/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tændrør og 6mm møtrik med Finere stigning.~
Fra : Brian


Dato : 13-07-03 13:58

Maskine: CB 550F SuperSport ´76.

Jeg har fået 4 stk. NGK D-8EA tændrør: Kan jeg bruge den istedet for de
D-7ES som står omtalt i min Hayes Manual? Hvis ja, hvorfor. Hvis nej,
Hvorfor ikke?

Møtrik: Mangler en møtrik til den lille bolt, der sidder ved
ventil-vippearmene som man justere ventilen med. Nogen på Fyn som har en
liggende?? (Please)
Eller måske et andet sted i DK ?

Brian og Honda-Pigen. (Som ikke var efterspændt :'( )




 
 
Steen Gruby (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 13-07-03 14:37

On Sun, 13 Jul 2003 14:57:36 +0200, "Brian" <Brian@haarh.net> wrote:

Hej Brian..
>
>Jeg har fået 4 stk. NGK D-8EA tændrør: Kan jeg bruge den istedet for de
>D-7ES som står omtalt i min Hayes Manual? Hvis ja, hvorfor. Hvis nej,
>Hvorfor ikke?
>
Det tør jeg ikke svare på.

>Møtrik: Mangler en møtrik til den lille bolt, der sidder ved
>ventil-vippearmene som man justere ventilen med. Nogen på Fyn som har en
>liggende?? (Please)

Duuuueh - Hvor er den møtrik der mangler?

>Eller måske et andet sted i DK ?
>
Inde i motoren?

OZ9ZI Steen

Moller (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-07-03 14:58


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3f115738$0$32516$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Maskine: CB 550F SuperSport ´76.
>
> Jeg har fået 4 stk. NGK D-8EA tændrør: Kan jeg bruge den istedet for de
> D-7ES som står omtalt i min Hayes Manual? Hvis ja, hvorfor. Hvis nej,
> Hvorfor ikke?

da det er 8 og ikke 7 er de lidt koldere... men du bør slå op hva
forskellen mellem A og S er, det bør du kunne på NGK's webside. hvis
forskellen er omkring hvor meget de støjer, kan du midlertidigt godt køre
med dem, men den vil ikke blive nær så varm, og derved ha dårligere
forbrænding også... men er forskellen mellem A og S, mere noget med størelse
osv... eller noget med elektroden som sådan, så ville jeg ikke bruge den
nærig finde...


>
> Møtrik: Mangler en møtrik til den lille bolt, der sidder ved
> ventil-vippearmene som man justere ventilen med. Nogen på Fyn som har en
> liggende?? (Please)

hvor er den gamle ???

> Brian og Honda-Pigen. (Som ikke var efterspændt :'( )

ikke efterspændt ???????, så kan den jo kun være inde i motoren, eller
køre du med låget til topstykket afmonteret :) nå, men vi glæder os til at
høre hva der er sket, det her lyder som en rigtig go MJ historie :)

VH
Lars Molnit



Brian (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-07-03 15:47

Det er nu ikke så mystisk. Den er ikke i motoren: den er VÆK: Tabte den og
KAN bare ikke finde den igen... Men.. desuden havde den lidt lidt (meget)
overlast ved at blive presset rundt i fjedren til ventilen.. BARE rolig. Den
er ikke i motoren. Men... mangler den altså stadig.

Ang. Tændrør. Jeg har fået dem kvit og fri.. og.. så tænke jeg bare, når jeg
engang skal skifte så kunne jeg måske bruge dem. Men.. .ikke hvis de ikke
duer; 120 kr. for 4 nye er jo ikke en bondgård.

Brian
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3f1164e1$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> news:3f115738$0$32516$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Maskine: CB 550F SuperSport ´76.
> >
> > Jeg har fået 4 stk. NGK D-8EA tændrør: Kan jeg bruge den istedet for de
> > D-7ES som står omtalt i min Hayes Manual? Hvis ja, hvorfor. Hvis nej,
> > Hvorfor ikke?
>
> da det er 8 og ikke 7 er de lidt koldere... men du bør slå op hva
> forskellen mellem A og S er, det bør du kunne på NGK's webside. hvis
> forskellen er omkring hvor meget de støjer, kan du midlertidigt godt køre
> med dem, men den vil ikke blive nær så varm, og derved ha dårligere
> forbrænding også... men er forskellen mellem A og S, mere noget med
størelse
> osv... eller noget med elektroden som sådan, så ville jeg ikke bruge den
> nærig finde...
>
>
> >
> > Møtrik: Mangler en møtrik til den lille bolt, der sidder ved
> > ventil-vippearmene som man justere ventilen med. Nogen på Fyn som har en
> > liggende?? (Please)
>
> hvor er den gamle ???
>
> > Brian og Honda-Pigen. (Som ikke var efterspændt :'( )
>
> ikke efterspændt ???????, så kan den jo kun være inde i motoren, eller
> køre du med låget til topstykket afmonteret :) nå, men vi glæder os til at
> høre hva der er sket, det her lyder som en rigtig go MJ historie :)
>
> VH
> Lars Molnit
>
>



Brian (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-07-03 17:05

JUBIiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Mødte en fyr, der havde en gevindtap LIGE netop i den størrelse. :)
Og hvis nogen vil vide det er det 6x0,75 den hedder :)
Honda-pigen ruller igen inden for den næste time :)
(Fik lavet et ekstra i tilfælde af at man skulle bruge en en anden dag)
Brian og Honda-pigen :)


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3f1170f3$0$32547$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er nu ikke så mystisk. Den er ikke i motoren: den er VÆK: Tabte den og
> KAN bare ikke finde den igen... Men.. desuden havde den lidt lidt (meget)
> overlast ved at blive presset rundt i fjedren til ventilen.. BARE rolig.
Den
> er ikke i motoren. Men... mangler den altså stadig.
>
> Ang. Tændrør. Jeg har fået dem kvit og fri.. og.. så tænke jeg bare, når
jeg
> engang skal skifte så kunne jeg måske bruge dem. Men.. .ikke hvis de ikke
> duer; 120 kr. for 4 nye er jo ikke en bondgård.
>
> Brian
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:3f1164e1$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> > "Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> > news:3f115738$0$32516$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Maskine: CB 550F SuperSport ´76.
> > >
> > > Jeg har fået 4 stk. NGK D-8EA tændrør: Kan jeg bruge den istedet for
de
> > > D-7ES som står omtalt i min Hayes Manual? Hvis ja, hvorfor. Hvis nej,
> > > Hvorfor ikke?
> >
> > da det er 8 og ikke 7 er de lidt koldere... men du bør slå op hva
> > forskellen mellem A og S er, det bør du kunne på NGK's webside. hvis
> > forskellen er omkring hvor meget de støjer, kan du midlertidigt godt
køre
> > med dem, men den vil ikke blive nær så varm, og derved ha dårligere
> > forbrænding også... men er forskellen mellem A og S, mere noget med
> størelse
> > osv... eller noget med elektroden som sådan, så ville jeg ikke bruge den
> > nærig finde...
> >
> >
> > >
> > > Møtrik: Mangler en møtrik til den lille bolt, der sidder ved
> > > ventil-vippearmene som man justere ventilen med. Nogen på Fyn som har
en
> > > liggende?? (Please)
> >
> > hvor er den gamle ???
> >
> > > Brian og Honda-Pigen. (Som ikke var efterspændt :'( )
> >
> > ikke efterspændt ???????, så kan den jo kun være inde i motoren,
eller
> > køre du med låget til topstykket afmonteret :) nå, men vi glæder os til
at
> > høre hva der er sket, det her lyder som en rigtig go MJ historie :)
> >
> > VH
> > Lars Molnit
> >
> >
>
>



Armand (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-03 21:12


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f11832a$0$32469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> JUBIiiiiiiiiiiiiiiiiiii
> Mødte en fyr, der havde en gevindtap LIGE netop i den størrelse. :)
> Og hvis nogen vil vide det er det 6x0,75 den hedder :)
> Honda-pigen ruller igen inden for den næste time :)
> (Fik lavet et ekstra i tilfælde af at man skulle bruge en en anden dag)
> Brian og Honda-pigen :)

Det er min opfattelse at omtalte kontramøtrikkers stålkvalitet ligger noget
højere end almindelige (såkaldte 8.8) møtrikkers. Derved ville jeg
personligt ikke bruge en almindelig møtrik selvom gevindet var passende!!

Forøvrigt. hvorledes skar du/i M6X0,75-gevindet?
Forhåbentlig ikke "dobbelt" ned i en alm. M6-møtrik? =

--
Armand.
(professionel gevindspecialist (=smed))



Brian (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-07-03 23:02

Nej: det var noget hærdet stål, som han normalt bruger til sin
Helikopter-motor :)
Tror du det kan holde?
Brian


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:beskif$2lqv$1@news.cybercity.dk...
>
> Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
> news:3f11832a$0$32469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > JUBIiiiiiiiiiiiiiiiiiii
> > Mødte en fyr, der havde en gevindtap LIGE netop i den størrelse. :)
> > Og hvis nogen vil vide det er det 6x0,75 den hedder :)
> > Honda-pigen ruller igen inden for den næste time :)
> > (Fik lavet et ekstra i tilfælde af at man skulle bruge en en anden dag)
> > Brian og Honda-pigen :)
>
> Det er min opfattelse at omtalte kontramøtrikkers stålkvalitet ligger
noget
> højere end almindelige (såkaldte 8.8) møtrikkers. Derved ville jeg
> personligt ikke bruge en almindelig møtrik selvom gevindet var passende!!
>
> Forøvrigt. hvorledes skar du/i M6X0,75-gevindet?
> Forhåbentlig ikke "dobbelt" ned i en alm. M6-møtrik? =
>
> --
> Armand.
> (professionel gevindspecialist (=smed))
>
>



Armand (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-03 23:37


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f11d6da$0$32440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nej: det var noget hærdet stål, som han normalt bruger til sin
> Helikopter-motor :)
> Tror du det kan holde?

Sikkert nok!

--
Armand.



Christian Nedergaard (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Christian Nedergaard


Dato : 15-07-03 09:53


"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
news:3f115738$0$32516$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har fået 4 stk. NGK D-8EA tændrør: Kan jeg bruge den istedet for de
> D-7ES som står omtalt i min Hayes Manual? Hvis ja, hvorfor. Hvis nej,
> Hvorfor ikke?
Aner det ikke, men du kan se en oversigt hvad de forsk.
bogstavskombinationer betyder på ca-mc.dk under tilbehør.
Iøvrigt Brian , så quoter du af h... til, det er lettere når man skriver
svaret efter spørgsmålet, og skærer overflødig tekst væk.



Brian (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-07-03 09:57

[Snip]
> Iøvrigt Brian , så quoter du af h... til, det er lettere når man skriver
> svaret efter spørgsmålet, og skærer overflødig tekst væk.

Glemte lige det er en NG og ikke bare mails. Sorry :)
Brian




Jes Vestervang (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 16-07-03 14:39

Brian wrote:

> [Snip]
>> Iøvrigt Brian , så quoter du af h... til, det er lettere når man skriver
>> svaret efter spørgsmålet, og skærer overflødig tekst væk.
>
> Glemte lige det er en NG og ikke bare mails. Sorry :)

Samme teknik er skam også yderst anvendeligt i emails! Bare en skam at de
færreste fatter det :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 19:30

Bare en skam at de
> færreste fatter det :-/
> --
Ingen grund til at være uhøflig: Har jo sagt undskyld. OG gjort noget ved
det.

Brian



Jes Vestervang (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-07-03 12:54

Brian wrote:

> Bare en skam at de
>> færreste fatter det :-/
>> --
> Ingen grund til at være uhøflig: Har jo sagt undskyld. OG gjort noget ved
> det.

Hov! Det skam ikke dig personligt, det var møntet på, men 95% af
email-brugerne
Jeg undskylder, at min vending kunne misforstås.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Brian (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-03 13:35

> Jeg undskylder, at min vending kunne misforstås.

OK :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste