Hvis jeg skruer på Stroben + 60Grader, rammer jeg det rigtige punkt på 1
og
> 4. MEN det er da lidt meget at skulle justere Stroben med, når jeg ikke
> behøver det på 2 og 3 ?

Desværre ingen on-linemulighed, så vi bliver nødt til at holde det her; men
så kan andre jo også drage erfaringer ved at læse med!

Ærlig talt så er min rutine omkring platin-justering temmelig rusten; men
omkring strobo-kontrol ved jeg at platinerne/tændpladen kan/skal drejes ind
efter strobo-indikeringen "1-4" hhv "2-3" og ikke T-mærket.
Hvis man ikke kan justere nok ind til at fange de fornødne streger, er det
fordi at platiner-gabet er for stort, eller fordi at platinerne (den ende
der følger excentrikken) er slidte!

Eftersom at jeg forstår dig som at strobo-testen passer for 2-3, må det jo
være 1-4 at du ikke har fået justeret fornødent (Justér først v.h.a.
tændpladen, og dernæst den "løse" platin!)!
Når man har justeret begge platinere optimalt ind, plejer der kun at være
mærker til avancerings-kontrol i forbindelse med cyl.1-4 -mærkerne!

--
Armand.





Brian (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-07-03 23:05

begge Platiner står til 0,35 mm. Der står mellem ,30 og 0,40 i manualen, så
jeg tænkte 0,35 er vel bedst :)
Men... lyder som et godt råd som jeg vil rode med i morgen.
Nogen ide til hvorfor den kører dårligere når den bliver varm? Kan kaste den
op på +40-+50 stykker hvis det er inden for de første 15 minutters kørsel,
Ellers kan jeg ikke hive den op på mere end 120 ? Underligt? Tror jeg nok :)

Brian

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bev8gu$2mdp$5@news.cybercity.dk...
>
> Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
> news:3f11df3c$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Har du ikke MSN/messenger eller ICQ.. kunne godt lige dyrke at Chatte
lidt
> > med dig om dette emne.
> > Men.. nej, det starter ved advance, og forsætter så frem. På 1 og 4. Det
> ser
> > ud til at den står nogenlunde på 2 og 3.
> > Hvis jeg skruer på Stroben + 60Grader, rammer jeg det rigtige punkt på 1
> og
> > 4. MEN det er da lidt meget at skulle justere Stroben med, når jeg ikke
> > behøver det på 2 og 3 ?
>
> Desværre ingen on-linemulighed, så vi bliver nødt til at holde det her;
men
> så kan andre jo også drage erfaringer ved at læse med!
>
> Ærlig talt så er min rutine omkring platin-justering temmelig rusten; men
> omkring strobo-kontrol ved jeg at platinerne/tændpladen kan/skal drejes
ind
> efter strobo-indikeringen "1-4" hhv "2-3" og ikke T-mærket.
> Hvis man ikke kan justere nok ind til at fange de fornødne streger, er det
> fordi at platiner-gabet er for stort, eller fordi at platinerne (den ende
> der følger excentrikken) er slidte!
>
> Eftersom at jeg forstår dig som at strobo-testen passer for 2-3, må det jo
> være 1-4 at du ikke har fået justeret fornødent (Justér først v.h.a.
> tændpladen, og dernæst den "løse" platin!)!
> Når man har justeret begge platinere optimalt ind, plejer der kun at være
> mærker til avancerings-kontrol i forbindelse med cyl.1-4 -mærkerne!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>



p.jarnbak (13-07-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 13-07-03 16:19


"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
news:3f11c4a1$0$32530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Maskine: CB 550F SuperSport ´76
>
> Nu er møtrikken på plads. Og hun kører faktisk ret pænt. Men, så er det jo
> jeg har lånt en Stobelampe til at stille tænding med... og.. Når jeg
sætter
> den som der står i manualen, 1000rpm for 550ccm skal den vise T static
mark,
> men.. den gør den ikke... den viser Advanced marks.. ?

Jeg mener at t-mærket er top og det bruger du når du stiller ventiler.Der er
vist nok også et f-mærke
(eller noget i den stil)det er det mærke den skal stå på ved 1000 rpm.Når du
øger rpm skal den så
gå op imellem 2 streger så er den fjong.
Hej Palle.



Brian (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-07-03 00:08

Ja. Og det er det den ikke gør :(
Så langt er jeg nemlig også nået sammen med min Hayes manual. (Og tak for
den! Den er MÆGTIG!)
Brian

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f11e4c0$0$5152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
> news:3f11c4a1$0$32530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Maskine: CB 550F SuperSport ´76
> >
> > Nu er møtrikken på plads. Og hun kører faktisk ret pænt. Men, så er det
jo
> > jeg har lånt en Stobelampe til at stille tænding med... og.. Når jeg
> sætter
> > den som der står i manualen, 1000rpm for 550ccm skal den vise T static
> mark,
> > men.. den gør den ikke... den viser Advanced marks.. ?
>
> Jeg mener at t-mærket er top og det bruger du når du stiller ventiler.Der
er
> vist nok også et f-mærke
> (eller noget i den stil)det er det mærke den skal stå på ved 1000 rpm.Når
du
> øger rpm skal den så
> gå op imellem 2 streger så er den fjong.
> Hej Palle.
>
>



p.jarnbak (13-07-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 13-07-03 17:06

Når jeg
> > sætter
> > > den som der står i manualen, 1000rpm for 550ccm skal den vise T static
> > mark,
> > > men.. den gør den ikke... den viser Advanced marks.. ?
> >
> > Jeg mener at t-mærket er top og det bruger du når du stiller
ventiler.Der
> er
> > vist nok også et f-mærke
> > (eller noget i den stil)det er det mærke den skal stå på ved 1000
rpm.Når
> du
> > øger rpm skal den så
> > gå op imellem 2 streger så er den fjong.
> > Hej Palle.
Ok du skrev bare at du brugte t-mærket så jeg troede at det var
problemet,undskyld.
Palle.



Brian (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-07-03 01:06

Åhh jaa.. du har ret. Jeg har skrevet T. Mener selvfølgelig F.... sorry.
Men.. det ændre ikke meget.
Brian

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f11ef9e$0$5183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Når jeg
> > > sætter
> > > > den som der står i manualen, 1000rpm for 550ccm skal den vise T
static
> > > mark,
> > > > men.. den gør den ikke... den viser Advanced marks.. ?
> > >
> > > Jeg mener at t-mærket er top og det bruger du når du stiller
> ventiler.Der
> > er
> > > vist nok også et f-mærke
> > > (eller noget i den stil)det er det mærke den skal stå på ved 1000
> rpm.Når
> > du
> > > øger rpm skal den så
> > > gå op imellem 2 streger så er den fjong.
> > > Hej Palle.
> Ok du skrev bare at du brugte t-mærket så jeg troede at det var
> problemet,undskyld.
> Palle.
>
>



Brian (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-07-03 11:55

[SNIP - En masse jeg selv har skrevet]

Armand og andre: Tusinde for tippet om platinerne: De er nu eftersete, og
instillet til at den tænder PERFEKT på 1 og 4, 2 og 3 :)
Men har dog lige et tillægsspørgsmål: Betyder det noget at de ikke står ens?
Platin mellemrum på 2 og 3 = 0,30mm
Platin mellemrum på 1 og 4 = 0,15mm
(I ca. tal)
Brian

> Nu er det ikke nok hun kører, hun skal også køre GODT! *GG*
>
> Brian og Honda-pigen. (Venter SPÆNDT)
>
>



Armand (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-07-03 22:55


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f13dda0$0$32450$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [SNIP - En masse jeg selv har skrevet]
>
> Armand og andre: Tusinde for tippet om platinerne: De er nu eftersete, og
> instillet til at den tænder PERFEKT på 1 og 4, 2 og 3 :)
> Men har dog lige et tillægsspørgsmål: Betyder det noget at de ikke står
ens?
> Platin mellemrum på 2 og 3 = 0,30mm
> Platin mellemrum på 1 og 4 = 0,15mm
> (I ca. tal)

Det betyder tilsyneladende at motoren går bedre end med de korrekte(?) tal


Umiddelbart vil jeg regne det genstridige kontaktsæt for fejl-leveret eller
nedslidt på "knastfølgeren" (hvad fanden er'ed nu den hedder så'en en)

--
Armand
(der tilsyneladende alligevel ikke var så rusten på sine
platiner-refklekser)



Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 06:28

> > Platin mellemrum på 2 og 3 = 0,30mm
> > Platin mellemrum på 1 og 4 = 0,15mm
> > (I ca. tal)
>
> Det betyder tilsyneladende at motoren går bedre end med de korrekte(?) tal
>
>
> Umiddelbart vil jeg regne det genstridige kontaktsæt for fejl-leveret
eller
> nedslidt på "knastfølgeren" (hvad fanden er'ed nu den hedder så'en en)
>
> --
> Armand
> (der tilsyneladende alligevel ikke var så rusten på sine
> platiner-refklekser)

Se indlæg: Honda-pigen: Efter Testen-
Den kører helt fint nu :)
TAK



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste